| 
			 
								- Page 1 
		- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com  | 
		
			![]() 
τ α ν έ α α π ό τ ο ν Κ ό σ μ ο Ε Π Ι Κ Α Ι Ρ Ο Τ Η ΤΑ
45
Σε συνάντηση κορυφής στο Βερολίνο για το ετήσιο συνέδριό τους, τα μεγάλα γερμανικά φαρμακεία του Διαδικτύου, αναφέρθηκαν στην επιχειρηματική τους ανάπτυξη -η οποία αυξήθηκε μεν για τα OTC, αλλά σημείωσε πτώση για τα συνταγογραφούμενα φάρμακα- και αναζήτησαν να καθορίσουν καλύτερα τους τύπους πελατών τους, καθώς και να ενισχύσουν την επιρροή τους στον πολιτικό κόσμο. Το 2012, οι πωλήσεις φαρμάκων μέσω ταχυδρομείου αντιπροσώπευαν € 1.340 εκατομμύρια, ή σχεδόν 3% της συνολικής φαρμακευτικής αγοράς (45 δισ. ευρώ) και αποτελούνταν κυρίως από ΜΗΣΥΦΑ και «προϊόντα υγείας» που δεν υπόκεινται στο φαρμακευτικό μονοπώλιο. Ενώ συμβαίνει συνολική πτώση της αγοράς OTC για πολλά χρόνια, αναφέρει η ένωση των ηλεκτρονικών φαρμακείων (BVDVA), μόνο οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου που αντιπροσωπεύουν περίπου το 8% της αγοράς, συνεχίζουν να αυξάνονται και να αποτρέπουν τη βιομηχανία να καταρρεύσει. Τα πλέον ζητούμενα είναι τα φάρμακα που αφορούν διαταραχές που επηρεάζουν το καρδιαγγειακό και ουρογεννητικό. Υπάρχουν σήμερα σαράντα ηλεκτρονικά φαρμακεία στη Γερμανία, τα οποία μοιράζονται το 90% της αγοράς. Το υπόλοιπο κατέχεται από τους δικτυακούς τόπους 3.000 φαρμακείων που κάνουν παράλληλα και ηλεκτρονικές πωλήσεις σαν συμπληρωματική υπηρεσία με το φυσικό τους φαρμακείο.
Γερμανία Αποτελέσματα για τα ηλεκτρονικά φαρμακεία στη Γερμανία
Η τιμή καθορίζει την ανάπτυξή τους
Τα φαρμακεία του Διαδικτύου έχουν πληγεί σκληρά από απαγορεύσεις, από τα τέλη του 2012, και rebates σχετικά με τα συνταγογραφούμενα φάρμακα, πράγμα που τους εμπόδισε να αναπτυχθούν σε αυτόν τον τομέα. Σήμερα, οι ασθενείς στην πλειοψηφία τους δεν έχουν πλέον κανένα οικονομικό πλεονέκτημα για να αγοράσουν συνταγογραφούμενα φάρμακα μέσω ταχυδρομείου. Πράγματι, όπως προκύπτει από διάφορες έρευνες που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο, οι ασθενείς αγοράζουν φάρμακα ηλεκτρονικά κυρίως μόνο για λόγους χαμηλότερης τιμής. Εκτός από αυτό, πιστεύουν στην πλειονότητα, ότι οι παραγγελίες φαρμάκων μέσω διαδικτύου είναι μια κουραστική διαδικασία, και στη συνέχεια, δεν τους αρέσει να χρειάζεται να περιμένουν 1-3 ημέρες για το πακέτο των φαρμάκων τους! Κατά τη συνάντησή τους λοιπόν τα μεγάλα ηλεκτρονικά φαρμακεία, επεδίωξαν επίσης να δημιουργήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις αναπτυξιακές πολιτικές τους, και να διεκδικήσουν από την κυβέρνηση το τέλος των rebates, γεγονός που σηματοδότησε μια οπισθοδρόμηση στη συνολική πρόοδο τους. Στοχεύουν κυρίως να πείσουν την κυβέρνηση ότι θα μπορούσε να μειώσει τις δαπάνες ιατρικής περίθαλψης, εφόσον θα μπορούσαν εκείνοι να προσφέρουν μέσω διαδικτύου, ακόμα χαμηλότερες τιμές για τα συνταγογραφούμενα φάρμακα. Ελπίζουν ότι μια πιθανή αλλαγή της κυβέρνησης τον Σεπτ. ‘13 θα τους δώσει αυτή την ευκαιρία.
