| 
			 
								- Page 1 
		- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com  | 
		
			![]() 
σ τ ρ α τ η γ ι κ ή Ε Π Ι Χ Ε Ι Ρ Η Μ Α Τ Ι Κ Ο Τ Η ΤΑ
155
•
•
•
Σε κεντρικά ή περιφερειακά φαρμακεία με μεγάλη κίνηση, πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι γόνδολες με προϊόντα πρώτης ανάγκης και μεγάλης κυκλοφοριακής ταχύτητας. Στα φαρμακεία σε κέντρα συνταγογράφησης, η διαχείριση του πάγκου και του χώρου πίσω από αυτόν, θα πρέπει να ακολουθεί την ανάγκη συμπληρωματικής πώλησης. Στα τουριστικά φαρμακεία, προτεραιότητα είναι η ανάδειξη εποχιακών προϊόντων και προϊόντων πρώτης ανάγκης στο μεγαλύτερο μέρος του χώρου.
4. ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΤΑΙΡΙΩΝ • Στα συνοικιακά φαρμακεία και στα φαρμακεία σε χωριά, πρέπει να γίνεται επιλογή μικρού αριθμού εταιριών άμεσων συνεργατών, που να έχουν τη δυνατότητα γρήγορης εξυπηρέτησης, αλλά και καλών τιμών. Η εξυπηρέτηση μέσω ενός προμηθευτικού κέντρου, με χαμηλές τιμές ανεξαρτήτως ποσότητας, είναι μία εξαιρετική λύση για αυτού του τύπου φαρμακεία. • Σε κεντρικά ή περιφερειακά φαρμακεία με μεγάλη κίνηση, η ύπαρξη μεγάλης ποικιλίας προϊόντων είναι αναγκαία, καθώς ο περαστικός κόσμος σε αυτά τα φαρμακεία μπορεί να ζητήσει οτιδήποτε. Οι αγορές σε καλές τιμές είναι απαραίτητες, μια και στα φαρμακεία αυτού του τύπου, ο ανταγωνισμός από άλλα κανάλια διανομής είναι συνήθως μεγαλύτερος. • Στα φαρμακεία σε κέντρα συνταγογράφησης, πρέπει να επιλέγονται εταιρίες με πολύ γνωστά προϊόντα που έχουν υψηλά μερίδια στην αγορά, καθώς και εκείνες που έχουν συμπληρωματικά προϊόντα σε φαρμακευτικές αγωγές. • Στα τουριστικά φαρμακεία, η συνεργασία με εταιρίες εποχιακών προϊόντων και προϊόντων πρώτης ανάγκης είναι ιδιαίτερα σημαντική. Χρειάζεται όμως μεγάλη προσοχή στις αγορές, για προστασία στη διαχείριση του στοκ. Τέλος η εξυπηρέτηση μέσω ενός προμηθευτικού κέντρου, με χαμηλές τιμές ανεξαρτήτως ποσότητας, είναι μία εξαιρετική λύση για όλων των τύπων φαρμακεία 5. ΧΩΡΟΣ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ Όπως ήδη αναφέραμε, ο άνετος χώρος βοηθά κάθε τύπο φαρμακείου. Αν όμως θέλουμε να δώσουμε μία σχεδιαστική ιδιαιτερότητα σε κάθε έναν από αυτούς, θα μπορούσε να ήταν η παρακάτω: • Στα συνοικιακά φαρμακεία και στα φαρμακεία σε χωριά, ο χώρος πρέπει να δημιουργεί ένα ζεστό και οικογενειακό κλίμα. • Σε κεντρικά φαρμακεία, η ανάγκη μεγάλου χώρου πρέπει να είναι προτεραιότητα. • Σε περιφερειακά φαρμακεία με μεγάλη κίνηση αυτοκινήτων, η ύπαρξη χώρου στάθμευσης μπροστά
•
στο φαρμακείο είναι πολύ σημαντική. Στα τουριστικά φαρμακεία, η ύπαρξη σήμανσης σε ξένες γλώσσες είναι απαραίτητη.
Με στόχο επομένως, την ενίσχυση της θέσης του φαρμακείου μας, δημιουργούμε μία δέσμη μέτρων προστασίας και ανάπτυξης της επιχείρησής μας, βασιζόμενοι αφενός στους κανόνες της αγοράς που δραστηριοποιούμαστε, αφετέρου στις ιδιαιτερότητες και ανάγκες της «τοπικής» πελατείας που στοχεύουμε να προσελκύσουμε. Σε κάθε περίπτωση πάντως, οι κύριες ανάγκες των φαρμακείων είναι κοινές, με διαφοροποιήσεις στις λεπτομέρειες. 
PHARMACY management KAI EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΤΕΥΧΟΣ 19 | ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
 
			 |