| 
			 
								- Page 1 
		- Page 2 - Page 3 - Page 4 - Page 5 - Page 6 - Page 7 - Page 8 - Page 9 - Page 10 - Page 11 - Page 12 - Page 13 - Page 14 - Page 15 - Page 16 - Page 17 - Page 18 - Page 19 - Page 20 - Page 21 - Page 22 - Page 23 - Page 24 - Page 25 - Page 26 - Page 27 - Page 28 - Page 29 - Page 30 - Page 31 - Page 32 - Page 33 - Page 34 - Page 35 - Page 36 - Page 37 - Page 38 - Page 39 - Page 40 - Page 41 - Page 42 - Page 43 - Page 44 - Page 45 - Page 46 - Page 47 - Page 48 - Page 49 - Page 50 - Page 51 - Page 52 - Page 53 - Page 54 - Page 55 - Page 56 - Page 57 - Page 58 - Page 59 - Page 60 - Page 61 - Page 62 - Page 63 - Page 64 - Page 65 - Page 66 - Page 67 - Page 68 - Page 69 - Page 70 - Page 71 - Page 72 - Page 73 - Page 74 - Page 75 - Page 76 - Page 77 - Page 78 - Page 79 - Page 80 - Page 81 - Page 82 - Page 83 - Page 84 - Page 85 - Page 86 - Page 87 - Page 88 - Page 89 - Page 90 - Page 91 - Page 92 - Page 93 - Page 94 - Page 95 - Page 96 - Page 97 - Page 98 - Page 99 - Page 100 - Page 101 - Page 102 - Page 103 - Page 104 - Page 105 - Page 106 - Page 107 - Page 108 - Page 109 - Page 110 - Page 111 - Page 112 - Page 113 - Page 114 - Page 115 - Page 116 - Page 117 - Page 118 - Page 119 - Page 120 - Page 121 - Page 122 - Page 123 - Page 124 - Page 125 - Page 126 - Page 127 - Page 128 - Page 129 - Page 130 - Page 131 - Page 132 - Page 133 - Page 134 - Page 135 - Page 136 - Page 137 - Page 138 - Page 139 - Page 140 - Page 141 - Page 142 - Page 143 - Page 144 - Page 145 - Page 146 - Page 147 - Page 148 - Page 149 - Page 150 - Page 151 - Page 152 - Page 153 - Page 154 - Page 155 - Page 156 - Page 157 - Page 158 - Page 159 - Page 160 - Page 161 - Page 162 - Page 163 - Page 164 - Flash version © UniFlip.com  | 
		
			![]() 
46
Ε Π Ι Κ Α Ι Ρ Ο Τ Η ΤΑ τ α ν έ α α π ό τ ο ν Κ ό σ μ ο
•
•
•
•
•
•
δας του φαρμακείου θα πρέπει να προσαρμοστεί, αν το ηλεκτρονικό εμπόριο φαρμάκων οδηγήσει στην ανάπτυξη τζίρου της επιχείρησης. Σημειώστε ότι ένας φαρμακοποιός συνεργάτης μπορεί επίσης να συμμετάσχει στη διαχείριση της ιστοσελίδας του φαρμακείου. «Η αρμοδιότητα αυτή επισημοποιείται γραπτώς από τον φαρμακοποιό ιδιοκτήτη», λέει το διάταγμα. Ποια φάρμακα μπορούν να πουληθούν από το ιντερνέτ; Σύμφωνα με τις συστάσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού, όλα τα ειδικευμένα φάρμακα που δεν είναι υποχρεωτικά συνταγογραφούμενα, μπορούν να πωλούνται στο διαδίκτυο. Περίπου 4.000 κωδικοί. Η τιμή πώλησης στο Διαδίκτυο μπορεί να είναι διαφορετική από εκείνη που εφαρμόζεται στο φυσικό φαρμακείο; Η διάταξη αναφέρει ότι το λογισμικό που