Η αγορά εργασίας του φαρμακείου είναι σήμερα πολύ ευνοϊκή για τους εργαζομένους. Αλλά ακόμη και εάν έχουν αντιστραφεί οι όροι προσφοράς και ζήτησης μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων, αυτό δεν σημαίνει ότι οι υποψήφιοι έχουν το πάνω χέρι! Ακολουθούν μερικές συμβουλές προς τους υποψηφίους για εργασία στο φαρμακείο, ώστε να ενισχύσουν τα επιχειρήματά τους κατά τη συνέντευξη πρόσληψης.
Αν δεν τολμήσεις να ζητήσεις, δεν θα πάρεις τίποτα! Αυτός είναι ο χρυσός κανόνας που πρέπει να εφαρμοστεί, για να διαπραγματευτεί κάποιος μια αύξηση μισθού και ισχύει επίσης και στη διαδικασία της συνέντευξης πρόσληψης. Για να πετύχετε τους στόχους σας, πρέπει να οξύνετε τα επιχειρήματά σας.
Για παράδειγμα, σε μια αιτούμενη αύξηση αποδοχών, το να πεις στο μάνατζερ σου ότι είσαι καλός και πως κάνεις καλά τη δουλειά σου στον πάγκο εξυπηρέτησης δεν αρκεί, γιατί ακριβώς γι’ αυτό πληρώνεσαι… και μάλιστα δίκαια, και με bonus όταν η ομάδα πιάνει τους στόχους. Για να έχεις καλύτερες αποδοχές, πρέπει να αποδείξεις ότι το αξίζεις! Δώστε παραδείγματα με προηγούμενες εμπειρίες σας και τη συμμετοχή σας στην ανάπτυξη των πωλήσεων του φαρμακείου, στη επιτυχή διεξαγωγή νέων αποστολών που σας αναθέσανε, στην προσέλκυση νέων πελατών κ.λπ.
Σε μια διαπραγμάτευση αμοιβής, πρέπει επίσης να ξέρετε πώς να χρησιμοποιείτε την υπομονή και τη φινέτσα. Αντί να επιβάλλετε μια αξίωση, οδηγείστε τον συνομιλητή σας να σας κάνει προτάσεις που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες σας. Τέλος, ορίστε στον εαυτό σας μια ανταμοιβή, κάτω από την οποία δεν θα συμβιβαστείτε.
Η τέχνη της διαπραγμάτευσης αποδοχών
Για να βεβαιωθείτε ότι θα κερδίσετε αυτό που σας ενδιαφέρει, προσδιορίστε τα σημεία που θεωρείτε αδιαπραγμάτευτα και αυτά για τα οποία είστε έτοιμοι να συμβιβαστείτε. Αν ο συνομιλητής σας δεσμευτεί για ένα ποσό που δεν ανταποκρίνεται πλήρως στις προσδοκίες σας, αφιερώστε λίγο χρόνο για να το σκεφτείτε πριν αποδεχτείτε την πρόταση. Μπορείτε να αυξήσετε ακόμη περισσότερο το πόσο, εφαρμόζοντας την «τεχνική σιωπής», η οποία συνίσταται στην επανάληψη του αριθμού και στην επισήμανση ενός λεπτού σιωπής. Αυτό αναγκάζει τον συνομιλητή σας να μιλήσει ξανά και να δικαιολογήσει την πρότασή του. Αν έχει περιθώρια ελιγμών, σίγουρα θα επανέλθει και θα αυξήσει κάπως αυτό το ποσό. Πρέπει να ξέρετε να περιμένετε την αντίδραση σε ένα αίτημα, αλλά και να εκτιμάτε την ελαστικότητα του συνομιλητή σας σε σχέση με αυτό.
Σε μια μικρή ομάδα, οι εργοδότες είναι επιφυλακτικοί με τις μισθολογικές πολιτικές που είναι πολύ εξατομικευμένες, επειδή οι εργαζόμενοι μιλούν μεταξύ τους και οι διαφορές στη συνέχεια γίνονται αντιληπτές ως άδικες. Ένας νέος συνεργάτης καλύτερα αμειβόμενος από την υπόλοιπη ομάδα, αποθαρρύνει τους ήδη υπάρχοντες υπαλλήλους που κάνουν καλή δουλειά. Για να διατηρήσει το καλό πνεύμα και την καλή εργασιακή ατμόσφαιρα, ο ιδιοκτήτης φαρμακοποιός συχνά υποχρεούται να προσαρμόσει τους μισθούς και των υπολοίπων. Το ίδιο συμβαίνει και για τα πλεονεκτήματα και τις διευκολύνσεις που έχουν ορισμένοι στα ωράρια εργασίας. Είναι πάντα απαραίτητο να μπορούμε να δικαιολογούμε τις διαφορές, μεταξύ των εργαζομένων.