Γαλλία
Κυβερνητικό Διάταγμα για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Μετά από αρκετούς μήνες αναμονής, το διάταγμα σχετικά με τις ορθές πρακτικές διανομής των φαρμάκων ΜΗΣΥΦΑ ηλεκτρονικά, έχει δημοσιευθεί στην «Επίσημη Εφημερίδα της Κυβέρνησης». Ταυτοποίηση των ιστοσελίδων, οριοθέτηση τιμών, αποστολή δεμάτων, κατηγορίες ΜΗΣΥΦΑ που συμμετέχουν... Το κείμενο παρέχει όλες τις απαντήσεις για την εφαρμογή κανόνων, για την υλοποίηση αυτής της νέας δραστηριότητας. • Ποιοι θα παρέχουν φάρμακα στο διαδίκτυο; Μόνο τα φυσικά φαρμακεία με άδεια λειτουργίας μπορούν να δημιουργήσουν ιστοσελίδα πώλησης από απόσταση. «Ο δικτυακός τόπος του φαρμακείου θεωρείται μια εικονική επέκταση του φυσικού φαρμακείου με άδεια και ανοικτή για το κοινό». Η ιστοσελίδα δεν πρέπει να έχει οποιαδήποτε χρηματοδότηση από εταιρείες προμηθευτές και η άδεια λειτουργίας της με τη σειρά της, αποφασίζεται από τον Γενικό Διευθυντή της Περιφερειακής Υπηρεσίας Υγείας (ARS) που είναι αρμόδιος. • Πώς μπορεί κάποιος να ξέρει ότι το site που προτείνεται υποστηρίζεται από ένα φυσικό φαρμακείο; Το φαρμακείο και ο φαρμακοποιός του θα πρέπει να προσδιορίζονται σαφώς στην ιστοσελίδα. Μεταξύ άλλων, το όνομα του φαρμακείου, τα πλήρη ονόματα των φαρμακοποιών, η δι-
εύθυνση του φαρμακείου, ο αριθμός αδείας του φαρμακείου, πρέπει να φαίνονται ευκρινώς. Επίσης, το site θα έχει συνδέσμους με την ιστοσελίδα του Εθνικού Συλλόγου των φαρμακοποιών και του Υπουργείου Υγείας, που είναι οι δύο υπεύθυνοι φορείς να ενημερώνουν τη λίστα των νόμιμων ιστοσελίδων φαρμακείων. Τέλος, η αναγνώριση θα πρέπει επίσης να διασφαλίζεται από την παρουσία ενός κοινού λογότυπου (σε στάδιο προετοιμασίας) που θα εμφανίζεται ευκρινώς σε όλες τις σελίδες του site και θα αναγνωρίζεται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. • Μια ιστοσελίδα πρέπει να είναι αφιερωμένη αποκλειστικά στην πώληση φαρμάκων; Όχι απαραίτητα, αλλά πρέπει να έχει μια ειδική καρτέλα για την πώληση των φαρμάκων, ώστε να μην υπάρχει σύγχυση με άλλα προϊόντα που πωλούνται από το φαρμακείο. • Από πότε μπορούν να πωλούνται φάρμακα ΜΗΣΥΦΑ στο Διαδίκτυο; Στο διάταγμα, καθορίζεται η ημερομηνία έναρξης ισχύος του εμπορίου των φαρμάκων μέσω διαδικτύου από τις 12 Ιουλίου ‘13. • Με την ανάπτυξη αυτής της δραστηριότητας θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας; Αυτό είναι πιθανό επειδή, όπως σημειώνεται στην απόφαση, ο αριθμός των φαρμακοποιών, που οι ιδιοκτήτες φαρμακείου θα πρέπει να απασχολούν, σχετίζεται με το εύρος του τζίρου πωλήσεων της επιχείρησης. Ως εκ τούτου, η σύνθεση της ομάPHARMACY management KAI EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΤΕΥΧΟΣ 19 | ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
 
			 |