Καθώς η πολυκλαδική προσφορά αναπτύσσεται στα φαρμακεία, η διαχείριση της αναμονής γίνεται όλο και πιο σημαντική. Οργάνωση σειράς αναμονής, δημιουργία χώρου αναμονής, ελκυστικό merchandising… Υπάρχουν διάφορα μέσα για να κάνουν την αναμονή πιο ευχάριστη για τους ασθενείς.
Αναζητούμε τις καλύτερες λύσεις για να συντομεύσουμε τον παθητικό χρόνο αναμονής. Ο στόχος; Να αφιερώσουμε περισσότερο χρόνο στον ασθενή στον πάγκο εξυπηρέτησης εξασκώντας το επάγγελμά μας, δηλαδή την εκτέλεση συνταγών, την παροχή συμβουλών και, στο εξής, τις νέες αποστολές.
Η ουρά «συνταγών», που αντιπροσωπεύει το 70 έως 80% της καθημερινής εργασίας, μπορεί να αντιμετωπιστεί χάρη στη δημιουργία πολλών γκισέ που επιτρέπουν την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση πολλών ασθενών. Αυτό απαιτεί όμως και το ανάλογο προσωπικό για να διασφαλιστεί η ταχεία και ποιοτική παράδοση. Η ουρά μπορεί να σχηματιστεί ανάμεσα σε γόνδολες προβολών που να επιτρέπουν την παρουσίαση προϊόντων και να ενθαρρύνουν τις παρορμητικές αγορές σε εποχιακά προϊόντα. Μία λύση είναι επίσης και η δημιουργία ενός πάγκου εξυπηρέτησης ξεχωριστού, για παραφάρμακα και καλλυντικά, με μια πιο εμπορική προσέγγιση.
Εντός του εμπορικού χώρου μπορεί να υπάρχουν και καθίσματα, για τη βελτίωση των συνθηκών αναμονής. Ανάλογα με τον χώρο, μπορούν να δημιουργηθούν μικροί χώροι αναμονής με 2-3 θέσεις, που επιτρέπουν στον ασθενή να λάβει πληροφορίες ή ακόμα και να ενημερώνεται χάρη στην παροχή επικοινωνιακών μέσων, καθιστώντας έτσι την αναμονή χρήσιμη και λιγότερο αγχωτική. Αυτοί οι χώροι αναμονής είναι όλο και περισσότερο κοντά σε χώρους, όπου πραγματοποιούνται εμβολιασμοί, προσυμπτωματικοί έλεγχοι και διάφορες φαρμακευτικές συνεντεύξεις.
Δίπλα στον ασθενή
Για τη δημιουργία πιστών πελατών, ο φαρμακοποιός πρέπει να περάσει συχνά μπροστά από τον πάγκο, δίπλα στον ασθενή, έτσι ώστε ο ασθενής να είναι ενεργός και να λάβει τις απαντήσεις και τις λύσεις στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. Έτσι, η περιοχή πωλήσεων γίνεται ένας κοινός χώρος μεταξύ ασθενών και της ομάδας του φαρμακείου, ακόμη και των άλλων εργαζομένων (διαιτολόγοι, σύμβουλοι ομορφιάς). Οι ραφιέρες είναι αφιερωμένες σε συγκεκριμένα θέματα: φυσικότητα, βοτανολογία, βρεφική φροντίδα και μητρότητα, καλλυντικά, διατροφή,..κ.λπ.
Τι γίνεται με την αναμονή των παιδιών;
Είναι και αυτοί επισκέπτες του φαρμακείου. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να επιτρέψουν στους γονείς τους να περιμένουν για να τους φροντίσουν χωρίς άγχος. Η λέξη «κλειδί του χώρου που προορίζεται για παιδιά είναι η ασφάλεια. Συνεπώς η θέση του είναι να είναι μακριά από την έξοδο και να επιτρέπει τη συνεχή επιτήρηση. Ανοιχτός χώρος ή σε στυλ καμπίνας, υπάρχουν πολλές δυνατότητες για να απασχολήσετε τους μικρούς επισκέπτες. Αν και τα βιβλία ή τα κουνιστά άλογα εξακολουθούν να ευχαριστούν μερικά παιδιά, υπάρχουν πλέον πιο μοντέρνα μέσα με οθόνες και τραπέζια αφής.