Τα γυαλιά πρεσβυωπίας, χωρίς να αποκλείουμε όμως και τα γυαλιά ηλίου για όλη την οικογένεια, μπορούν να βρουν κάλλιστα τον φυσικό τους χώρο σε ένα κατάστημα υγείας, όπως το φαρμακείο!
Τα γυαλιά πρεσβυωπίας στοχεύουν σε πελάτες, συνήθως μετά την ηλικία των 35-40, που παρουσιάζουν αυτή την οπτική διαταραχή.
Η αγορά αυτή κατανέμεται σήμερα ανάμεσα σε φαρμακεία, καταστήματα οπτικών αλλά και σούπερ μάρκετ.
Τα φαρμακεία έχουν ακόμη ένα μικρό μερίδιο, περίπου το 1/5 της αγοράς σε πωλήσεις και εκτιμάται ότι περίπου το 40% των φαρμακείων δουλεύουν πλέον σήμερα αυτήν την κατηγορία, γεγονός που δείχνει καλές προοπτικές ανάπτυξης.
Οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της κατηγορίας
– Τα γυαλιά πρεσβυωπίας είναι ιατροτεχνολογικά προϊόντα (medical devices) και μπορούν να πωλούνται κάλλιστα στα φαρμακεία.
Το ελάχιστο που απαιτείται για να γίνει η προβολή τους είναι ένα stand, ένας καθρέφτης και ένα τεστ ανάγνωσης.
– Όσο για την επιλογή του προμηθευτή, προσοχή στα προϊόντα χωρίς πιστοποιήσεις που μπορεί να υπονομεύσουν την αξιοπιστία και το κύρος του φαρμακοποιού στην αγορά αυτή.
Επισημαίνεται από τον ΕΟΦ ότι για κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που ασχολείται με διανομή/εισαγωγή/διακίνηση ιατροτεχνολογικών προϊόντων, ισχύει η ΔΥ8δ/ΓΠοικ/1348 ΦΕΚ 32/16/1/04 «Οδηγίες Ορθής Πρακτικής Διανομής Ι/Π» για προϊόντα που έχουν επισήμανση CE και απαιτείται πιστοποιητικό/βεβαίωση για τη διανομή Ι/Π, η οποία κοινοποιείται στον ΕΟΦ και καταβάλλεται τέλος ετοιμότητας σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Αρ. 48 Ν. 3370/ΦΕΚ 176/11-7-05.
Επιλέξετε, λοιπόν, με προσοχή τους πιστοποιημένους παρόχους και διανομείς αυτών των σημαντικών ιατροτεχνολογικών προϊόντων.
Για να αναπτύξει αυτήν την κατηγορία ο φαρμακοποιός και να αυξήσει τις πωλήσεις του, δεν πρέπει να διστάσει να προσφέρει πολλά μοντέλα με διαβαθμίσεις όρασης, προσφέροντας παράλληλα δωρεάν την κατάλληλη θήκη, το κορδόνι και το ειδικό πανάκι καθαρισμού των γυαλιών.
Επίσης, θα πρέπει να υπάρχει και μια μικρή ποικιλία μαρκών στον χώρο πώλησης, με μια κατάλληλη σήμανση για να προβληθούν σωστά, καθώς και μια σαφής ένδειξη των τιμών.
Με τι κερδοφορία;
Τα γυαλιά πρεσβυωπίας είναι ενδιαφέροντα προϊόντα, όπου ο φαρμακοποιός μπορεί να εφαρμόσει ένα άνετο περιθώριο κέρδους και αν κάνει απ’ ευθείας αγορές από την εταιρεία προμηθευτή, μπορεί να δώσει στους πελάτες του ιδιαίτερα ελκυστικές προτάσεις και εκπτώσεις.