Όταν το φαρμακείο είναι υποστελεχωμένο για αρκετούς μήνες, το ηθικό των εργαζομένων μερικές φορές υποφέρει. Μερικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν.
Η αντίληψη του αποθαρρυντικού κινήτρου ή των αμφιβολιών για ορισμένους υπαλλήλους μπορεί να είναι δυσάρεστη για έναν μάνατζερ. Ειδικά επειδή και ο ίδιος έχει συχνά να αντιμετωπίσει υπερβολικό φόρτο εργασίας και ψυχικό φορτίο που τροφοδοτείται από ανησυχίες για το μέλλον της επιχείρησής του.
Προτείνουμε να οργανώσετε μια συνάντηση τουλάχιστον μία φορά κάθε δύο εβδομάδες με τσάι ή καφέ. Στόχος είναι να πάρετε τον παλμό της ομάδας για να γνωρίζετε πώς πάνε οι εργαζόμενοι. Για περίπου δεκαπέντε λεπτά, οι τελευταίοι θα εξηγήσουν τις δυσκολίες που μπορεί να συναντούν και θα εκφράσουν τα συναισθήματά τους …
Ακρόαση και υποστήριξη
Όταν ένας υπάλληλος εκμυστηρεύεται ότι περνάει μια περίπλοκη οικογενειακή κατάσταση αυτή τη στιγμή ή ότι δεν αντέχει άλλο την επιθετικότητα ορισμένων ασθενών, πρέπει να δείξουμε κατανόηση και να τον καθησυχάσουμε, λέγοντάς του ότι η απογοήτευσή του είναι φυσιολογική. Πρέπει να ακούσουμε το πρόβλημά του, να δείξουμε ενσυναίσθηση και να προσπαθήσουμε να του προτείνουμε λύσεις. Αν ο κύριος λόγος για τη δυσαρέσκεια μέσα στην ομάδα είναι ο φόρτος εργασίας λόγω υποστελέχωσης, πρέπει να σκεφτείτε για να εντοπίσετε τις εργασίες που μπορείτε να σταματήσετε να κάνετε για κάποιο χρονικό διάστημα, ακόμη και να κάνετε μια ανακατανομή αρμοδιοτήτων, βασιζόμενοι όσο το δυνατόν περισσότερο στις δεξιότητες του κάθε υπαλλήλου.
Δώστε νόημα στη δουλειά
Για να αναζωογονηθεί μια ομάδα, είναι σημαντικό ο μάνατζερ να δίνει νόημα στη δουλειά. Είναι καλό να υπενθυμίζουμε στους εργαζόμενους ότι είναι εκεί για να υποστηρίξουν τους ασθενείς. Και ότι πρέπει να ξέρουν πώς να εκτιμούν τα σημάδια αναγνώρισης από τους πελάτες. Ο μάνατζερ πρέπει πάντα να τους μιλά θετικά, χωρίς να αγνοεί φυσικά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι υφιστάμενοί του. Και μην ξεχνάτε να , αναγνωρίζετε τις θετικές τους ενέργειες. Μην αρκεστείτε σε ένα απλό ευχαριστώ. Πρέπει να εξηγήσετε, να του πείτε ότι εκτιμήσατε τον τρόπο με τον οποίο φρόντισε έναν ασθενή που έδειξε επιθετική συμπεριφορά σήμερα το πρωί…
Ευκολία και ευελιξία
Για να αποκατασταθεί το χαμόγελο στην ομάδα πρέπει επίσης να υπάρχουν και ώρες ευχαρίστησης. Το να αφιερώνετε χρόνο για ένα μεσημεριανό γεύμα ή να πιείτε ένα ποτό μαζί, σας επιτρέπει να αποσυμπιεστείτε. Και τίποτα δεν σας εμποδίζει να είστε δημιουργικοί. Μπορείτε να επιτρέψετε σε δύο συνεργάτες να κάνουν ένα διάλειμμα ενώ οι άλλοι είναι στον πάγκο. Και καθιερώστε μια εναλλαγή στις θέσεις εξυπηρέτησης, ώστε όλοι να μπορούν να επαναφορτίσουν τις μπαταρίες τους. Το να είσαι ευέλικτος για να διευκολύνεις την καθημερινή ζωή της ομάδας, είναι μέρος της δυναμικής της διοίκησης. Όταν υπάρχει πραγματική εμπιστοσύνη μεταξύ των εργαζομένων και του μάνατζερ, ο τελευταίος μπορεί να δεχτεί ότι ένας υπάλληλος εκφράζει την επιθυμία να μπορέσει να φύγει μια ώρα νωρίτερα, εξηγώντας ότι θα την δουλέψει μέσα στην εβδομάδα, και αυτό δεν δημιουργεί πρόβλημα. Με την προϋπόθεση φυσικά ότι κάποιος άλλος υπάλληλος συμφωνεί να τον αντικαταστήσει. Αυτή η ανταλλαγή καλών πρακτικών θα πρέπει να λειτουργεί προς όλες τις κατευθύνσεις.
Η ευελιξία σε μια επιχείρηση έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στο ηθικό της ομάδας . Έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να διατηρούν το χαμόγελο και τον δυναμισμό τους, ακόμη και στις αντιξοότητες. Είναι πολύ σημαντικό να διατηρηθεί ένα περιβάλλον εργασίας όπου ο καθένας μπορεί να εκφραστεί για το τι πάει ή δεν πάει καλά, ενώ να έχει τη δυνατότητα να παραμείνει ο εαυτός του. Μια προσέγγιση «εμποτισμένη» με ανθρωπιά που είναι πάντα χρήσιμο να θυμόμαστε στη διαχείριση της ομάδας.