Πριν λίγες μέρες ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος με ανακοίνωσή του ενημέρωσε ότι η φαρμακευτική κοινότητα είναι πλέον στα social media από τον Π.Φ.Σ.!» και κάλεσε όλους τους φαρμακοποιούς να ακολουθήσουν τους νέους επίσημους λογαριασμούς του ΠΦΣ στο Facebook, Instagram, YouTube και TikTok με όνομα χρήστη @pfs.greece ώστε να ενημερώνονται άμεσα για τις δράσεις και πρωτοβουλίες του αλλά και να στηρίξουν αυτήν την προσπάθεια:
- Ακολουθώντας τους επίσημους λογαριασμούς του
- Κοινοποιώντας και αναμεταδίδοντας posts, reels & stories σχετικές με τις δράσεις των φαρμακείων
- Εγγραφόμενοι στις πλατφόρμες και βοηθώντας στη διάδοση του μηνύματος
Γι’ αυτήν την προσπάθεια μίλησε η κ. Τερέζα Χαραμή, Πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Κοζάνης και μέλος Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου η οποία έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο να προχωρήσει.
Η αλήθεια είναι ότι η αρχή είναι το ήμισυ του παντός αλλά τα πράγματα με την νέα τεχνολογία δεν είναι τόσο εύκολα, ειδικά όταν κανείς αναφέρεται σε επίσημους επιστημονικούς φορείς με αναγνωρισμένο κύρος στην κοινωνία. Πρόκειται σίγουρα για ένα τολμηρό βήμα μία τέτοια απόφαση.
«Τα συλλογικά όργανα είναι λίγο δυσκίνητα πολλές φορές με αποφάσεις που έχουν να κάνουν με τη νέα τεχνολογία και πως μπορούμε να την εμπιστευτούμε και να τη χρησιμοποιήσουμε ως εργαλείο» εξηγεί η κ. Χαραμή.
«Ωστόσο, συνεχίζει, «έχουμε κάνει ένα πάρα πολύ σημαντικό βήμα που σηματοδοτεί μία νέα εποχή εξωστρέφειας και άμεσης επικοινωνίας τόσο με τους φαρμακοποιούς αλλά περισσότερο με την κοινωνία. Έχουμε αποκτήσει έναν οργανωμένο επίσημο λογαριασμό με παρουσία στα social media, facebook, Instagram. Youtube και TikTok και σκοπός μας είναι ο πολίτης να επισκέπτεται τις κοινωνικές μας αυτές πλατφόρμες και να χρησιμοποιήσει την πληροφορία που έχουμε διαθέσιμη ως Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος μέσα από αυτές σαν βασικό κανάλι ενημέρωσης για θέματα υγείας και πρόληψης που να αναδεικνύουν και το ρόλο του φαρμακοποιού και τη σημασία που παίζει στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας.
Το συζητάμε πάρα πολύ καιρό λέγοντας και αναγνωρίζοντας ότι οι εποχές έχουν αλλάξει και θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί και η εικόνα του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Η βούληση υπήρχε, δεν υπήρχε η απόφαση. Με το που ήρθε και η απόφαση προχωρήσαμε. Το προεδρείο ανέθεσε σε μία εταιρεία την υποστήριξη της επικοινωνίας μας μέσα από τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για να βγάλουμε όλο αυτό προς τα έξω με πιο οργανωμένο τρόπο. Υπήρχε ήδη μία παρουσία μας στο χώρο μόνο στο facebook και στο κανάλι του Youtube. Δεν υπήρχε όμως παρουσία μας στο Instagram και το TikTok. Αυτό που ουσιαστικά έγινε ήταν μία προσπάθεια εκσυγχρονισμού και καλύτερης οργάνωσης των μέσων που ήδη υπήρχαν αλλά και της γενικότερης παρουσίας μας στα social media με σκοπό τη μεγαλύτερη αλληλεπίδραση με το κοινό».
Η πρώτη καμπάνια που ήδη τρέχει ο ΠΦΣ μέσω των social media αφορά τις δυνατότητες εμβολιασμού κατά της γρίπης, ένα θέμα που αυτή την περίοδο είναι πολύ επίκαιρο.
Η βεντάλια όμως των θεμάτων θα ανοίξει. «Σιγά σιγά στοχεύουμε όλες οι καμπάνιες και οι δράσεις του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου να ανεβαίνουν στα social media για να φτάνουν πιο γρήγορα και στον πολίτη» αναφέρει η κ. Χαραμή.
