| 
			 
								- Page 1 
		- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com  | 
		
			![]() 
σ τ ρ α τ η γ ι κ ή Ε Π Ι Χ Ε Ι Ρ Η Μ Α Τ Ι Κ Ο Τ Η ΤΑ
153
Με μία σύντομη ταξινόμηση των διαφορετικών τύπων φαρμακείου που υπάρχουν στην Ελλάδα, θα προσπαθήσουμε να δώσουμε το στίγμα της διαφορετικότητας και της στρατηγικής διαφοροποίησης που αρμόζει σε κάθε τύπο.
παρατεταμένη κρίση έχει επιφέρει τεράστιες αλλαγές στη ζωή των κατοίκων αυτής της χώρας. Ιδιαίτερα στο χώρο του φαρμακείου, οι αλλαγές αυτές είναι εξίσου (για να μην πούμε περισσότερο) δραματικές. Συγκεκριμένα, παρατηρούνται τα ακόλουθα: • Φαρμακευτική δαπάνη -53% μέσα σε 3 χρόνια και, σύμφωνα με το στόχο που έχει τεθεί από το μνημόνιο για το 2014, αναμένεται να μειωθεί στο -63%. • Κερδοφορία στο φάρμακο μειωμένη κατά -40% έως -50%. • Παραφάρμακο, πωλείται μόνο με σημαντική έκπτωση. • Ηλεκτρονικά φαρμακεία με πόλεμο τιμών. • Καλλυντικά στα supermarkets και σύντομα και Βιταμίνες και ΜΗΣΥΦΑ. • Νέα αλυσίδα καταστημάτων με τη μορφή παραφαρμακείου. Είναι φυσιολογικό όλες αυτές οι αλλαγές, σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, να έχουν δημιουργήσει το αίσθημα ότι η προσπάθεια να επιβιώσει το φαρμακείο μοιάζει σαν άλμα πάνω από ένα ΒΟΥΝΟ. Είναι σίγουρα δύσκολο κάποιος να βρει λύσεις και διεξόδους, όχι όμως ακατόρθωτο. Θα πρέπει να ξεκινήσει από τα βασικά. Αρχικά να αναρωτηθεί: «Στο σημείο που βρίσκεται το φαρμακείο μου, ποιες πρέπει να είναι οι προτεραιότητές μου;» «Ποια πρέπει να είναι η στρατηγική μου;» «Έχω κοινή πολιτική και κοινές προτεραιότητες με ένα άλλου σημείου και τύπου φαρμακείο;» «Μπορώ να ακολουθήσω μόνος μου την πορεία μου ή πρέπει να αναζητήσω στρατηγικές συνεργασίες;»
Η
Περιφερειακό φαρμακείο: πάνω σε κεντρικό δρόμο με μεγάλη κίνηση αυτοκινήτων. 4. Φαρμακείο απέναντι από κέντρο συνταγογράφησης: απέναντι από Νοσοκομείο ή κέντρο υγείας ή ΙΚΑ (ΕΟΠΥΥ). 5. Φαρμακείο σε τουριστικό μέρος. 6. Φαρμακείο σε χωριό ή μέρος με μικρό αριθμό κατοίκων. Πόσο μπορούν επομένως, οι 6 αυτοί διαφορετικοί τύποι φαρμακείων να έχουν κοινές ανάγκες και κοινή στρατηγική; Και σε ποια σημεία διαφέρουν; Αν εξετάσουμε τους τομείς οργάνωσης, αγορών, εικόνας και marketing, που πρέπει να έχει ένα φαρμακείο, θα φτάσουμε σε κάποια ενδιαφέροντα συμπεράσματα. 3.
ΚΟΙΝΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ για όλους τους τύπους φαρμακείων
1. Εμπορική διαχείριση: Ένα αξιόπιστο μηχανογραφικό σύστημα είναι πολυτέλεια για έναν έστω από τους τύπους των φαρμακείων που αναφέρθηκαν παραπάνω; Λάθος! Είναι αναμφισβήτητο ότι, όταν η κερδοφορία μειώνεται συνεχώς, η διαχείριση αποθεμάτων (στοκ) θα πρέπει να γίνει καθημερινότητα του φαρμακείου. Και για να έχει σωστή διαχείριση των αγορών και του στοκ, χρειάζεται υπάλληλο πλήρους ή μερικής απασχόλησης, για να καταχωρεί νέους κωδικούς, να ενημερώνει τιμές, barcodes, παραλαβές κ.ο.κ. Σίγουρα, αυτός ο υπάλληλος συνεισφέρει στην οικονομία της επιχείρησης που επιτυγχάνεται από τη σωστή εμπορική διαχείριση, αυξάνοντας όμως το κόστος προσωπικού. Συνεπώς το φαρμακείο πρέπει να έχει σύγχρονη μηχανογραφική υποστήριξη, με έτοιμο και συνεχώς ανανεώσιμο αρχείο, με το οποίο, όπου είναι εφικτό, θα μπορεί να δίνει ηλεκτρονικά τις παραγγελίες και να παραλαμβάνει ηλεκτρονικά τιμολόγια. Τότε η όλη εμπορική διαχείριση γίνεται γρήγορα και σαφώς πιο κερδοφόρα. 2. Εκπαίδευση προσωπικού: Η σωστή εκπαίδευση του προσωπικού αποτελεί αναγκαιότητα για κάθε τύπο φαρμακείου. Εκπαίδευση, τόσο από τις εταιρίες για τη σωστή γνώση και προώθηση των προϊόντων, όσο και σε τεχνικές πώλησης, παροχής συμβουλών και αποτελεσματικής εξυπηρέτησης του πελάτη.
PHARMACY management KAI EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΤΕΥΧΟΣ 19 | ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
Τύποι φαρμακείου που συναντάμε στην Ελληνική αγορά
Ας τους εξετάσουμε λοιπόν. 1. Συνοικιακό φαρμακείο: Συνήθως σε ένα δρόμο χωρίς μεγάλη κίνηση, που εξυπηρετεί κυρίως τη «γειτονιά». 2. Κεντρικό φαρμακείο: Πάνω σε κεντρικό δρόμο ή μέσα σε εμπορικό κέντρο, με αυξημένη εμπορική κίνηση.
 
			 |