χρησιμοποιεί το φαρμακείο επιτρέπει την οριοθέτηση τιμής προς την ηλεκτρονική σελίδα του φαρμακείου, σύμφωνα με μια τυποποιημένη διαδικασία. Με άλλα λόγια, φαίνεται ότι δεν υπάρχει ζήτημα οι τιμές στο διαδίκτυο να είναι διαφορετικές από εκείνες που επικρατούν στον πάγκο. Υπάρχει μια υποχρέωση προς τον φαρμακοποιό να δείξει με σαφήνεια την τιμή στον πελάτη, εκτός από τα έξοδα αποστολής. Προσοχή, η αναφορά στις μηχανές αναζήτησης και σύγκρισης τιμών απαγορεύεται αυστηρά. Πώς θα εξασφαλιστεί η συμβουλή του φαρμακοποιού; Η ιστοσελίδα θα πρέπει να είναι σχεδιασμένη έτσι ώστε να μην μπορεί να πωληθεί κανένα φάρμακο ΜΗΣΥΦΑ χωρίς σχετική αμφίδρομη επικοινωνία, πριν από την επικύρωση της παραγγελίας. Ο φαρμακοποιός θα είναι υπεύθυνος για ένα online ερωτηματολόγιο, στο οποίο ο ασθενής ενημερώνει την ηλικία του (απαγορεύεται η διανομή φαρμάκων κάτω των 16 ετών), το σωματικό βάρος, το φύλο, τις τρέχουσες θεραπείες του, το ιστορικό αλλεργιών του και, κατά περίπτωση, την κατάσταση εγκυμοσύνης ή θηλασμού. Εάν το ερωτηματολόγιο δεν απαντηθεί από τον ασθενή επαρκώς, κανένα φάρμακο δεν μπορεί να δοθεί. Ο φαρμακοποιός θα κάνει στη συνέχεια μια μελέτη επικύρωσης του ερωτηματολογίου, αποδεικνύοντας ότι έχει λάβει γνώση των πληροφοριών που παρέχονται από τον ασθενή, και στη συνέχεια θα συνεχίσει στην επικύρωση της παραγγελίας. Ένας ασθενής μπορεί να παραγγείλει όσα φάρμακα επιθυμεί; Όχι. Η ποσότητα δεν μπορεί να υπερβαίνει τη συνήθη δοσολογία για τη θεραπεία ενός μήνα ή της μέγιστης ποσότητας που απαιτείται για τη θεραπεία ενός επεισοδίου έξαρσης. Ομοίως, οι ποσότητες θα πρέπει να πληρούν τη δόση για θεραπεία που προβλέπεται για κάθε δραστική ουσία. Ένας μηχανισμός θα πρέπει να υπάρχει για την παρεμπόδιση διανομής μεγαλύτερων ποσοτήτων. Σε αντίθεση, ένα ελάχιστο ποσό παραγγελίας δεν μπορεί να απαιτείται ή να προταθεί. Η ετοιμασία της παραγγελίας θα μπορεί να γίνει και από άλλο φαρμακείο; Φυσικά και όχι, η προετοιμασία παραγγελιών για το ηλεκτρονικό εμπόριο των φαρμάκων μπορεί να γίνει μόνο μέσα από το ίδιο το φαρμακείο, σε χώρο κατάλληλο για το σκοπό αυτό. Στην περίπτωση των εξ αποστάσεως πωλήσεων, μπορεί να ενημερώσουμε τον φαρμακευτικό φάκελο του ασθενή;
Ποτέ άμεσα. Όμως, ο φαρμακευτικός φάκελος μπορεί να ενημερωθεί αναδρομικά όταν ο ασθενής πάει στο φαρμακείο που εξέδωσε το φάρμακο για να πάρει την παραγγελία του ή μετά από 4 μήνες από την εκτέλεση της παραγγελίας. Η καταχώριση αυτή είναι δυνατή από το γεγονός ότι οι αγορές που γίνονται μέσω της ιστοσελίδας θα πρέπει να μεταγραφούν στο φάκελο του ασθενή από ένα αρχείο βοήθειας του λογισμικού, για να γίνει η