| 
			 
								- Page 1 
		- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com  | 
		
			![]() 
154
Ε Π Ι Χ Ε Ι Ρ Η Μ Α Τ Ι Κ Ο Τ Η ΤΑ σ τ ρ α τ η γ ι κ ή
3. Παρακολούθηση των οικονομικών δεικτών: Είναι μια κοινή ανάγκη για κάθε τύπο φαρμακείου, καθώς αποτελεί την «ακτινογραφία» του, τόσο ως προς τη ρευστότητά του, όσο και την κερδοφορία του. 4. Διαπραγμάτευση με τους προμηθευτές: Η αύξηση της κερδοφορίας και οι αγορές σε χαμηλότερες τιμές είναι εξαιρετικά σημαντικό για οποιοδήποτε φαρμακείο. Στο παραφάρμακο ειδικά, η διαπραγμάτευση των τιμών θα δώσει τη δυνατότητα ανταγωνιστικών τιμών σε σχέση με άλλα κανάλια διανομής, ενώ η διαπραγμάτευση της πίστωσης θα δώσει καλύτερη ρευστότητα. Η εξυπηρέτηση μέσω ενός προμηθευτικού κέντρου, με χαμηλές τιμές ανεξαρτήτως ποσότητας, είναι μία εξαιρετική λύση για κάθε τύπο φαρμακείου. 5. Χώρος - εικόνα φαρμακείου - merchandising: Ο άνετος χώρος σε οποιοδήποτε τύπο φαρμακείου, δίνει τη δυνατότητα ανάδειξης των καλλυντικών και των παραφαρμακευτικών προϊόντων στο φαρμακοπωλείο. Η εξωτερική και εσωτερική εικόνα του φαρμακείου ελκύει ή απωθεί τον πελάτη. Δίνει το στίγμα του ενδιαφέροντος του φαρμακοποιού για το «κατάστημά» του. Το σωστό merchandising αναδεικνύει τα προϊόντα και οδηγεί σε αύξηση της αυθόρμητης αγοράς. 6. Marketing: βιτρίνα, προωθητικές και εκπτωτικές ενέργειες, κάρτα πιστότητας, ενημερωτικά φυλλάδια, κλπ. Όλα αυτά τα εργαλεία προώθησης που ορίζει το marketing, πρέπει να είναι στις άμεσες προτεραιότητες κάθε τύπου φαρμακείου. Όλα τα παραπάνω είναι κοινές ανάγκες των διαφορετικών τύπων φαρμακείων, αλλά υπάρχουν και σημαντικές ιδιαιτερότητες και διαφορετικότητες που αναλύουμε παρακάτω.
•
•
•
και γρήγορα συμπληρωματικά προϊόντα. Στα φαρμακεία, που βρίσκονται κοντά σε κέντρα συνταγογράφησης, βασική προτεραιότητα είναι η γνώση και η πρόταση συμπληρωματικών προϊόντων σε κάθε εκτέλεση συνταγής, με απαραίτητη προϋπόθεση τη γνώση της κάθε παθολογίας και του οφέλους που μπορεί να προσδώσει στη θεραπεία ένα συμπληρωματικό προϊόν. Στα τουριστικά φαρμακεία, η γνώση ξένων γλωσσών, αλλά και της ξένης ορολογίας των φαρμακευτικών σκευασμάτων είναι σημαντικό πλεονέκτημα. Στα φαρμακεία σε χωριά, η γνώση του φαρμακοποιού πρέπει να είναι ολιστική, γιατί συχνά είναι εκείνος που κάνει τα πάντα, και τον γιατρό και τον φαρμακοποιό.
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ανάλογα με τον τύπο φαρμακείου
1. ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ/ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ • Η εξειδίκευση του φαρμακείου (π.χ. στα φυτικά προϊόντα), ιδιαίτερα σε συνοικιακά φαρμακεία, είναι ένα εξαιρετικό σημείο διαφοροποίησης. Η κατάρτιση και η συμβουλή του φαρμακοποιού και των υπαλλήλων σε μία τέτοια περίπτωση πρέπει να είναι υπ’ αριθμόν 1 προτεραιότητα της στρατηγικής του. • Σε κεντρικά ή περιφερειακά φαρμακεία με μεγάλη κίνηση είτε πεζών είτε αυτοκινήτων, η ταχύτητα εξυπηρέτησης μπορεί να είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Άρα, απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η εξαιρετική γνώση των συστημάτων για γρήγορη εκτέλεση της ζήτησης και γιατί όχι ένα σύστημα αυτοματισμού (ρομπότ). Παράλληλα, σημαντικό είναι κι ένα μηχανογραφικό σύστημα που προτείνει εύκολα
PHARMACY management KAI EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΤΕΥΧΟΣ 19 | ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
2. ΣΤΟΧΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Ο καθορισμός στόχων για τους υπαλλήλους ενός φαρμακείου είναι μία κοινή ανάγκη για κάθε τύπο. Όμως οι στόχοι μπορεί να διαφέρουν κατά περίπτωση: • Σε κεντρικά ή περιφερειακά φαρμακεία με μεγάλη κίνηση, καθώς και στα τουριστικά φαρμακεία, πρέπει να είναι μόνο ποσοτικοί και πλήρως καθορισμένοι ανά μήνα, ανάλογα με τον τομέα ευθύνης κάθε υπαλλήλου. • Σε συνοικιακά φαρμακεία πρέπει, εκτός από ποσοτικοί, να είναι και ποιοτικοί, που σημαίνει γνώση των προϊόντων και ποιότητα συμβουλών. • Στα φαρμακεία σε κέντρα συνταγογράφησης, οι στόχοι θα πρέπει να βασίζονται στη συμπληρωματική πώληση. 3. MERCHANDISING ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ • Στα συνοικιακά φαρμακεία, η εξειδίκευση θα πρέπει να είναι εμφανής στο merchandising του χώρου. Π.χ. η εξειδίκευση στα φυτικά προϊόντα, οδηγεί σε δημιουργία ειδικού χώρου προβολής, που πρέπει να βρίσκεται κοντά στον πάγκο, ή όπου υπάρχει το κατάλληλο άτομο για τη συμβουλή.
 
			 |