Πέρα από τον μισθό
Εάν ο ιδιοκτήτης φαρμακοποιός δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του μισθού σας, αλλά η εγγύτητα του φαρμακείου του με το σπίτι σας σας διευκολύνει ιδιαίτερα, τότε πρέπει να το ξανασκεφτείτε πριν απορρίψετε την πρότασή του.
Η συμβουλή μας:
Συντάξτε μια λίστα με τα αιτήματα σας για να προσδιορίσετε τις πηγές κινήτρων σας. Οι άνθρωποι παρακινούνται από ό,τι έχει αξία για αυτούς: αμοιβή, κοινωνική θέση, ενδιαφέρον για τα καθήκοντα που τους ανατίθενται, ευκαιρίες σταδιοδρομίας, αναγνώριση εργασίας, επιθυμία για μάθηση, χρονοδιαγράμματα ευελιξίας, καθώς φιλοδοξούν μια καλύτερη ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής κ.λπ.
Ο υποψήφιος πρέπει να θέσει ερωτήματα στον εαυτό του σε όλα τα σημαντικά σημεία, μιας ανταμοιβής που περιλαμβάνει: συνθήκες εργασίας, ατμόσφαιρα στην ομάδα, συμμετοχική διαχείριση, και πάνω όλα, συνεχή εκπαίδευση που ανοίγει πραγματικές προοπτικές επαγγελματικής εξέλιξης με αποτέλεσμα αυξήσεις μισθών.
Τα όρια της μπλόφας
Εάν δεν καταφέρετε να κερδίσετε όλες τις αξιώσεις σας, ο πειρασμός να βγάλετε ένα «τζόκερ» μπορεί να είναι ισχυρός. Η αναφορά σε μια ανάλογη θέση με καλύτερο μισθό που σας προσφέρθηκε από στενό ανταγωνιστή, είναι μια από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές, αλλά και μια από τις πιο επικίνδυνες! Από την άλλη πλευρά, επιχειρήματα όπως «έχω μικρό παιδί και ο σύζυγός μου έχει απολυθεί ή έχω δάνειο να ξεπληρώσω», είναι εκτός του επαγγελματικού πλαισίου και ο (μελλοντικός) εργοδότης σας δεν είναι κοινωνικός λειτουργός. Το να παίζει κανείς τον blasé ή τον διστακτικό υποψήφιο για να αυξήσει τον προτεινόμενο μισθό δεν αποδίδει επίσης: ένας υπεύθυνος μάνατζερ δεν έχει χρόνο για χάσιμο με ένα διστακτικό άτομο.
Ενστάσεις του εργοδότη: τι να απαντήσουμε;
Παρακάτω μερικές από τις ενστάσεις που χρησιμοποιούν οι εργοδότες κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης για εργασία. Σας δίνουμε μερικές συμβουλές για να ξέρετε τι να απαντήσετε.
– «Ο μισθός που ζητάτε δεν αντιστοιχεί στις δεξιότητές σας». Εδώ έχετε την ευκαιρία να διαπραγματευτείτε μια εκπαίδευση.
– «Δεν έχετε αρκετή εμπειρία». Μετά από ένα χρόνο παρουσίας στην επιχείρηση το αίτημά σας θα δικαιωθεί εάν τα αποτελέσματά σας είναι καλά.
– «Ο μισθός τον οποίο διεκδικείτε θα δημιουργήσει πρόβλημα ομοιογένειας στην ομάδα». Εξηγήστε στον συνομιλητή σας ότι ένας εργαζόμενος που δεν είναι ευχαριστημένος είναι ακόμα πιο ενοχλητικός για μια ομάδα! Και διαβεβαιώστε τον για την απόλυτη διακριτικότητά σας .
– «Η οικονομική κατάσταση της επιχείρησης δεν επιτρέπει προσλήψεις στο ύψος των αποδοχών που μου ζητάτε». Μην προσπαθήσετε να αντικρούσετε αυτό το επιχείρημα. Πείτε του ότι το κατανοείτε και ότι σκοπεύετε να εμπλακείτε στην εξέλιξη του τζίρου της εταιρείας αν προσληφθείτε με αυτό τον μισθό.
Πόπη Χαραμή