| 
			 
								- Page 1 
		- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com  | 
		
			![]() 
148
Ε Π Ι Χ Ε Ι Ρ Η Μ Α Τ Ι Κ Ο Τ Η ΤΑ δ ι α χ ε ί ρ ι σ η
σεις για το έργο. Ας φανταστούμε ότι οδηγούμε ένα υπέροχο και υπερσύγχρονο πλοίο στο απέραντο γαλάζιο του ωκεανού .Εάν στα όργανα του πλοίου δεν έχουν δοθεί με ακρίβεια τα στοιχεία, όπως συντεταγμένες, πορεία, ταχύτητα κλπ., τότε είναι σίγουρο ότι το πλοίο θα παρεκκλίνει της πορείας του με σοβαρές συνέπειες. Τα εργαλεία BI, όπως και τα CRM, έχουν την δυνατότητα να δώσουν με ακρίβεια στοιχεία, καθιστώντας τους χρήστες στρατηγικούς παίκτες στην αγορά, δίνοντας ένα αφάνταστα συγκριτικό πλεονέκτημα ως προς τη χάραξη της στρατηγικής, αλλά και μια σαφή εικόνα για τα οικονομικά μεγέθη της επιχείρησης. Σήμερα που το οικονομικό περιβάλλον καθίσταται τόσο ρευστό και η κερδοφορία του φαρμακείου αγγίζει στα όρια του κόκκινου, είναι άκρως απαραίτητο να γνωρί-
ζουμε τα οικονομικά μεγέθη, ώστε να μη βρεθεί κανείς προ εκπλήξεων. Σήμερα που το φάρμακο έχει το κόστος που έχει και την κερδοφορία που έχει ,θα αποτελέσει πικρή και οδυνηρή έκπληξη για τους χρήστες του ΒΙ, το πως ακόμη και η ελάχιστη έκπτωση επί της συμμετοχής του φαρμάκου ή το στρογγύλευμα των τιμών των προϊόντων, τους οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο κόκκινο πεδίο. Ας φανταστούμε λοιπόν με πολύ απλά λόγια, ότι τα εργαλεία αυτά καθιστούν την επιχείρηση μας, απόλυτα «ειλικρινή», «γυμνή» από κάθε σκοτεινό και αδιευκρίνιστο σημείο, και μας δίνουν παράλληλα το απίστευτο πλεονέκτημα της σωστής διαπραγμάτευσής με τους προμηθευτές μας .Η ανάλυση των δεδομένων μπορεί να φτάσει σε τέτοιο βάθος, ώστε με τη σωστή μελέτη αλλά και με τη σωστή ανάλυση με μικρές κινήσεις, να αλλάξει άρδην το οικονομικό γίγνεσθαι της επιχείρησης μας.
 2ο μέρος: Από τον ΚΩΣΤΑ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟ, Εμπορικό Διευθυντή της CSA
Οι πρώτες εντυπώσεις από τα μάτια των ειδικών
Αρκετοί φαρμακοποιοί είναι ήδη ενημερωμένοι για το πως η τεχνολογία επιχειρηματικής ευφυΐας μπορεί να ενισχύσει τη βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα του φαρμακείου. Τα τελευταία χρόνια προσέρχονται αθρόα σε ενημερωτικές ημερίδες και εκπαιδευτικούς κύκλους, με μεγάλο ενδιαφέρον, ζητώντας να μάθουν για νέα εργαλεία, πρακτικές και μεθοδολογίες επιχειρηματικής διαχείρισης. Όπως συνήθως συμβαίνει, κάποιοι ήδη τόλμησαν και προχώρησαν σε υιοθέτηση νέων τεχνολογιών για να ενισχύσουν την επιχείρησή τους. Αυτοί είναι οι “πρωτοπόροι στη χρήση” σύμφωνα με τη Θεωρία Διάχυσης της Καινοτομίας (EverettRogers - 1962). Ποια υπήρξαν λοιπόν τα αποτελέσματα; Τι πέτυχαν; Αυτά είναι τα ερωτήματα που πραγματεύεται στη συνέχεια αυτό το άρθρο, από την πλευρά των εργαλείων επιχειρηματικής ευφυΐας (BI, Business Intelligence).
σκονται στην οθόνη, και με ένα κλικ στη διάθεση της ομάδας του φαρμακείου. Οι ερωτήσεις έρχονται σωρηδόν: • Τι τζίρο είχα τον προηγούμενο μήνα; • Πάνω ή κάτω είναι σε σχέση με τον ίδιο μήνα τον προηγούμενο χρόνο; • Πόσο τζίρο κάνω στον τάδε οίκο; • Ποια είδη παραμένουν κρυμμένα στα ράφια μου και δεν πουλάνε συχνά; • Πόσα τεμάχια πουλάω από αυτό το είδος; • …κλπ. Και μετά… έρχεται η απογοήτευση! • Μα δεν είναι δυνατόν να είναι σωστός ο αριθμός αυτός! • Δεν μπορεί να πουλάμε με τόσο μεγάλο ή μικρό περιθώριο κέρδους! • Δεν μπορεί να πουλάμε τόσο συχνά ή τόσο σπάνια αυτό το είδος! • Δεν μπορούμε να δούμε το τζίρο κάποιου οίκου! • …κλπ. Σχεδόν καμία ερώτηση που έχει σχέση με αγορές δεν απαντιέται σωστά, με τρόπο πειστικό. Έρχονται στην επιφάνεια όλα τα προβλήματα τήρησης αποθήκης και σωστής καταχώρησης εμπορικών πράξεων, που παραδοσιακά υφίστανται στη διοικητική οργάνωση του φαρμακείου στην Ελλάδα. Τα προβλήματα που αναδεικνύονται σχετίζονται κυρίως με τα εξής:
Η πρώτη επαφή!
Το φαρμακείο προχώρησε στην αγορά εργαλείου BI. Οι τεχνικοί το εγκατέστησαν, το σύνδεσαν με το πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης φαρμακείου και ήρθε η ώρα της εκπαίδευσης των στελεχών του φαρμακείου για την αξιοποίησή του. Κάθονται όλοι γύρω από μία οθόνη και βλέπουν τους πίνακες και τις γραφικές απεικονίσεις που παράγει το BI. Η πρώτη επαφή είναι εντυπωσιακή! Όλοι οι αριθμοί του φαρμακείου, όλα τα στοιχεία πωλήσεων και αγορών βρί-
PHARMACY management KAI EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΤΕΥΧΟΣ 19 | ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
 
			 |