Εκμεταλλευτείτε τη δύναμη της σήμανσης στο φαρμακείο σας. Θα διαπιστώσετε το πώς καθοδηγεί, εξασφαλίζει και ενεργοποιεί μια εξαιρετική εμπειρία πελατών και συμβάλει στην επιχειρηματική σας ανάπτυξη!
Για κάποιους, η επένδυση χρόνου και χρημάτων σε σήμανση στον χώρο μπορεί να φαίνεται περιττή, δαπανηρή και ασύμφορη με την πρώτη ματιά. Ωστόσο, αυτή η πεποίθηση απέχει πολύ από την πραγματικότητα. Σε αυτό το άρθρο, θα δείξουμε γιατί η σήμανση στους χώρους του φαρμακείου σας, αξίζει την πλήρη προσοχή σας και πώς μπορεί να είναι πολύτιμο ατού για την επιχείρησή σας.
Καθοδήγηση ασθενών
Η σαφής σήμανση είναι ζωτικής σημασίας, επειδή μειώνει τον χρόνο που δαπανάται για αναζήτηση, ενώ προβάλει ορισμένα απαραίτητα μηνύματα, γεγονός που βελτιώνει την ικανοποίηση των πελατών και οδηγεί σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων. Η καλοσχεδιασμένη σήμανση κατευθύνει τους πελάτες-ασθενείς σε διαφορετικά τμήματα, συμπεριλαμβανομένων των νέων ρόλων του φαρμακοποιού, όπως διαγνωστικοί έλεγχοι και εμβολιασμοί, ενώ διευκολύνει την πρόσβαση σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας, βρεφικά είδη και πολλά άλλα, στα ράφια, στις ραφιέρες και στις γόνδολες.
Αυτή η στρατηγική προσέγγιση αυξάνει σημαντικά την προβολή των υπηρεσιών που προσφέρονται και των διαθέσιμων προϊόντων. Όσον αφορά τις νέες υπηρεσίες, τονίζεται η σημασία μιας οθόνης τοποθετημένης πάνω ή κοντά σε πάγκους εξυπηρέτησης, για την ενημέρωση των ασθενών σχετικά με τις υπηρεσίες που προσφέρει το φαρμακείο. Η οθόνη παίζει κεντρικό ρόλο στη μετάδοση μηνυμάτων. Έχει το πλεονέκτημα ότι προσελκύει ξεκάθαρα την προσοχή, επιτρέποντας τη διάδοση διαφόρων πληροφοριών, όπως η έναρξη της εκστρατείας αντιγριπικού εμβολιασμού, που είναι πιθανό να κεντρίσει το ενδιαφέρον των ασθενών.
Μια μινιατούρα οθόνη στα ράφια, είναι επίσης πολύ σημαντική χάρη στις ηλεκτρονικές ετικέτες, οι οποίες γίνονται από μόνες τους εργαλεία επικοινωνίας.
Εικόνα και ανταγωνιστικότητα του φαρμακείου σας
Η σήμανση είναι θεμελιώδες στοιχείο της εικόνας του φαρμακείου σας. Είναι μια μοναδική ευκαιρία να αναδείξει όλα τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και την προστιθέμενη αξία του σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές σας. Η ελκυστική, μοντέρνα και επαγγελματική σήμανση, δημιουργεί μια διαρκή θετική εντύπωση στους πελάτες και ασθενείς σας και ενισχύει σημαντικά την εμπιστοσύνη στην επιχείρησή σας. Σε μια ολοένα και πιο ανταγωνιστική φαρμακευτική αγορά, η ποιότητα της σήμανσης μπορεί να κάνει τη διαφορά στην προσέλκυση και τη διατήρηση ασθενών.
Επισημαίνουμε τη σημασία της προσαρμογής της σήμανσης σύμφωνα με τους συγκεκριμένους στόχους σας. Οθόνες, δείκτες ραφιών, πανό, καρτολίνες… είναι όλα εργαλεία σήμανσης στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους του φαρμακείου. Ακόμη και οι σημάνσεις καθοδήγησης στα δάπεδα.
Παράλληλα, δίνουμε έμφαση στο badge, που πρέπει να φορά υποχρεωτικά κάθε μέλος της ομάδας πάνω στην λευκή του μπλούζα, με την αρμοδιότητα, την ειδικότητα και τα πτυχία του καθένα. Για παράδειγμα, ένα badge που αναγράφει “Πανεπιστημιακό Δίπλωμα Κλινικής Φαρμακευτικής”, θα διευκολύνει την ανάδειξη αυτών των ειδικών δεξιοτήτων προς τους ασθενείς.
