Σε μια εποχή που ο τομέας της υγείας έχει μετατοπιστεί προς την ψηφιακή τεχνολογία, το φαρμακείο δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση.
Η προσφορά υπηρεσιών εξ αποστάσεως, αν δεν υπάρχει ήδη, σίγουρα θα αποτελέσει μέρος των νέων αποστολών των φαρμακοποιών στο εγγύς μέλλον. Και αυτό δεν θα μπορέσει να συμβεί χωρίς την καλή οργάνωση του φαρμακείου.
Ψηφιακή τεχνολογία στην υγεία: ποια ενδιαφέροντα πλεονεκτήματα προσφέρει;
Η χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στον τομέα της υγείας προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα. Έτσι, εκτός από τη δυνατότητα συντονισμού της φροντίδας των ασθενών και την πρόληψη, καθιστά δυνατή και τη γρηγορότερη πρόσβαση στην περίθαλψη ιδιαίτερα σε γεωγραφικές περιοχές που δεν υπάρχουν γιατροί.
Στα φαρμακεία, η προσφορά συμβουλών υγείας εξ αποστάσεως προορίζεται κυρίως για δράσεις παρακολούθησης φαρμακευτικής αγωγής.
Η προσφορά υπηρεσιών εξ αποστάσεως από το φαρμακείο, έχει δείξει τα πλεονεκτήματά της κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης της Covid-19, ειδικά με τη χρήση άυλων συνταγών, ενθαρρύνοντας τους πιο ευάλωτους να μείνουν στο σπίτι.
Σημαντικές προϋποθέσεις
Η προσφορά συμβουλών υγείας εξ αποστάσεως, είναι μια μορφή πρακτικής απομακρυσμένης φροντίδας, που χρησιμοποιεί τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών που ενισχύουν τη σχέση του ασθενή με τον φαρμακοποιό του.
Η υπηρεσία αυτή πρέπει να προσφέρεται υπό συνθήκες που εγγυώνται την ποιότητα και την ασφάλεια της φροντίδας. Πρώτα από όλα, αποτελεί μια κοινή απόφαση μεταξύ του φαρμακοποιού και του ασθενούς (με τη βοήθεια ενός συγγενή εάν είναι απαραίτητο).
Επιπλέον, η πράξη αυτή πρέπει να πληροί τις ίδιες προϋποθέσεις με την αυτοπρόσωπη φροντίδα, δηλαδή τη συμμόρφωση με τους κανόνες ορθής πρακτικής και δεοντολογίας.
Τέλος, ο χρησιμοποιούμενος εξοπλισμός πρέπει να εγγυάται την εμπιστευτικότητα και την ασφάλεια της ανταλλαγής δεδομένων μέσω ασφαλούς συστήματος ανταλλαγής μηνυμάτων υγείας ή πλατφόρμας ανταλλαγής με εγκεκριμένη αποθήκευση «φιλοξενίας δεδομένων υγείας» και ασφαλούς υπολογιστή.
Και στην πράξη;
Η προσφορά υπηρεσιών εξ αποστάσεως από το φαρμακείο, είναι μια πρόσθετη δραστηριότητα για τον φαρμακοποιό. Για να μην βιώνεται ως χρονοβόρος διαδικασία και λόγος άγχους, αλλά μάλλον ως ένας τρόπος επέκτασης της δραστηριότητάς του, πρέπει να οργανωθεί σωστά.
Για παράδειγμα, το γεγονός της αφιέρωσης χρόνου στην παροχή συμβουλών υγείας εξ αποστάσεως, ούτε πρέπει να μειωθεί, αλλά ούτε και να επιβαρύνει το προσωπικό, που έχει να διαχειριστεί επιπλέον και να εξυπηρετήσει τους ασθενείς στον πάγκο.
Όσο για τη δημιουργία ενός ειδικού χώρου, ένα δωμάτιο προστασίας προσωπικών δεδομένων είναι το πιο κατάλληλο για την εμπιστευτικότητα της συνομιλίας.
Αναμφισβήτητα με τις νέες αποστολές του φαρμακοποιού, η δουλειά στο φαρμακείο γίνεται πιο κουραστική.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι επί του παρόντος, μια τηλεφωνική κλήση δεν θεωρείται πράξη τηλε-φροντίδας (εξαιρουμένων των παρεκκλίσεων που σχετίζονται με την Covid-19). Αντίθετα μια βίντεο κλήση ενδεχομένως, είναι πιο αρμόζουσα σε δύσκολες περιπτώσεις.