| 
			 
								- Page 1 
		- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com  | 
		
			![]() 
αγορά ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ
95
Α
ρκετοί φαρμακοποιοί , «λησμονούσαν» μέχρι πρόσφατα να ασχοληθούν ενεργά με τη συμβουλή προς τη νέα μητέρα για το μωρό της! Και όμως απέναντι από την απειλή της διάθεσης πολλών προϊόντων βρεφικών, διατροφής και περιποίησης στο S/M, οφείλουν να αναδείξουν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, αυτό της συμβουλής. Μια ερώτηση για ένα ειδικό πρόβλημα, μια αμφιβολία για την ασφάλεια ενός προϊόντος, μια ολοκληρωμένη πρόταση φροντίδας του μωρού της προς τη νέα μητέρα, εδραιώνει την εμπιστοσύνη και κερδίζει την πιστότητα της. Ιδιαίτερα πάνω στο θέμα της ασφάλειας και της αποτελεσματικότητας των προϊόντων που διατίθενται στο φαρμακείο, εκεί είναι που πρέπει να δοθεί έμφαση στην επικοινωνία με τον πελάτη! Τα περισσότερα μάλιστα παιδικά καλλυντικά του φαρμακείου έχουν την ιατρική υποστήριξη παιδιάτρων και παιδο-δερματολόγων και εδώ βρίσκουμε προϊόντα πιο εξειδικευμένα για τα προβλήματα του βρεφικού και παιδικού δέρματος. Σύμφωνα με στοιχεία πωλήσεων στο φαρμακείο από την IMS Health, η αγορά διαμορφώθηκε σε τεμάχια και αξίες κατά το διάστημα Μάιος /12- Μάιος /13, σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα. Πωλήσεις παιδικών & βρεφικών καλλυντικών BABY OILS BABY SOAPS &SYNDETS BABY BATH ADDITIVES BABY SHAMPOOS BABY WET TISSUES BABY CLEANSING FLUIDS BABY CLEANSING MILKS BABY LOTIONS BABY CREAMS &PASTES BABY POWDERS BABY COFFRETS BABY COLOGNE WATERS Τεμάχια από 5/2012-5/2013 75.509 158.815 160.428 337.739 33.680 27.100 91.156 19.823 808.712 276.042 4.135 23.019 Αξίες από 5/2012-5/2013 334.016 837.877 1.255.728 2.290.416 103.371 234.629 840.994 146.366 4.316.137 738.628 33.761 154.597
Μια τάση που εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια είναι η αναζήτηση φυσικών προϊόντων με βιολογικά συστατικά. Το επιχείρημα «100% φυσικό προϊόν» πουλάει, ιδιαίτερα στις νέες μητέρες για το πρώτο τους παιδί! Συνήθως για το πρώτο τους παιδί οι νέες μητέρες εμπιστεύονται τον παιδίατρο και το μαιευτήριο. Παράλληλα το φαρμακείο είναι για αυτές σημείο όπου θα βρούνε προϊόντα ασφαλή, διότι πολλά έχουν λεχθεί τελευταία για την επικινδυνότητα των συστατικών των καλλυντικών γενικά προϊόντων (π.χ. parabens...) Εκμεταλλευόμενες αυτόν τον φόβο των καταναλωτών για τα συντηρητικά στα καλλυντικά, καθώς και γενικά για τα χημικά συστατικά, πολλές μάρκες έχουν επενδύσει στα βιολογικά καλλυντικά, ιδιαίτερα στον τομέα των βρεφικών και παιδικών καλλυντικών. Η απαίτηση του καταναλωτή για ασφάλεια, ιδιαίτερα σε αυτή την κατηγορία προϊόντων, δεν αποκλείει παράλληλα την αίσθηση ευχαρίστησης κατά τη χρήση, χρησιμοποιώντας πολλές γαληνικές μορφές (γαλακτώματα, κρέμες, αφρίζοντα gels...), ευχάριστες και απαλές υφές, καθώς και απαλά αρώματα.
Ενέργειες επικοινωνίας
Όσον αφορά την επικοινωνία και την προβολή τους, οι μάρκες παιδικών δερμοκαλλυντικών που πωλούνται στο φαρμακείο, χρησιμοποιούν κυρίως τα ειδικά περιοδικά για το παιδί και τους γονείς, αλλά και τα γυναικεία περιοδικά ποικίλης ύλης. Η πρόθεσή τους είναι μια επικοινωνία παιδαγωγική. Παράλληλα δεν αμελούν το internet και τα κοινωνικά δίκτυα, προνομιούχα κανάλια επικοινωνίας ιδιαίτερα για τις νεαρές μητέρες, όπου μπορούν να έχουν μια διαδραστική επικοινωνία με τη μάρκα. Επίσης πολλές μάρκες επισκέπτονται και ενημερώνουν παιδιάτρους και παιδο-δερματολόγους, και κάνουν συμβάσεις προβολής τους μέσα από τα μαιευτήρια. Όσον αφορά το σημείο πώλησης, το φαρμακείο, χρησιμοποιούν τα κλασικά προωθητικά υλικά: βιτρίνες καρτολίνες, εκθετήρια και ενημερωτικά έντυπα. Η δειγματοδιανομή είναι πολύ σημαντική προωθητική ενέργεια. Πώς αλλιώς να «αγγίξουν» τις μητέρες και να τις κάνουν πιστές στο προϊόν αν δεν τις κάνουν να το δοκιμάσουν; Ιδιαίτερα στα μαιευτήρια η παροχή προϊόντων σε μικρές συσκευασίες δοκιμής σε ένα όμορφο νεσεσέρ, «δεσμεύει» τις μητέρες από την πρώτη φροντίδα του μωρού τους και αποτελεί μια στρατηγική προώθησης πολύ επιτυχημένη. Αλλά και για το φαρμακείο η δειγματοδιανομή και η επεξήγηση για την καθημερινή φροντίδα του βρέφους, είναι ένα επιτυχημένο μέσο προβολής, ιδιαίτερα αν γίνει ήδη στη μέλλουσα μητέρα κατά τον τελευταίο μήνα της εγκυμοσύνης της, πριν πάει στο μαιευτήριο.
PHARMACY management KAI EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΤΕΥΧΟΣ 19 | ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
 
			 |