καταγραφή σύμφωνα με την τυπική διαδικασία. • Τα προϊόντα που παραγγέλθηκαν μπορούν να αποσταλούν με το ταχυδρομείο; Κατά κύριο λόγο ναι. Το φάρμακο μπορεί να σταλεί από το φαρμακείο υπό την εποπτεία του φαρμακοποιού, ιδίως όσον αφορά τις ειδικές συνθήκες φύλαξης. Ωστόσο, ο ασθενής μπορεί επίσης να έρθει και να παραλάβει την παραγγελία του απευθείας από το φαρμακείο. Στην περίπτωση αυτή, η καταγραφή των προϊόντων του στο φαρμακευτικό του φάκελο μπορεί να γίνει άμεσα . Τέλος, ιδιαιτερότητα αυτής της online πώλησης, είναι τα προϊόντα που αγοράζονται να μην ανακαλούνται. «Το δικαίωμα ανάκλησης δεν μπορεί να ασκηθεί, στο βαθμό που τα φάρμακα είναι προϊόντα για την υγεία, και λόγω της φύσης τους είναι πιθανό να αλλοιωθούν», λέει το διάταγμα. Ένας άλλος λόγος είναι ότι ένα προϊόν που βγαίνει από το σύστημα διανομής δεν μπορεί να επιστρέψει. • Μπορούμε να αναθέσουμε σε άλλη επιχείρηση μέρος της πώλησης στο διαδίκτυο; Όχι, το κείμενο είναι σαφές, «η ανάθεση σε τρίτο, του συνόλου ή μέρους της πώλησης στο Διαδίκτυο απαγορεύεται, με εξαίρεση το σχεδιασμό και την τεχνική συντήρηση της ιστοσελίδας, η οποία δεν μπορεί, ωστόσο και δεν πρέπει να ανατεθεί σε καμιά εταιρεία παραγωγής και εμπορίας προϊόντων για την υγεία.»
Ακόμα όμως υπάρχουν επιφυλάξεις
Όσον αφορά τη διαδικτυακή πώληση φαρμάκων, οι άνθρωποι του επαγγέλματος, ωστόσο, εξακολουθούν να έχουν επιφυλάξεις. Αν και η κυβέρνηση έχει εφαρμόσει μια ευρωπαϊκή οδηγία για τη διασφάλιση της αλυσίδας εφοδιασμού του φαρμάκου, πολλοί πιστεύουν, ωστόσο, ότι οι πωλήσεις μέσω του Διαδικτύου είναι μια πόρτα εισόδου παραποιημένων φαρμάκων σε ένα δίκτυο που έως τώρα προστατεύεται. Ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φαρμακευτικών συνδικάτων στη Γαλλία (FSPF), Philippe Gaertner, ζήτησε από τον Υπουργό Υγείας να πλησιάσει τους Ευρωπαίους ομολόγους του, προκειμένου να αλλάξουν το κείμενο και να επιτρέψουν την εφαρμογή της επικουρικότητας στον τομέα αυτό. Ειδικά, για τον Πρόεδρο της FSPF, το εμπόριο εξ’ αποστάσεως παρουσιάζει μικρό ενδιαφέρον στη Γαλλία, διότι η γεωγραφική κατανομή των φαρμακείων καθιστά πιο εύκολο και γρηγορότερο να πάει κάποιος σε ένα φαρμακείο, παρά να κάνει «κλικ» στο διαδίκτυο και να παραλάβει το φάρμακο πολύ αργότερα.
Ακόμα περισσότεροι περιορισμοί
Καθόλου ευχαριστημένο από το εν λόγω διάταγμα δεν είναι και το δίκτυο «1001 Φαρμακεία» που δραστηριοποιείται στην πώληση φαρμάκων ΜΗΣΥΦΑ στο διαδίκτυο, και είναι και ένας από
PHARMACY management KAI EΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ • ΤΕΥΧΟΣ 19 | ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2013
 
			 |