Καθώς οι εκπτώσεις που προσφέρουν οι χονδρέμποροι έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια, επηρεάζουν όλο και λιγότερο την επιλογή του φαρμακοποιού. Οι προσφερόμενες υπηρεσίες πλέον ξεχωρίζουν ως κύριος παράγων διαφοροποίησης!
Σήμερα, είναι λίγοι οι φαρμακοποιοί που επιλέγουν τη φαρμακαποθήκη τους (ιδιωτική ή συνεταιρισμό), με μοναδικό κριτήριο την έκπτωση. Βέβαια, το μέγεθος του φαρμακείου και η αγοραστική του ικανότητα παραμένουν καθοριστικές παράμετροι για το μέγεθος της έκπτωσης. Με 10.000-12.000 ευρώ π.χ. ως ελάχιστο όριο μηνιαίων αγορών, δύσκολα μπορείς να επηρεάσεις τη διαπραγμάτευση, αλλά μόλις ξεπεραστεί το όριο αυτό, τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Ωστόσο, υπάρχουν διαφορές 0,8 έως 1 πόντο έκπτωσης μεταξύ φαρμακείων για τον ίδιο τζίρο. Όπως αποδεικνύεται, οι διαπραγματευτικές δεξιότητες και η σχέση που χτίστηκε διαχρονικά με τον χονδρέμπορό σας παίζουν καθοριστικό ρόλο.
Επίσης, οι περισσότεροι φαρμακοποιοί έχουν και έναν (ή περισσότερους) δευτερεύοντα χονδρέμπορο που υπόσχεται καλύτερες εκπτώσεις, οξύνοντας τον ανταγωνισμό μεταξύ δύο χονδρεμπόρων… Αλλά, γενικά, η πιστότητα ανταμείβεται.
Διαφάνεια ή τίποτα!
Όσον αφορά τις προθεσμίες πληρωμής, και εδώ το παράθυρο είναι στενό και δεν υπερβαίνει συνήθως τις 60 ημέρες από την ημερομηνία του τιμολογίου ή τις 45 ημέρες από το τέλος του μήνα παράδοσης. Σε ειδικές περιπτώσεις μπορεί βέβαια να γίνει συμφωνία με έναν καλό πελάτη, για να βοηθηθεί κατά τη διάρκεια μίας δύσκολης περιόδου. Πραγματικό κριτήριο επιλογής;
Η διαφάνεια στις εμπορικές εκπτώσεις! Η προσφορά πρέπει να είναι σαφής όσον αφορά στις εκπτώσεις, ιδιαίτερα σε μη φαρμακευτικά προϊόντα. Συμβαίνει όμως, μεταξύ των ενδιάμεσων τιμολογίων και των εκπτώσεων που διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του προϊόντος, να είναι δύσκολο να επαληθευτεί ότι τηρούνται τα υποσχεθέντα οφέλη.
Τα κριτήρια που αλλάζουν τα πάντα
Σε όλες τις περιπτώσεις, η επιλογή του χονδρέμπορου πρέπει να βασίζεται σε ποιοτικά κριτήρια: Αξιοπιστία των προμηθειών, εύρος προσφοράς και ιδιαίτερα στα ελλειπτικά φάρμακα, ακρίβεια και ποιότητα παραδόσεων, ταχύτητα ενημέρωσης για είδη που λείπουν, ημερομηνίες επιστροφής κ.λπ.
Σήμερα, η αξιοπιστία, η ακρίβεια και η πληρότητα των παραδόσεων, παραμένουν τα ισχυρά κριτήρια επιλογής. Οι φαρμακοποιοί θέλουν να είναι σε θέση να εγγυηθούν στους ασθενείς τους τη βέλτιστη διαθεσιμότητα των φαρμάκων/ προϊόντων. Επίσης, σημαντικό ρόλο παίζει η ανταπόκριση του χονδρέμπορου στην ταχεία παράδοση σε μια συγκεκριμένη και απρόβλεπτη ανάγκη του φαρμακείου.
Παράλληλα, η ποιότητα της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης και η άμεση ανταπόκριση του προσωπικού διαχειριστή του φαρμακείου έχουν προτεραιότητα, με στόχο να εξασφαλιστεί η συνέχεια της σχέσης και η εύκολη επικοινωνία του φαρμακοποιού με τον εκπρόσωπό του.
Τέλος, ένα άλλο σημαντικό κριτήριο είναι και ο βαθμός εξυπηρέτησης της παραγγελίας από την ηλεκτρονική πλατφόρμα της φαρμακαποθήκης, εύκολα, γρήγορα και αξιόπιστα. Χωρίς αμφισβήτηση, η πραγματική προστιθέμενη αξία ενός χονδρέμπορου βρίσκεται σήμερα στις υπηρεσίες, σε αυτά τα «άυλα πρόσθετα» που μπορεί να προσφέρει.