Τόσο ως επιχείρηση όσο και σαν χώρος υγείας, το φαρμακείο είναι πάνω απ’ όλα ένας χώρος ζωής, όπου περνούν εκατομμύρια άνθρωποι καθημερινά. Για να γίνει ο χώρος ευχάριστος και ελκυστικός, όταν γίνεται μια ανακαίνιση, οι αρχιτέκτονες προτείνουν περίτεχνα σχέδια, συνδυάζοντας ποιότητα, αισθητική και λειτουργικότητα. Όπως το κερασάκι στην τούρτα, έτσι και η διακόσμηση, αν γίνει καλά, δίνει ψυχή στο σύνολο.
Η αισθητική προκύπτει από το μήνυμα και την εμπορική στρατηγική του φαρμακοποιού
Δεν είναι τόσο οι τάσεις που έχουν σημασία. Η πρώτη ερώτηση, που θα καθοδηγήσει όλες τις επιλογές χρωμάτων, υλικών, φωτισμού κ.λπ., είναι «Ποιο είναι το μήνυμα που θέλω να περάσω; Σε ποιο κοινό- στόχο;»
Ερώτηση που υπονοεί ότι ο φαρμακοποιός γνωρίζει την τρέχουσα βάση ασθενών του και επίσης τη νέα του πελατεία.
Όταν ανακαινίζετε το φαρμακείο σας, επανατοποθετείστε τον εαυτό σας και ξανασκεφτείτε τους στόχους σας, το μήνυμά σας!
Είναι σημαντικό να βρείτε το μήνυμά σας για να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό και να πείτε κάτι νέο για το όραμά σας σχετικά με τη φροντίδα υγείας που θέλετε να προσφέρετε. Αυτό το μήνυμα προέρχεται από τον ίδιο τον φαρμακοποιό και πρέπει να τον αντικατοπτρίζει. Το φαρμακείο όμως είναι επίσης μια επιχείρηση και αυτό το μήνυμα πρέπει να συσχετίζεται με τις καταναλωτικές τάσεις και όχι μόνο με την αισθητική του χώρου. Σήμερα ο πελάτης έχει ανάγκη να τον καλωσορίσουν, να τον ακούσουν, να τον καθησυχάσουν.
Για παράδειγμα, ένας φαρμακοποιός λέει «Πάντα ήμασταν ένα παραδοσιακό φαρμακείο, αλλά παρατηρούμε και την άφιξη μιας πελατείας νέων που θα θέλαμε να κερδίσουμε, ιδιαίτερα στον τομέα των παραφαρμακευτικών προϊόντων». Σε αυτό το σημείο, θα χρειαστεί να δουλέψετε λίγο περισσότερο στον χώρο σας, με πιο ζεστά χρώματα και φώτα, π.χ με ένα μπλε fluor που θα δένει με το πράσινο του φαρμακείου και θα δώσει μια πιο διακοσμητική ατμόσφαιρα.
Η αισθητική προκύπτει από την εμπορική στρατηγική, από το μήνυμα που θέλουμε να περάσουμε. Σημειώνουμε επίσης την επιστροφή της βοτανολογίας, με όλο και περισσότερες ραφιέρες αφιερωμένες σε αιθέρια έλαια και προϊόντα φυτοθεραπείας. Αυτός ο χώρος χρειάζεται απαλά, φυσικά χρώματα, ακατέργαστο ξύλο, αποξηραμένα λουλούδια κ.λπ.
Η γνώση της αγοράς και ο προσανατολισμός στην εξειδίκευση, θα βοηθήσει τον φαρμακοποιό να βρει το μήνυμά του. Καλό είναι να ρωτήσετε και μερικούς πιστούς σας πελάτες για να μάθετε τις προσδοκίες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους.
Τα φαρμακεία αλλάζουν
Τα φαρμακεία έχουν σχεδιαστεί εδώ και καιρό ως χώροι, αντανακλώντας μια καταναλωτική τάση που χρονολογείται εδώ και 20 χρόνια: Πηγαίνουμε στο φαρμακείο ως μέρος της θεραπευτικής μας για μια ασθένεια. Σήμερα όμως, βλέπουμε πολλά φαρμακεία να αλλάζουν ριζικά τον κόσμο τους, επειδή οι ασθενείς, ιδιαίτερα οι 35 ετών και κάτω, αναζητούν ένα πολύ πιο ζεστό περιβάλλον, το οποίο δεν απέχει πολύ από την καθημερινή ζωή. Θέλουν μπροστά τους έναν άνθρωπο που θα μπορεί να ακούσει το πρόβλημά τους και να τους συμβουλέψει. Αυτός ο μετασχηματισμός οδηγεί στο να γίνουν οι πάγκοι εξυπηρέτησης πιο στρογγυλοί για να διευκολύνουν την εγγύτητα με τον πελάτη. Στην εποχή μας αναζητούμε συναντήσεις και ανθρώπινες σχέσεις. Η προσωπικότητα του φαρμακοποιού αντανακλά μέσα στο φαρμακείο και όχι μόνο είναι κάτι ευχάριστο για αυτόν, αλλά επιτρέπει επίσης στους ασθενείς να συνδεθούν μαζί του.
Όχι βιτρίνες γεμάτες με διαφημιστικές καρτολίνες ή προσφορές. Aυτό είναι εντελώς ξεπερασμένο. Η τάση είναι η διαφάνεια μεταξύ εξωτερικού και εσωτερικού. Μπορείτε να τοποθετήσετε στη βιτρίνα μια ψηφιακή οθόνη με σύντομα μηνύματα, αλλά θα πρέπει να είναι κάτι «ελαφρύ» που να μην καλύπτει όλο τον χώρο της βιτρίνας. Η καλύτερη πληροφορία είναι να βλέπουμε τι γίνεται μέσα στο φαρμακείο.
Οι τάσεις στα υλικά
Στη μόδα, χάρη στον απόηχο της φύσης και τη ζεστή πλευρά του, το ξύλο είναι ένα από τα υλικά που χρησιμοποιούνται ευρέως και στα φαρμακεία. Τα επιθετικά και ψυχρά φώτα αντικαθίστανται από θερμότερο και έμμεσο φωτισμό που ευνοεί ένα περιβάλλον με εφέ «cocooning». Μερικοί φαρμακοποιοί τολμούν ακόμη και να χρησιμοποιήσουν διακοσμητικά κρεμαστά φωτιστικά για να συμπληρώσουν τις πηγές φωτός. Θέρμανση ή, όπου είναι δυνατόν, κλιματισμός, θα πρέπει επίσης να υπάρχει στον χώρο για να εγγυάται την άνεση του ασθενούς όλες τις εποχές του χρόνου. Στο πάτωμα, τα λευκά πλακάκια δίνουν τη θέση τους σε πιο ζεστά υλικά (βινύλιο, παρκέ) ή, ελλείψει αυτού, σκεπάζονται από χαλιά που καθαρίζονται εύκολα. Τέλος, το χρώμα στα φαρμακεία δεν περιορίζεται στο πράσινο του σταυρού. Το χρώμα βοηθά να φωτίσει την ατμόσφαιρα και να διακρίνει τους διαφορετικούς χώρους.