Αλήθειες ή ψέματα;
Αυξημένες ταμειακές ροές, νέες αποστολές, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο υψηλότερο επίπεδο… οι φαρμακοποιοί σήμερα βρίσκονται αναμφισβήτητα σε πλεονεκτική θέση, σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά!
Ωστόσο, μια τέτοια συγκυρία δεν μπορεί να αφεθεί στην τύχη, για να επιτευχθούν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Το να στηριχθείς σε μια ιδέα για επικοινωνία και προβολή σε συνδυασμό με ολοκληρωμένη προσφορά υπηρεσιών, φαίνεται να είναι το αντανακλαστικό που πρέπει να υιοθετήσει κάθε φαρμακοποιός που επιθυμεί να αναπτύξει την επιχείρησή του.
Ποιες δυσκολίες όμως υπάρχουν;
Αν και οι φαρμακοποιοί απολαμβάνουν μια καλή αύρα από τον κόσμο, αντιμετωπίζουν ωστόσο σημαντικές δυσκολίες διαχείρισης εργασίας στην καθημερινότητα. Η ανάληψη του διπλού ρόλου του επαγγελματία υγείας και του διευθυντή επιχείρησης είναι μια καθημερινή πρόκληση για πολλούς. Τα φαρμακεία στην Ελλάδα αποτελούν κυρίως μικρές δομές με ένα ή δυο άτομα και δύσκολα ανταποκρίνονται στα νέα δεδομένα της αγοράς και δύσκολα, αν όχι αδύνατον, μπορούν να ανταγωνιστούν τις τιμές στα μεγάλα ή στα ηλεκτρονικά φαρμακεία.
Με εξαιρετικά αναπτυγμένη ψηφιακή κουλτούρα, οι πελάτες σήμερα, έχουν υιοθετήσει νέες καταναλωτικές συνήθειες, τις οποίες πρέπει τώρα να αναγνωρίσουν οι φαρμακοποιοί για να ανταποκριθούν στις νέες προσδοκίες τους και τρόπους καταναλωτικής συμπεριφοράς. Η ύπαρξη ιστοσελίδας φαρμακείου ή εφαρμογής στο κινητό, όπου ο χρήστης του Διαδικτύου μπορεί να σαρώσει τη συνταγή του, να κλείσει ραντεβού με τον φαρμακοποιό του για εμβόλιο ή συμβουλές, ακόμα και να βρει τρέχουσες προσφορές και τη δυνατότητα παραγγελίας μέσω Διαδικτύου, είναι υπηρεσίες που βρίσκονται μακριά ακόμη από τα περισσότερα ελληνικά φαρμακεία. Και να μην μιλήσουμε για την παράδοση στο σπίτι, που έχουν υιοθετήσει στην Ευρώπη, ενώ εδώ απαγορεύεται.
Και η εκπαίδευση; Είναι και αυτή στα αζήτητα για τους περισσότερους, με τη συνήθη «δικαιολογία» έλλειψης χρόνου! Και όμως, με την αναβάθμιση των γνώσεων σε θέματα υγείας, τεχνικές προσέγγισης και εξυπηρέτησης πελατών, καθώς και τρόπους προβολής και επικοινωνίας, οι πωλήσεις μπορούν να αυξηθούν ανάλογα με το φαρμακείο από 20-100%. Μία καλύτερα εκπαιδευμένη ομάδα είναι σε θέση να παρέχει καλύτερες συμβουλές στους πελάτες, προσαρμοσμένες στις συνθήκες και ιδιαιτερότητες που παρουσιάζονται.
Με απαράμιλλη δυναμική εκπαίδευσης μέσω πολυκαναλικής επικοινωνίας, το PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, παραμένει εδώ και χρόνια στο πλευρό των φαρμακοποιών. Και αυτοί που μας ακολουθούν, στο Περιοδικό μας, στα συνέδριά μας, στα ψηφιακά μας μέσα… δεν κάνουν λάθος. Μας ακολουθούν για τη χρήσιμη γνώση, ιδέες και εκπαίδευση που λαμβάνουν για να αναπτύξουν το φαρμακείο τους!
Πόπη Χαραμή
Φαρμακοποιός
Σύμβουλος Φαρμακευτικών Υπηρεσιών