| 
			 
								- Page 1 
		- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com  | 
		
			![]() 
80
ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ
Η στασιμότητα είναι η παγίδα που βάζει η κρίση σε κάθε στάδιο της καθημερινότητας. Οι προτεραιότητες πρέπει να αξιολογούνται και να αναδιοργανώνονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, και από ότι φαίνεται η τεχνολογία μαζί με την e-υγεία και τους e-ασθενείς αρχίζουν, να σκαρφαλώνουν στην κοινωνική πυραμίδα. Φυσικά δεν είναι τόσο εξελιγμένα τα πράγματα στο φαρμακείο όσο θα περίμενε κανείς, όμως ήδη κάποιες αλλαγές έχουν γίνει σχετικά με την εμπλοκή του ασθενή στο χώρο της υγείας. Λίγοι είναι οι ασθενείς που ζητάνε συμβουλή μέσω τηλεφώνου; Πόσοι φαρμακοποιοί άραγε δίνουν την πρέπουσα σημασία σε αυτά τα τηλεφωνήματα; Φαντάζομαι ότι πολλοί το βλέπουν σαν κάτι έξτρα που τους τρώει το χρόνο από το πέρασμα των συνταγών ή την εξυπηρέτηση των πελατών. Όμως με τη σωστή οργάνωση μπορείτε να θέσετε σαν μια νέα υπηρεσία τη τηλε-συμβουλή, από 2 ώρες την ημέρα για κάποιες μέρες της εβδομάδας. Συνεργαστείτε, επεκτείνετε τις δυνατότητες του χώρου και του επαγγέλματος σας και δώστε την ευκαιρία σε αυτούς που δεν μπορούν να έρθουν μέχρι το φαρμακείο σας να επικοινωνούν μαζί σας. Λίγοι είναι οι ασθενείς που αναζητούνε πληροφορίες για νοσοκομεία, γιατρούς, υπηρεσίες, διευκολύνσεις με τα ταμεία; Γιατί να μη δημιουργήσετε το δικό σας blog όπου να παρέχετε χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν την υγεία καθώς και συμβουλές και πληροφορίες που αφορούν νοσοκομεία, γιατρούς, αλλαγές στο σύστημα, τις οποίες ο πελάτης σας μπορεί να μη μάθει παρά μόνο πολύ αργοπορημένα; Αναδιοργανωθείτε λοιπόν και βρείτε το χρόνο για να φτιάξετε ένα απλό χώρο ενημέρωσης των πελατών σας στα ηλεκτρονικά σας συστήματα αλλά και στο φυσικό σας κατάστημα. Φέρτε τους πελάτες σας πιο κοντά στις γνώσεις σας! Πολλοί είναι πλέον οι ασθενείς-πελάτες που χρησιμοποιούν smartphones. Πολλοί είναι αυτοί που στο δρόμο ψάχνουν να βρούνε λύση σε κάποιο επείγον συμβάν. Δώστε τους πρόσβαση, ακόμα κι αν δεν είναι δίπλα στη γειτονιά του φαρμακείου σας. Παραδείγματα πολλά, αλλά σε κάθε περίπτωση, είναι μία αξιόλογη επένδυση χρόνου και ελάχιστου κεφαλαίου (για όσους δεν πολυγνωρίζουν τη χρήση της εξελιγμένης πια τεχνολογίας ακόμα). Εκπαιδευτείτε κι εσείς οι ίδιοι, γιατί αυτό ζητάει ο πελάτης σας! Κι αν δεν είναι εμφανές ακόμα, θα γίνει σύντομα κι ίσως τότε να είναι αργά να πιάσετε τους ρυθμούς.
Ένα σημαντικό εργαλείο που θα μπορούσε να φανεί πολύ χρήσιμο και να έχει άμεσα και μακροχρόνια αποτελέσματα είναι το λεγόμενο (Boston Consulting Group) BCG μοντέλο. Το μοντέλο αυτό δημιουργήθηκε από τον Bruce Henderson που εργαζόταν σε μια από τις μεγαλύτερες συμβουλευτικές εταιρείες, Boston Consulting Group, στις αρχές του 1970 και σχετίζεται άμεσα με το marketing. Η χρησιμότητά του έχει αποδειχθεί ύψιστη, όταν σκοπός χρήσης του είναι ο ορισμός προτεραιοτήτων και επιλογών προϊόντων που μπορεί ένα φαρμακείο να κάνει, ώστε να καταλάβει την αγοραστική του δύναμη και εμμέσως να βάλει σε προτεραιότητες τις προτιμήσεις των πελατών του. Πολλοί μπορεί να πούνε: «μα καλά, σιγά το δύσκολο!». Κι όμως. πόσοι πελάτες έχουν βρεθεί στο φαρμακείο της γειτονιάς τους και για καιρό ζητάνε κάτι συγκεκριμένο και είτε δεν υπάρχει ποτέ, είτε περιμένουν να γίνει η παραγγελία. Πόσοι όμως έχουν κάθε φορά την υπομονή να κατανοήσουν και να περιμένουν, παρόλο που έχουν εκδηλώσει την προτίμησή τους για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία; Ειλικρινά πιστεύω όχι πολλοί. Τον πελάτη τον έχεις πελάτη γιατί θέλει ο ίδιος, γιατί με κάποιο τρόπο ο φαρμακοποιός τον κέρδισε με τον τρόπο επικοινωνίας του και με τον τρόπο εξυπηρέτησής του. Αλλιώς δεν το έχει σε τίποτα να βρει αυτό που θέλει σε άλλο φαρμακείο ή σε άλλο κατάστημα. Κατανοώντας σε βάθος τις προτιμήσεις των πελατών του, ο φαρμακοποιός μπορεί να κάνει πιο αποδοτικές επιλογές προϊόντων και υπηρεσιών.
BCG matrix
Δίνω προτεραιότητα
Ρυθμός Ανάπτυξης Αγοράς
Αποσύρω
Υψηλό
Επενδύω
Ξεφορτώνομαι Χαμηλό
Υψηλό
Χαμηλό
Μερίδιο Αγοράς
Η πιστότητα των πελατών είναι το μεγαλύτερο κέρδος που μπορεί να αποκτήσει ένα φαρμακείο. Είναι ένα κέρδος που θα επιφέρει διαχρονικό πλεονέκτημα και όχι απλά εφήμερες επιτυχημένες κερδοφόρες μέρες. Δίνοντας αξία στον πελάτη, το φαρμακείο γίνεται συνειδητή επιλογή για εκείνον. Αν αυτό σημαίνει ότι η e-υγεία πρέπει να χαρακτηριστεί ως το νέο σας αστεράκι στο BCG μοντέλο και να αποσύρετε κάποιες όχι τόσο προσοδοφόρες υπηρεσίες, τότε ας είναι! Τολμήστε τη λοιπόν... 
Πώς να κάνετε την αναδιοργάνωσή σας;
Πώς να αλλάξετε προτεραιότητες και η νέα μορφή υγείας να προσαρμόζεται στο διαθέσιμο χρόνο και κεφάλαιο; Το περιοδικό αυτό έχει ήδη δημοσιεύσει (τεύχος 10, Ιούνιος ‘11) ένα χρήσιμο σύστημα αναδιοργάνωσης και ανακατανομής. Ας το θυμηθούμε λοιπόν.
PHARMACY management KAI EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΤΕΥΧΟΣ 19 | ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
 
			 |