Οι καταναλωτικές συνήθειες στον τομέα της υγείας εξελίσσονται.
Για να προσφέρει το φαρμακείο μια ευχάριστη εμπειρία στους πελάτες του, απαιτείται ένας συνδυασμός δεξιοτήτων και τεχνογνωσίας, ώστε να επιτύχει μια ικανοποιητική προσέλκυση πελατών και μια σταθερή σχέση μαζί τους.
Στις μέρες μας και παρότι οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν πληγεί από την πανδημία, το φαρμακείο κατάφερε να κρατήσει τις δυνάμεις του, αλλά και να αυξήσει την επισκεψιμότητα του για νέες υπηρεσίες όπως ραντεβού εμβολιασμών, διάθεση self-test, διενέργεια rapid tests…
Ο φαρμακοποιός, πέρα από τη συνεισφορά του στο κοινωνικό σύνολο, θα πρέπει και να προσφέρει ένα «αγοραστικό ταξίδι» στον πελάτη, προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εποχής.
Ο καταναλωτής πλέον, μειώνει σημαντικά τον χρόνο επίσκεψής του στα φυσικά καταστήματα, λόγω της έλλειψης χρόνου, της ύπαρξης των διαδικτυακών καταστημάτων, αλλά και του φόβου παραμονής σε κλειστό χώρο λόγω Covid-19.
Η φράση «αγοραστικό ταξίδι» δεν είναι παντελώς άγνωστη στους φαρμακοποιούς.
Είναι η «χειραγώγηση» της κίνησης του πελάτη, προκειμένου να έρθει σε επαφή με όσο το δυνατό περισσότερα προϊόντα, αλλά και να δαπανήσει αρκετό χρόνο μέσα στο κατάστημα, με τελικό στόχο μια αυθόρμητη αγορά.
Για ένα ολοκληρωμένο αγοραστικό ταξίδι
Πώς διασφαλίζετε το γεγονός ότι οι πελάτες σας θα βιώσουν μια «εμπειρία ζωής» στο φαρμακείο σας;
Η ύπαρξη καθορισμένων στόχων, θα βοηθήσει στον προσδιορισμό των μέσων για την επίτευξή τους.
Θα πρέπει λοιπόν, να σκεφτείτε όλα όσα συμβάλλουν στο αγοραστικό ταξίδι.
Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν το διαδίκτυο, η βιτρίνα, εσείς οι ίδιοι και η ομάδα σας. Είναι και η όλη εικόνα στο φυσικό κατάστημα, όπως οι μάρκες και η επικοινωνία τους, τα ράφια, οι γόνδολες, η βιτρίνα, τα χρώματα, οι μυρωδιές, η μουσική….
Όλα δημιουργούν εμπειρίες και εμπλουτίζουν το αγοραστικό ταξίδι.
Μια διαδρομή με στάδια
Για τα πρώτα οπτικά ερεθίσματα, εκτός από τη βιτρίνα, την οποία θα πρέπει να έχετε πάντοτε περιποιημένη και επικαιροποιημένη με σαφή μηνύματα ανάλογα με την εποχή, είναι απαραίτητο να φροντίσετε την υποδοχή.
Αν δεν πρόκειται για ένα μεγάλο φαρμακείο ώστε να υπάρχει ένα desk με άτομο στην υποδοχή που να κατευθύνει τους πελάτες στα διάφορα τμήματα (πράγμα σπάνιο στην Ελλάδα), καλό είναι να τοποθετήσετε στην είσοδο μια ψηφιακή οθόνη με μηνύματα καλωσορίσματος και ενημερώσεις για τις προβολές που τρέχουν.
Στη συνέχεια, τακτοποιήστε τις κατηγορίες προϊόντων με το κατάλληλο merchandizing στα ράφια και στις γόνδολες, προσελκύστε με δελεαστικά μηνύματα τις αυθόρμητες αγορές, τοποθετήστε ψηφιακές ταμπλέτες για ενημέρωση σε θέματα πρόληψης, προσκαλέστε τους πελάτες για μια διάγνωση στο δέρμα ή μια φροντίδα ομορφιάς σε έναν κατάλληλο χώρο και τόσα άλλα που συμβαίνουν στον χώρο πώλησης.
Για να ολοκληρώσετε αυτό το αγοραστικό ταξίδι, ανατρέξτε στις επιστημονικές σας δεξιότητες.
Εκεί, στον πάγκο του φαρμακείου καθημερινά, φροντίστε να εμπλουτίσετε τις γνώσεις των πελατών σας με τις συμβουλές σας.
Χρειάζεται όμως προσπάθεια, συνεχή και αδιάκοπη, γιατί δεν είναι όλοι οι πελάτες το ίδιο, αλλά ούτε και η κάθε ημέρα στο φαρμακείο, καθώς πολλές φορές επικρατεί η ένταση και το άγχος.