Δεν βασίζονται όλες οι καινοτόμες λύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη. Ακολουθούν ορισμένες πληροφορίες που επικεντρώνονται στην ανάλυση καινοτομιών στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης.
Τι προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη (AI) στην φαρμακευτική πρακτική;
Οι περιπτώσεις χρήσης είναι ακόμη περιορισμένες, αλλά παραθέτουμε τρεις τομείς στους οποίους επενδύουν αυτήν τη στιγμή για να δημιουργηθούν εργαλεία που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Πρώτον, από την οπτική γωνία της χορήγησης προϊόντων υγείας, αυτό αφορά την αυτοματοποίηση των διπλών ελέγχων συνταγογράφησης, την πρόταση επιλογών φαρμάκων και την ικανότητα εντοπισμού παραποιημένων συνταγών. Επιπλέον, η ΑΙ παράγει αναφορές και αξιολογήσεις φαρμάκων χρησιμοποιώντας βοηθούς γραφής, με πρόσθετες λειτουργίες όπως ανάλυση δεδομένων ή κλινικών καταστάσεων. Τέλος, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ασφάλεια του χώρου πωλήσεων καθώς μπορεί να «διαβάζει» συμπεριφορές τις οποίες λαμβάνει και αναλύει μέσα από εικόνες βιντεοεπιτήρησης σε πραγματικό χρόνο. Αυτή η λειτουργία χρησιμοποιείται για την ανίχνευση ύποπτης συμπεριφοράς και κινδύνων κλοπής. Ένας άλλος τομέας που προσφέρει μεγάλες προοπτικές είναι η «έξυπνη» διαχείριση αγορών και αναπληρώσεων, που μοιράζεται με την αυτοματοποίηση των εμπορικών συναλλαγών. Αυτό μπορεί να ισχύει για την υπογραφή προσφορών και συμβάσεων, την τιμολόγηση, την πληρωμή, ακόμα και τη διαχείριση διαφορών
Πώς να διακρίνουμε λύσεις που χρησιμοποιούν Τεχνητή Νοημοσύνη;
Αυτό το σημείο παραμένει περίπλοκο επειδή δεν υπάρχει επίσημος ορισμός της Τεχνητής Νοημοσύνης μέχρι σήμερα και δεν έχει την ίδια σημασία για όλους. Με βάση αυτήν την παρατήρηση, οι επικεφαλής έργων, πρόθυμοι να συμμετάσχουν σε μια πολλά υποσχόμενη τάση, μερικές φορές παίζουν με τις λέξεις και προβάλλονται στο μέλλον της λύσης που προτείνουν. Μελέτες που έγιναν στο εξωτερικό διαπιστώνουν ότι σε περισσότερες από 130 ψηφιακές λύσεις που παρουσιάζονται ως καινοτόμες για το φαρμακείο, μόνο πέντε περιλαμβάνουν στην πραγματικότητα Τεχνητή Νοημοσύνη. Δύο βασικά χαρακτηριστικά καθιστούν δυνατό τον ορισμό λύσεων που βασίζονται σε αυτήν την τεχνολογία αιχμής: η αυτονομία τους, δηλαδή η ικανότητά τους να εκτελούν εργασίες σε πολύπλοκα περιβάλλοντα, χωρίς συνεχή καθοδήγηση από τον φαρμακοποιό και η προσαρμοστικότητά τους, δηλαδή η ικανότητά τους να βελτιώνουν την απόδοσή τους μέσω της μάθησης από την εμπειρία. Ένα εργαλείο ικανό να προβλέψει την εξέλιξη των πωλήσεων ενός προϊόντος δεν βασίζεται αυστηρά στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι υπάρχουσες λύσεις, που δεν περιλαμβάνουν τεχνητή νοημοσύνη δεν έχουν προστιθέμενη αξία.
Πώς θα εφαρμοστεί στα φαρμακεία τα επόμενα χρόνια;
Όλα τα επαγγέλματα και οι λειτουργίες του φαρμακείου επηρεάζονται δυνητικά από την Τεχνητή Νοημοσύνη, ανεξάρτητα από το μέγεθος της δομής ή τον τρόπο λειτουργίας. Ουσιαστικά, ο στόχος της ενσωμάτωσης αυτών των τεχνολογιών θα είναι η βελτίωση της εμπορικής απόδοσης των φαρμακείων. Θα επιτρέψουν τον πραγματικό συγχρονισμό διαφορετικών καναλιών πωλήσεων και αλληλεπιδράσεων με πελάτες και ασθενείς. Οι φαρμακοποιοί θα είναι σε θέση, για παράδειγμα, να δημιουργούν σχέδια επικοινωνίας με βάση τα δεδομένα πωλήσεων και την εποχικότητα. Θα βοηθήσει επίσης τον φαρμακοποιό- επικεφαλής της επιχείρησης να λαμβάνει αποφάσεις σε περίπτωση αβεβαιότητας. Αυτή μπορεί να είναι μια μορφή ανάθεσης, ακόμη και αν, τελικά, η επικύρωση πραγματοποιείται πάντα από το αρμόδιο άτομο. Νέες λύσεις θα αναδυθούν γρήγορα τα επόμενα τρία έως πέντε χρόνια, με επικεφαλής νεοσύστατες επιχειρήσεις και μακροχρόνιους συνεργάτες των φαρμακοποιών, ιδίως εκδότες λογισμικού διαχείρισης φαρμακείων. Το βασικό ερώτημα θα είναι πώς να αξιολογηθούν, να δοκιμαστούν και να αναπτυχθούν σε μεγάλη κλίμακα. Οι φαρμακευτικοί όμιλοι και οι εταιρείες θα είναι σε θέση να εμπλακούν ενεργά σε αυτά τα ζητήματα.
Πηγή: moniteurdespharmacies.fr