Η προσπάθεια απευθύνεται όπως καταλαβαίνει εύκολα κανείς, τόσο στο κοινό όσο και στους φαρμακοποιούς.
Σε ό,τι αφορά τους φαρμακοποιούς ο ΠΦΣ θέλει να αξιοποιήσει τα social media ως μέσο ενημέρωσης και προβολής σημαντικών για τον κλάδο θεμάτων, όπως για παράδειγμα είναι αυτό το διάστημα το θέμα της λειτουργίας του επαγγελματικού Ταμείου.
Από την άλλη, σημειώνει η κ. Χαραμή «εμείς έχουμε να προβάλουμε όλες τις ενημερωτικές καμπάνιες και για την παχυσαρκία και για την πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου, για όλες τις συνεργασίες που έχουμε με τους επιστημονικούς φορείς, για τα θέματα συνεδρίων αλλά και ενημερώσεις για νέες νομοθετικές ρυθμίσεις και εκπαιδευτικά βίντεο –τα βίντεο του Health Hub που ήδη έχουν ανέβει προς επικοινωνία με το ίδιο το Health Hub και την εκπαίδευση των φαρμακοποιών. Επομένως έχουμε σκοπό να αποτελέσουν τα social media του Πανελληνίου κεντρικό σημείο αναφοράς και αξιόπιστης πληροφόρησης τόσο όσον αφορά τον πολίτη όσο και τον συνάδελφο φαρμακοποιό».
Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος με ανάρτησή του, όπως προαναφέρθηκε, κάλεσε όλους τους φαρμακοποιούς να επισκεφτούν τα social media του, κάτι που επαναλαμβάνει και η κ. Χαραμή.
Ήδη υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση σε αυτό το κάλεσμα, όπως λέει. «Θέλουμε όλοι οι φαρμακοποιοί να ακολουθήσουν τους λογαριασμούς των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης του Πανελληνίου και να στηρίξουν αυτή τη συλλογική προσπάθεια ενημέρωσης και διάδοσης των δράσεών μας. Τα πρώτα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά, όσον αφορά την απήχηση και τη συμμετοχή.
Ποιο όμως μέσο φαίνεται να ακολουθούν περισσότερο; Σύμφωνα με την κ. Χαραμή «το Instagram έχει πάρει προβάδισμα. Παρά το γεγονός ότι στο facebook έχουμε ήδη πάνω από 10.000 ακόλουθους, καθώς όπως είπα ήδη λειτουργούσε λογαριασμός, το Instagram επειδή είναι ένα μέσο το οποίο το προτιμούν και οι μικρότερες ηλικιακές ομάδες που χρησιμοποιούν Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης και προσφέρει μία πιο άμεση επικοινωνία έχει καλύτερη, όπως φαίνεται προς το παρόν, απήχηση. Μέσα σε 5 μόλις μέρες, από 19 έως 24 Νοεμβρίου είχαμε 27.800 θεάσεις (views).
Όσον αφορά το TikToK είναι ελάχιστος ο χρόνος που έχει λειτουργήσει ο λογαριασμός τις 2-3 τελευταίες μέρες, οπότε είναι παράτολμο να κάνουμε εκτίμηση για το πως θα πάει.
Ο προγραμματισμός γίνεται σε μηνιαία βάση και η κ. Χαραμή τονίζει ότι από τον επόμενο μήνα αυτή η προσπάθεια θα ενταθεί και τα social media του Πανελληνίου Φαρμακευτικού Συλλόγου θα εμπλουτιστούν με νέα θέματα και με πιο ευρύ περιεχόμενο.
«Προς το παρόν προχωράμε και θέλουμε να επενδύσουμε στον αντιγριπικό εμβολιασμό, δοκιμάζουμε με ένα θέμα που είναι και επίκαιρο και στη συνέχεια θα ανοίξουμε τη βεντάλια όλων αυτών των δράσεων που κάνουμε κι έχουν σχέση με την κοινωνία και τον κλάδο μας».
Να θυμιθούμε εδώ και τη συμμετοχή της κας Τερέζας Χαραμή μαζί με την υπουργό κα Σοφία Ζαχαράκη στο Women in Pharmacy το 2024.
Πηγή κειμένου: dailypharmanews, Χαράλαμπος Πετρόχειλος