| 
			 
								- Page 1 
		- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com  | 
		
			![]() 
νέες τάσεις ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ
61
στικό περιθώριο κέρδους τους, που κυμαίνεται γύρω στο 45%, αλλά παράλληλα και η λιανική τιμή τους, που είναι σχεδόν 30% χαμηλότερη από τις γνωστές μάρκες, με σχεδόν ισοδύναμες τιμές με τα αντίστοιχα προϊόντα του Super Market. Έτσι με τις ΜΙΕ μπορεί ένα φαρμακείο να αυξήσει το τζίρο του από τις αυξημένες πωλήσεις σε όγκο, αλλά και να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό, γνωρίζοντας ότι αυτά τα προϊόντα δεν θα τα βρούνε οι πελάτες τους στα καταστήματα ευρείας. Είναι μάλιστα εφικτό από παραδείγματα φαρμακείων του εξωτερικού, οι ΜΙΕ να αγγίξουν μέχρι και το 20% του τζίρου στο παραφάρμακο και οι ειδικοί προβλέπουν ότι στα επόμενα 10 χρόνια να φθάσουν στο 40%! Πέρα όμως από το οικονομικό, οι ΜΙΕ μπορούν να διευρύνουν και το πελατολόγιο του φαρμακείου και ιδιαίτερα σε νεαρό κόσμο που δεν διαθέτει και πολλά χρήματα για τις αγορές του. Οι κυριότερες κατηγορίες που αναπτύσσονται στην Ευρώπη σε ΜΙΕ συνήθως είναι προϊόντα υγιεινής, για μαλλιά, ενυδατικά σώματος αλλά και προσώπου, αντηλιακά αλλά και προϊόντα βρεφικής φροντίδας, κατηγορίες απαραίτητες στην καθημερινότητα με ισχυρό δυναμικό πωλήσεων σε τεμάχια. Δεν παραλείπονται όμως από τις σειρές αυτές και βασικά συμπληρώματα διατροφής, αναλώσιμα, αλλά και γενόσημα φάρμακα και ΜΗΣΥΦΑ. Ο στόχος τους είναι να προτείνουν στο φαρμακοποιό μια σειρά ΜΙΕ με πολλούς κωδικούς για να έχουν μια ευρεία επιλογή. Οι κυριότεροι διανομείς είναι αλυσίδες φαρμακείων, δίκτυα ανεξάρτητων φαρμακείων αλλά και συνεταιρισμοί φαρμακοποιών. Έτσι σε πολύ σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, οι ΜΙΕ έχουν κατακτήσει μια εικόνα ενός «καλού» προϊόντος σε «πολύ οικονομική τιμή». Μια εικόνα που τους επιτρέπει πλέον να διεκδικούν θέσεις στο ράφι ισάξιες σε θέση και έκταση με τις γνωστές μάρκες. Μάλιστα ορισμένοι διανομείς όπως δίκτυα φαρμακείων ή συνεταιρισμοί, έχουν υιοθετήσει πραγματικές δομές υποστήριξης στο φαρμακείο, με συμβούλους –προωθήτριες, που όχι μόνο στήνουν τις προβολές και προωθούν τα προϊόντα στους καταναλωτές, αλλά εκπαιδεύουν και την ομάδα του φαρμακείου πως να πουλά τα προϊόντα τους. Παράλληλα δεν διστάζουν να επενδύσουν και σε διαφημιστικά σποτ στην τηλεόραση και στο ραδιόφωνο. Έτσι όλοι είναι ικανοποιημένοι! Ο καταναλωτής γιατί αγοράζει πιο φθηνά, ο φαρμακοποιός γιατί πουλά περισσότερο και κερδίζει και φυσικά ο διανομέας.
Με ποιες τεχνικές μπορείς να προωθήσεις μια μάρκα ιδιωτικής ετικέτας
4ον ΤΙΜΗ ΦΘΗΝΟΤΕΡΗ
εγγύηση μιας γνωστής και καταξιωμένης μάρκας. Το ίδιο ισχύει και για τα γενόσημα φάρμακα. Μάλιστα οι περισσότερες φαρμακευτικές εταιρείες κλείνουν την πόρτα στους διανομείς που τους ζητάνε να κάνουνε φασόν φαρμακευτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διότι φοβούνται ότι το εγχείρημα αυτό θα ανοίξει την κερκόπορτα απειλώντας τις δικές τους μάρκες. Παρόλα αυτά όμως πολλά προϊόντα OTC ιδιωτικής ετικέτας κυκλοφορούν στην Ευρώπη. Προϊόντα φυτοθεραπείας, βιταμίνες, παυσίπονα, προϊόντα για το συνάχι και τον πυρετό…κ.ά., με μια συνεχώς αυξανόμενη ανάπτυξη κωδικών στα επόμενα χρόνια. Το μόνο μειονέκτημα παραμένει η έλλειψη ή η μειωμένη οπτική επικοινωνία στο ράφι, η οποία ίσως εξελιχθεί σιγά-σιγά όσο η μάρκα αποκτά φήμη.
Η Ελλάδα φαίνεται να προχωρά στα ίδια βήματα!
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο των νέων τάσεων για μάρκες ιδιωτικής ετικέτας, ας δούμε πως πάνε τα πράγματα στην Ελλάδα. Ζητήσαμε από 2 εταιρείες, ένα δίκτυο φαρμακείων την Advance και ένα διανομέα παραφαρμάκων τον ΠΑΝΣΥΦΑ, να μας εκθέσουν τις απόψεις τους και να μας παρουσιάσουν τα προϊόντα και τα σχέδιά τους για το εγχείρημα τους στην Ελλάδα.
PHARMACY management KAI EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΤΕΥΧΟΣ 19 | ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
Και ο αντίλογος!
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι, ειδικά για τα προϊόντα ΜΗΣΥΦΑ ιδιωτικής ετικέτας, ο καταναλωτής που μπαίνει σε ένα φαρμακείο δεν έχει την ίδια συμπεριφορά με αυτή που έχει σε ένα S/M όταν αγοράζει καλλυντικά. Έτσι όταν πρόκειται για την υγεία του αναζητά την ασφάλεια και την
 
			 |