Οταν όλοι μιλάνε για οικονομική κρίση, πώς θα μπορούσε κανείς να δει τη συμπεριφορά του καταναλωτή στο περιβάλλον του φαρμακείου; Η παγκοσμιοποίηση και η αθρόα είσοδος νέων καταναλωτών, αύξησε τη ζήτηση και απογείωσε στα ύψη τις τιμές και των πρώτων υλών και των τελικών καταναλωτικών προϊόντων.
Το να μειωθούν οι τιμές αποτελεί κίνδυνο αποπληθωρισμού λένε οι οικονομολόγοι. Το να προσαρμοστούν όμως από την κατάσταση υπερτίμησης στις πραγματικές τους αξίες, είναι υγειές και απαραίτητο!
Πρέπει πάση θυσία να διατηρηθεί η κατανάλωση και η αγοραστική ικανότητα, για να διακινείται το χρήμα, αλλιώς οι επιχειρήσεις θα κλείσουν.
Σε αυτό το σημείο οι επιχειρηματίες πρέπει να αναθεωρήσουν την οικονομική τους πολιτική για να διατηρηθεί η αγοραστική ικανότητα του κοινού, ιδιαίτερα σε είδη απαραίτητα (το είδαμε τελευταία στο γάλα…).
Η τιμή εκφράζει μια αξία που δεν είναι 100% υλική. Περιέχει παράλληλα και μια ψυχολογική ή και φιλοσοφική διάσταση που εκπροσωπεί το όφελος που ο καταναλωτής έχει από το προϊόν.
Ορθολογιστικά, ένα προϊόν δεν πρέπει να έχει αξία λόγω της τιμής του, αλλά πρέπει να έχει μια τιμή γιατί το αξίζει! Σε τελική ανάλυση, η πραγματική και σωστή τιμή είναι αυτή που ο καταναλωτής δέχεται και είναι ευχαριστημένος να πληρώσει.Στην περίπτωσή μας, το φαρμακείο δεν μπορεί να προσαρμόσει τις τιμές στο φάρμακο, ούτε να μπει σε μια
πολιτική εκπτώσεων και σπασίματος τιμών στο παραφάρμακο. Σκεφτείτε πώς θα έβλεπε κανείς την υγεία σε τιμή εκπτώσεων! Απλά πρέπει να φροντίσει να αναδείξει την υπηρεσία της επιστημονικής συμβουλής προς τον πελάτη, που αποτελεί την προστιθέμενη αξία στις τιμές των προϊόντων που προτείνει, για να διατηρήσει την αγοραστική διάθεση και ικανότητα των πελατών του.
Ας επικεντρωθούμε λοιπόν τώρα, περισσότερο από ποτέ, στην «καρδιά» του επαγγέλματος και του κοινωνικού ρόλου του φαρμακοποιού, που δεν είναι άλλος από το Σύμβουλο Υγείας.
Πόπη Χαραμή
Φαρμακοποιός
Σύμβουλος Φαρμακευτικών Υπηρεσιών