Φροντίστε το εσωτερικό, περιποιηθείτε το εξωτερικό
Όσον αφορά τη βελτίωση της εξωτερικής σήμανσης ενός φαρμακείου, τα covering με μεμβράνες στα τζάμια της βιτρίνας είναι μια πρακτική, γρήγορη και φθηνή επιλογή για τη διασφάλιση της βέλτιστης ορατότητας και επικοινωνίας. Τα covering ή οι γραφιστικές μεμβράνες στη βιτρίνα, προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία για αποτελεσματική επικοινωνία ενός κορυφαίου προϊόντος ή μιας νέας φαρμακευτικής αποστολής. Είτε για να επισημάνετε εποχιακά προϊόντα, είτε για να παρέχετε πληροφορίες για συγκεκριμένες υπηρεσίες, μία ελκυστικά σχεδιασμένη μεμβράνη στη βιτρίνα είναι ένας καλός τρόπος για να βελτιώσετε την ορατότητα και τον αντίκτυπο της εξωτερικής σήμανσης, εφιστώντας ταυτόχρονα την προσοχή στις βασικές προσφορές και πρωτοβουλίες του φαρμακείου.
Ξεκινήστε λοιπόν! Βελτιώστε τη σήμανση του φαρμακείου σας σε 3 βήματα
Βήμα 1: Ευαισθητοποίηση και Αξιολόγηση
Όταν εισέρχεστε στο φαρμακείο σας από την οπτική γωνία ενός πελάτη-ασθενή, εντοπίστε περιοχές με προβλήματα σήμανσης, καθώς και τυχόν ασάφειες που μπορεί να υπάρχουν στην όλη οπτική επικοινωνία του χώρου. Ζητήστε σχόλια τόσο από τους υπαλλήλους σας, όσο και από τους πελάτες/ασθενείς σας. Για τμήματα ή υπηρεσίες που παρουσιάζουν ταχεία ανάπτυξη, μη διστάσετε να ρωτήσετε τους ασθενείς σας εάν έχουν παρατηρήσει την ύπαρξη ορισμένων τμημάτων ή τη διαθεσιμότητα συγκεκριμένων υπηρεσιών. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό περιοχών ή υπηρεσιών που οι πελάτες δυσκολεύονται να βρουν ή αγνοούν. Ένα αξιοσημείωτο παράδειγμα είναι οι θεραπευτικές καμπίνες για τη διενέργεια εμβολιασμών, ενεσοθεραπείας, διαγνωστικών ελέγχων ή ακόμη και προσωπικών ραντεβού θεραπευτικής παρακολούθησης. Πολλοί πελάτες θα μπορούσαν να είναι πιο ένθερμοι απέναντι σε αυτές τις υπηρεσίες, αν αυτές απλά προβάλλονται πιο εμφανώς και με την κατάλληλη σήμανση και οι ασθενείς γνωρίζουν την ύπαρξή τους. Εάν μια υπηρεσία δεν προβάλλεται επαρκώς και δεν είναι άμεσα εμφανής στους πελάτες/ασθενείς, είναι απίθανο να έχει επιτυχία.
Βήμα 2: Σχεδιασμός
Αφού προσδιορίσετε λοιπόν τις προβληματικές περιοχές, δημιουργήστε έναν προϋπολογισμό για βελτιώσεις σήμανσης. Καθορίστε τομείς προτεραιότητας ή υψηλών δυνατοτήτων για βελτίωση με βάση την προηγούμενη αξιολόγηση. Για να το κάνετε αυτό, μπορείτε να βασιστείτε σε εταιρείες που ειδικεύονται στη σήμανση φαρμακείων για να λάβετε προσφορές, προτάσεις σχεδιασμού και υλικών και εξατομικευμένη υποστήριξη.
Βήμα 3: Εφαρμογή και παρακολούθηση
Σχεδιάστε προσεκτικά τον χρόνο υλοποίησης της όλης ενέργειας για να ελαχιστοποιήσετε την αναστάτωση στις καθημερινές λειτουργίες του φαρμακείου. Παρακολουθήστε στενά τα σχόλια των πελατών σας μετά την εφαρμογή της νέας σήμανσης στον χώρο σας. Ζητήστε τη γνώμη τους για βελτιώσεις και λάβετε υπόψη τα σχόλιά τους για να κάνετε προσαρμογές εάν είναι απαραίτητο.
Η επένδυση σε σαφή και ελκυστική σήμανση μπορεί να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη, να βελτιώσει την ασφάλεια και να ενισχύσει τις πωλήσεις.
Αυτά που πρέπει να γνωρίζετε
- Εάν ένα στρατηγικό σας τμήμα ή υπηρεσία δεν είναι ήδη γνωστό, πρέπει να γίνει γνωστό απευθείας με την προβολή του από τη βιτρίνα.
- Επίσης το επιθυμητό τμήμα που αναζητά ο πελάτης μόλις μπει στο φαρμακείο, ή ο χώρος εξυπηρέτησης, πρέπει να είναι ορατό αρκετά γρήγορα.
Πόπη Χαραμή