Αναδείξτε τον Επιστημονικό σας Ρόλο στην Ανακούφιση από τον Πόνο

Στην πραγματικότητα, ο φαρμακοποιός είναι ο ειδικός σύμβουλος στη σύσταση και παροχή του κατάλληλου φαρμάκου για τον πόνο.

Η ιδιαιτερότητα της επιλογής αναλγητικού είναι πολύ σημαντική, καθώς με την πληθώρα της προβολής τους από τα MME, μπορεί να υπάρχει σύγχυση στο μυαλό του καταναλωτή, για το ποιο είναι το κατάλληλο για την περίπτωση του φάρμακο και ποιες είναι οι δοσολογίες του.

Αυτοθεραπεία λοιπόν! Αλλά ποια μάρκα, ποιο μόριο, ποια δόση ή ποια γαληνική μορφή να διαλέξει;

Είναι αλήθεια ότι οι ασθενείς απαντούν γενικά σε αυτές τις ερωτήσεις, παραμένοντας συνήθως πιστοί στην μάρκα και στην εταιρία που τους έχει συσταθεί αρχικά από τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό τους.

Πώς πρέπει να  προσεγγίσετε έναν ασθενή που σας εκφράζει ότι θέλει κάτι για τον πόνο;

Παρόλα αυτά, έχουν ανάγκη τη συμβουλή του φαρμακοποιού, ο οποίος με τη σειρά του επιβεβαιώνει ή όχι την επιλογή τους και να τους παρέχει πληροφορίες για τη σωστή χρήση του φαρμάκου.

Ιδιαίτερα για την περίπτωση της ημικρανίας, υπάρχει ελλιπής γνώση στη διάγνωση και την ιατρική διαχείριση της νόσου, (30 έως 45% των ασθενών με ημικρανία δεν έχουν επισκεφτεί τον γιατρό), και ο φαρμακοποιός μπορεί να κατευθύνει τον ασθενή στον γιατρό προκειμένου να επιβεβαιωθεί η διάγνωση.

5 ερωτήσεις  "κλειδιά" για τη συμβουλή σας

1 - Πώς πρέπει να  προσεγγίσετε έναν ασθενή που σας εκφράζει ότι θέλει κάτι για τον πόνο;

Παρόλο που μερικά άτομα θεωρούν τον πόνο ως ένα "φυσιολογικό" σύμπτωμα, και μάλιστα αποδέχονται να τον υπομένουν, οι ειδικοί θεωρούν ότι η αντιμετώπισή του είναι απαραίτητη.

Η θεραπευτική προσέγγιση στο φαρμακείο πρέπει να εφαρμόζεται σε κάθε πελάτη που σας ζητά κάποιο αναλγητικό και θα πρέπει να είναι εξατομικευμένη, διερευνώντας την κάθε περίπτωση με συζήτηση με τον πελάτη και όχι απλά να δίνετε ένα αναλγητικό που σας ζητείται.

Ποιες είναι οι απαραίτητες υποδείξεις χρήσης όταν χορηγείτε ένα αναλγητικό;

2 - Πώς να ενεργήσετε στην πράξη;

Για να χορηγήσετε ένα αναλγητικό, ακόμη και μετά από μια αυθόρμητη ζήτηση, προϋποθέτει μια βασική αξιολόγηση του περιστατικού.

Πρώτα απ’ όλα, τα άτομα που εξυπηρετούν στον πάγκο, οφείλουν να γνωρίζουν την παθολογία, ώστε να μπορούν να αξιολογήσουν αν η κατάσταση είναι οξεία ή χρόνια, αν ο πόνος είναι νευροπαθητικός ή αλγαισθητικός, σε ποιο σημείο εντοπίζεται και πότε να παραπέμψουν στον γιατρό.

Σε γενικές γραμμές, οι ερωτήσεις που οφείλετε να θέσετε είναι: "Από πότε υποφέρετε; " "Πώς αξιολογείτε την ένταση του πόνου σας;"

3 - Ποιες είναι οι απαραίτητες υποδείξεις χρήσης όταν χορηγείτε ένα αναλγητικό;

Οι βασικές υποδείξεις είναι τρεις: Η πρώτη, να ενημερώσετε ή να υπενθυμίσετε τη δοσολογία και την ανώτερη ημερήσια δόση, καθώς και το χρονικό διάστημα μεταξύ των δόσεων.

Η δεύτερη, να υποδείξετε στον ασθενή να προσέξει, μήπως και άλλα φάρμακα που παίρνει έχουν στη σύνθεσή τους αναλγητική ουσία και η τρίτη υπόδειξη αφορά στην ενημέρωση του ασθενή για πιθανές ανεπιθύμητες ενέργειες, αλληλεπιδράσεις, αντενδείξεις ή προφυλάξεις κατά τη χρήση.

4 - Τι αλλάζει στην προσέγγισή σας, αν ο πελάτης σας ζητήσει από μόνος του ή επιλέξει από ένα ράφι ένα αναλγητικό;

Η όλη προσέγγιση ακολουθεί τα ίδια βήματα, απλά καλό θα ήταν να ρωτήστε τον πελάτη: "Είναι για σας ή για κάποιον άλλο;" " Έχετε ξαναπάρει το φάρμακο, γνωρίζετε τη χορήγησή του;"

5 - Σε ποιες περιπτώσεις να προτείνετε κάτι συμπληρωματικό;

Σε περίπτωση ημικρανίας, προτείνετε ένα αντιεμετικό.

Επίσης, μπορείτε να καταφύγετε στη φυτοθεραπεία με κάψουλες partenelle (είδους χαμομηλιού) που περιέχουν παρθενολίδη με γνωστή δράση κατά της ημικρανίας, ή και στην ολιγοθεραπεία με κοβάλτιο.

Για τους πόνους των αρθρώσεων ή για μυϊκούς πόνους, προτείνετε συμπληρωματικά ένα τοπικό αντιφλεγμονώδες ή θερμαντικά έμπλαστρα ή επιθέματα κρυοθεραπείας, ανάλογα με την περίπτωση.

Για τον πόνο στα δόντια, συνδυάστε ένα κατάλληλο στοματικό διάλυμα, μια οδοντόκρεμα ή και ένα αντιφλεγμονώδες gel.

Πόπη Χαραμή, Φαρμακοποιός
www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.