| 
			 
								- Page 1 
		- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com  | 
		
			![]() 
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
49
Πώς φαντάζονται οι αρχιτέκτονες και κατασκευαστές το φαρμακείο του αύριο;
Ανακαίνιση ή μεταφορά σε μεγαλύτερο χώρο, αναδιάρθρωση του χώρου, νέες στρατηγικές του επαγγέλματος… Τόσοι παράγοντες που ωθούν τον σύγχρονο φαρμακοποιό, να επανεξετάσει τo design και την αρχιτεκτονική του χώρου του. Οι ειδικοί μας μιλούν και προτείνουν πρωτότυπες λύσεις.
Σ
ε τι λοιπόν θα μοιάζει το φαρμακείο του αύριο; Φυσικά είναι πολύ νωρίς ακόμη για να το φανταστούν οι περισσότεροι φαρμακοποιοί στην Ελλάδα και θα ‘λεγα σε ένα ποσοστό πάνω από 85%! Οι αλλαγές και οι ανακατατάξεις στο επάγγελμα, τους έχουν αφήσει «άφωνους», με μεγάλα ερωτηματικά και ανησυχίες για την επιβίωσή τους και αυτό μεταφράζεται προς το παρόν μόνο με αγανάκτηση και αδράνεια! Ορισμένοι όμως, κυρίως οι πιο νέοι ή οι πιο οραματιστές, θέλουν να ονειρεύονται και να σχεδιάζουν το μέλλον. Θέλουν να είναι όπως λέμε “ proactive”, για να ετοιμαστούν καλύτερα στις ακόμη πιο δύσκολες μέρες που θα έρθουν με την αναδιάρθρωση όλου του επαγγελματικού χάρτη. Και αναλαμβάνουν δράση! Θέλουν να σχεδιάσουν ένα φαρμακείο πιο «δυναμικό» και πιο σύγχρονο, με στόχο την προσέλκυση νέων πελατών και ιδιαίτερα των νέων. Είναι εύλογο ότι δεν είναι αρκετό μόνο να επενδύσει κάποιος σε νέες υπηρεσίες προς τον πελάτη, σε νέες τεχνολογίες για την καλύτερη εξυπηρέτηση του, αν δεν επενδύσει παράλληλα και στον παράγοντα design και αρχιτεκτονική καταστήματος! Μια ανακαίνιση ή ένα mini lifting του χώρου, μπορεί να συμβάλει στη δυναμικότητα της όλης εικόνας του καταστήματος. Ο πελάτης σήμερα αναζητά να αισθάνεται όμορφα μέσα στο περιβάλλον που βρίσκεται. Το φαρμακείο του αύριο πρέπει να απαντά σε αυτή την ανάγκη. Πρέπει να του επιτρέπει την άνετη και ευχάριστη περιήγηση στο χώρο που συχνά θα καταλήξει και σε αγορές. Το φαρμακείο του αύριο πρέπει να δίνει έκδηλα την εικόνα του ευ ζην και της ομορφιάς μέσα από την υγεία και όχι μόνο της αρρώστιας. Η εκτέλεση της συνταγής δεν
θα είναι ο μοναδικός σκοπός της επίσκεψης ενός πελάτη, αλλά και η συμβουλή και η παρακολούθηση ενός προβλήματος υγείας ή ομορφιάς ή διατροφής του. Χρειάζεται λοιπόν ο κατάλληλος χώρος για αυτές τις υπηρεσίες. Ο πάγκος πολλές φορές δεν εξασφαλίζει την εμπιστευτικότητα. Μια συμβουλευτική και διαγνωστική καμπίνα για παράδειγμα είναι απαραίτητη!
Πώς θα τα καταφέρουμε όμως όλα αυτά σε ένα μικρό χώρο σχεδόν 50τμ που είναι τα περισσότερα φαρμακεία στη χώρα μας; Αισιοδοξούμε ότι οι μελλοντικές συνεργασίες των φαρμακείων θα δώσουν έναυσμα για επιλογή μεγαλύτερων και πιο άνετων χώρων και φυσικά για ελκυστικότερο design και αρχιτεκτονική καταστήματος, με έμφαση στο merchandising και στις προβολές, με ιδιαίτερους χώρους συμβουλής, με οθόνες αφής για ευκολία πρόσβασης στο Internet και πολλά άλλα. Ας τονίσουμε ότι το merchandising, είναι μια μέθοδος marketing σε ανυπαρξία στα περισσότερα Ελληνικά φαρμακεία σήμερα. Και αύριο; Σε αυτό το αφιέρωμα ας ανακαλύψουν λοιπόν οι φαρμακοποιοί που αναζητούν την καινοτομία και τη διαφοροποίηση, το πώς φαντάζονται και τι προτείνουν οι αρχιτέκτονες και κατασκευαστές για το φαρμακείο του αύριο;
PHARMACY management KAI EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΤΕΥΧΟΣ 19 | ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
 
			 |