Υπάρχουν τρόποι και τρόποι να βλέπουμε τα πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας. Μια άποψη είναι να συμβιβαστούμε με το γενικό κλίμα του φόβου που κυριαρχεί στο εμπόριο και γενικά στην αγορά, κατάσταση που δεν έχει να κάνει με το δικό σας επάγγελμα. Διότι εσείς δεν είστε έμπορος, αλλά επαγγελματίας υγείας και αρωγός στην πρωτοβάθμια περίθαλψη.
Η άλλη άποψη είναι αυτή που μας οδηγεί στο να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να δούμε τις ευκαιρίες για εξέλιξη. Μια άποψη που το περιοδικό Pharmacy Management και Επικοινωνία υποστηρίζει από την αρχή της κυκλοφορίας του και σας καθοδηγεί για να αναπτύξετε μια επιχειρηματικότητα και μια επικοινωνία προσαρμοσμένη στις ανάγκες των
πελατών σας.
Επειδή δε οι ιδέες πάντα είναι δύσκολο να υλοποιηθούν, ας αρχίσουμε λοιπόν από την ερμηνεία απλών εννοιών:
Επιχειρηματικότητα: Σύνολο ενεργειών με στόχο την εξέλιξη της επιχείρησης μέσα από την ικανοποίηση των πελατών.
Επικοινωνία: Κατανόηση αναγκών των πελατών και απόδοση υπηρεσιών με στόχο την ικανοποίησή τους.
Όλα λοιπόν οργανώνονται με στόχο την ικανοποίηση των πελατών και είναι εδώ που τα πράγματα έχουν ενδιαφέρον. Διότι αυτές οι δύο παραπάνω έννοιες περιγράφουν απόλυτα το επάγγελμά σας, επάγγελμα που απευθύνεται απλά στην υγεία και στη συμβουλή προς τον πελάτη.
Έφθασε λοιπόν η ώρα να αναθεωρήσετε τις έννοιες «επιχείρηση», «εμπόριο», «επικοινωνία», «συμβουλή» και να τις προσαρμόσετε στη δική σας αποστολή, όπως κάνουν ήδη αρκετοί συνάδελφοι που πάνε πάντα μπροστά, χωρίς να φοβούνται την οποιαδήποτε κρίση και τους δύσκολους καιρούς. Ας αρχίσουμε λοιπόν χωρίς καμία αναστολή!
Πόπη Χαραμή
Φαρμακοποιός
Σύμβουλος Φαρμακευτικών Υπηρεσιών