| 
			 
								- Page 1 
		- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com  | 
		
			![]() 
136
ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
επιστημών υγείας (Ιατρικές, Φαρμακευτικές κτλ.) καθώς και οι σχολές θετικών επιστημών (Βιολογικά, Χημικά κτλ.) έχουν ένα πακέτο τουλάχιστον 10 μαθημάτων επιλογής.
2. Να δημιουργηθούν κατευθύνσεις στο 4 ή 5 έτος,
ο ο
δηλαδή η ίδια η σχολή να κατευθύνει τον φοιτητή προς συγκεκριμένους δρόμους (π.χ. φαρμακοποιός πάγκου ή ερευνητής φαρμακοποιός), από το να τον αφήνει να επιλέγει ότι μαθήματα επιλογής θέλει. Πρόταση που θα μπορούσε να περιορίσει το φαινόμενο όπου οι φοιτητές να επιλέγουν άσχετα μεταξύ τους μαθήματα επιλογής, με μοναδικό κριτήριο την ευκολία που παρουσιάζουν.
3. Το σύστημα του ‘’3-5-8’’είναι κάτι που εφαρμόζε-
ται σχεδόν σε όλες τις χώρες του εξωτερικού. Αυτό είναι η λήψη βασικού πτυχίου (bachelor) στα 3 χρόνια φοίτησης, λήψη μεταπτυχιακού(master) στα 5 χρόνια συνολικής φοίτησης, δηλαδή 3+2 και λήψη διδακτορικού(PhD) στα 8 συνολικά χρόνια φοίτησης, δηλαδή 3+2+3. Το αποτέλεσμα αυτής της πρότασης θα ήταν να αναγνωριστεί το πτυχίο που παίρνουμε σαν bachelor και master μαζί, μιας και ο χρόνος φοίτησης στις φαρμακευτικές είναι 5 χρόνια. Αυτό θα σταματούσε το παράδοξο φαινόμενο ενός φαρμακοποιού, που ενώ έχει σπουδάσει 5 χρόνια, να πρέπει να κάνει master σε Ελλάδα και Ευρώπη για να προχωρήσει σε διδακτορικό, ενώ ένας φοιτητής που φοιτά σε πανεπιστήμιο της Γαλλίας ή της Γερμανίας να μπορεί να προχωρήσει σε διδακτορικό κατευθείαν μετά από 5 (3+2) χρόνια φοίτησης ή ακόμα και 4 χρόνια φοίτησης(3+1) (Ηνωμένο Βασίλειο) Επίσης θέτοντας χρονικά όρια, η πρόταση αυτή θα μπορούσε να διορθώσει ως έναν βαθμό, τα κακώς κείμενα στην Ελλάδα, όπως η καθυστέρηση λήψης βασικού πτυχίου, μεταπτυχιακού (λήψη μεταπτυχιακού στα 2,5 και 3 χρόνια) και κυρίως διδακτορικού διπλώματος (λήψη διδακτορικού στα 4,5 ή και 6 χρόνια).
2. Kατά πόσο οι φοιτητές έχουν ενεργό ρόλο, τόσο
Και μερικά σημαντικά ερωτήματα...
Με στόχο λοιπόν τη βελτίωση του συστήματος σπουδών μας, θέτουμε τα εξής ερωτήματα :
1. Κατά πόσο οι φαρμακευτικές σχολές δέχονται, αντι-
δρούν και αλληλεπιδρούν με ομάδες ανθρώπων που έρχονται σε επαφή; Από τις ομάδες αυτές θα ξεχωρίσουμε τους προπτυχιακούς φοιτητές των σχολών αυτών, τους απόφοιτουςεπαγγελματίες πια φαρμακοποιούς καθώς και τις φαρμακευτικές εταιρίες. Παρατηρείται το φαινόμενο, τα τμήματα φαρμακευτικής (όπως και τα περισσότερα τμήματα των ελληνικών πανεπιστημίων εν γένει) πολλές φορές να υψώνουν τείχη με τις 3 παραπάνω ομάδες. Έτσι σε πολλές περιπτώσεις δεν προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα, με απότοκο να ακολουθούν ασθμαίνοντας τις εξελίξεις.
PHARMACY management KAI EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΤΕΥΧΟΣ 19 | ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
στην αξιολόγηση του προγράμματος σπουδών και τον τρόπο διδασκαλίας όσο και στην αναμόρφωση/διαμόρφωση αυτών; Υπάρχει ελάχιστη έως καθόλου συνεργασία μεταξύ φοιτητών και καθηγητών στη βάση της βελτίωσης του προγράμματος σπουδών. Επίσης είναι ανύπαρκτη η συζήτηση κατά πόσο είναι ευχαριστημένοι οι φοιτητές από τον τρόπο διδασκαλίας του κάθε μαθήματος, το βιβλίο διδασκαλίας ή τη διδακτική ικανότητα και μεταδοτικότητα του εκάστοτε ακαδημαϊκού. Μερίδιο ευθύνης βέβαια φέρουν και οι φοιτητές, μεγάλο μέρος των οποίων αντιμετωπίζει την σχολή ως εξεταστικό κέντρο καθώς και οι φοιτητικές οργανώσεις που αντί να προωθούν την συζήτηση τέτοιων θεμάτων, περιορίζουν τη δράση τους κυρίως στη διοργάνωση κοινωνικών εκδηλώσεων. Θα μπορούσαν λοιπόν οι σχολές αντί να περιμένουν την εκάστοτε αξιολόγηση του υπουργείου, να επιδιώξουν από μόνες τους τη συνεργασία αυτή, είτε με τη μορφή συζητήσεων, είτε με τη μορφή ερωτηματολογίων. Θα ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητικό να δίνεται η δυνατότητα στους συλλόγους των προπτυχιακών να εκφράζουν ανά 2ετία την άποψή τους σχετικά με την αποτελεσματικότητα των μεθόδων εκπαίδευσης και του προγράμματος σπουδών. Η δυνατότητα αυτή, για να έχει και νόημα τελικά, θα πρέπει να ξεκινήσει με πρωτοβουλία των μελών ΔΕΠ. Επίσης ως πρόταση μπορεί να τεθεί και η συμπερίληψη στα κριτήρια ανέλιξης ενός καθηγητή, όχι μόνο το ερευνητικό του έργο, αλλά και η απόδοση του στην διδασκαλία. 7
3. Οι απόφοιτοι όταν ενταχθούν στην αγορά εργασί-
ας, θα ήταν θεμιτό βάσει της εμπειρίας τους να επισημάνουν τα κακώς κείμενα του φαρμακευτικού τμήματος και να δώσουν προτάσεις; Πέρα από την περιοδική διοργάνωση "reunion" αποφοίτων, ελάχιστες είναι οι φορές που έχουν κατατεθεί προτάσεις για βελτίωση λειτουργίας της σχολής. Και όμως οι απόφοιτοι, έχοντας ζήσει και μέσα στη σχολή, αλλά και έξω στην αγορά εργασίας, μπορούν να χρησιμεύσουν ως πολύτιμοι κρίκοι ένωσης και συγχρονισμού του βή-
 
			 |