Όταν έχετε τον πελάτη απέναντί σας
Κανένας δεν αμφισβητεί ότι σήμερα το εξωτερικό περιβάλλον της αγοράς επηρεάζει το εσωτερικό περιβάλλον κάθε επιχείρησης.
Παρ’ όλα αυτά, μέσα σε ένα κλίμα αβεβαιότητας και ασφυξίας στην αγορά, υπάρχουν κάποιοι αισιόδοξοι που συνεχίζουν να επιχειρούν και να επενδύουν σε χρόνο και χρήμα, ενώ κάποιοι απαισιόδοξοι και πολύ συντηρητικοί περιμένουν αδρανείς τις εξελίξεις.
Η κρίση στα φαρμακεία οφείλεται μόνο στη σημερινή οικονομική κατάσταση;
Μα φυσικά όχι μόνο!
Διότι αν αυτό είναι αληθινό, γιατί τόσα φαρμακεία στην Ελλάδα εξελίσσονται και επιχειρούν με επιτυχία ακόμη και σήμερα;
Η αιτία του προβλήματος είναι αλλού. Είναι στην υπάρχουσα κουλτούρα αρκετών φαρμακοποιών να δουλεύουν με τον τρόπο που δούλευαν παλιά προ κρίσης. Είναι αυτοί που δεν θέλουν να συνειδητοποιήσουν ότι πρέπει να ακολουθήσουν τα νέα δεδομένα και τα νέα “θέλω” του πελάτη.
Το φαρμακείο πρέπει να ακολουθήσει την εποχή του.
Δεν είναι επανάσταση αλλά μια πραγματική ανάγκη εξέλιξης.
Το αδιαμφισβήτητο στοιχείο μοναδικότητας του φαρμακείου είναι ο επαγγελματίας υγείας που εργάζεται εκεί. Αυτό το στοιχείο της επιστημοσύνης πρέπει να αναδειχθεί με κατεύθυνση την ανθρώπινη προσέγγιση.
Ένας πελάτης που μπαίνει σε ένα φαρμακείο πρέπει να νοιώσει από την πρώτη στιγμή ότι αυτό το “κατάστημα” που πουλάει προϊόντα υγείας, διαθέτει και την εξειδίκευση της γνώσης πάνω στην υγεία.
Το φαρμακείο ανήκει στους πελάτες που σήμερα έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ να τους ακούσουμε, να τους συμβουλέψουμε και να τους καθησυχάσουμε.
Όταν μιλάμε λοιπόν για εξέλιξη στο φαρμακείο θα πρέπει να επανεξετάσουμε όλες τις παραμέτρους που αναδεικνύουν τη γνώση του φαρμακοποιού.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον ο καθένας πρέπει να αναζητήσει λύσεις και να προβληματιστεί θετικά για το τι θα κάνει.
Να θυμάστε ότι:
Πάντα θα υπάρχουν δυσκολίες…
Πάντα θα υπάρχει η αστάθεια, τίποτα δεν είναι δεδομένο…
Πάντα όμως έχουμε τον πελάτη απέναντί μας και αυτός είναι που κινεί τα νήματα πλέον!
Πόπη Χαραμή
Φαρμακοποιός
Σύμβουλος Φαρμακευτικών Υπηρεσιών