Τα τρία δυνατά σημεία των φαρμακείων
Κανένας δεν αμφισβητεί ότι σύμφωνα με όλες τις μέχρι τώρα έρευνες, για 9 στα 10 άτομα, ο φαρμακοποιός παραμένει πάνω από όλα ο ειδικός στη φαρμακευτική αγωγή, επαινούμενος παράλληλα για τον συμβουλευτικό του ρόλο και την ανθρώπινη προσέγγιση.
Ωστόσο, η προσφορά υπηρεσιών παραμένει, μεταξύ άλλων, βασικό κριτήριο επιλογής του φαρμακείου και γίνεται περισσότερο εμφανής μέσω της ψηφιακής πληροφόρησης.
Σε μια εποχή που οι πρακτικές υγείας εξελίσσονται, το να πηγαίνεις στο φαρμακείο για να λάβεις καλές συμβουλές και υποστήριξη για φάρμακα, είναι αυτονόητο για την πλειονότητα των πολιτών.
Οι σχέσεις, η τεχνογνωσία και οι συμβουλές, είναι τα κύρια κίνητρα για να επισκεφθεί κάποιος ένα φαρμακείο. Η ποιοτική προσέγγιση περιλαμβάνει και τα 3 παραπάνω κριτήρια και είναι μια απαίτηση που θα πρέπει να λάβουν ακόμη περισσότερο υπόψη τους οι φαρμακοποιοί, καθώς υλοποιούν νέες στρατηγικές. Μεταξύ αυτών, τα τεστ προσυμπτωματικού ελέγχου (strep test, διαβήτης, γρίπη, Covid, καρκίνος παχέος εντέρου…κ.ά.), αλλά και οι εμβολιασμοί.
Αντίθετα, οι φαρμακευτικές συνεντεύξεις και η παρακολούθηση χρόνιων παθήσεων, που εξακολουθούν να εφαρμόζονται ελάχιστα από τα φαρμακεία, είναι άγνωστες στους πολίτες!
Οι πληροφορίες –ή μάλλον η έλλειψη πληροφοριών– βρίσκονται στο επίκεντρο αυτού του προβλήματος. Για να λάβουν πληροφορίες σχετικά με το φαρμακείο, οι πελάτες- ασθενείς λένε ότι τις αναζητούν κυρίως στον ιστότοπο του φαρμακείου, ή μέσω μηχανών αναζήτησης. Όσο για τα κοινωνικά δίκτυα των φαρμακείων, αυτά δεν έχουν ακόμη αναπτυχθεί σημαντικά, παρόλο που το φαρμακείο έχει κάθε συμφέρον να φροντίζει την εικόνα του στο διαδίκτυο, τόσο με την ενημέρωση του ιστότοπού του και τη διάδοση αξιόπιστων πληροφοριών, όσο και με την επαγρύπνηση σχετικά με την ηλεκτρονική του φήμη μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.
Για όσα φαρμακεία λοιπόν επιθυμούν να είναι ενεργά στην ψηφιακή πληροφόρηση και δικτύωση, εμείς στη Χαραμή ΑΕ έχουμε αναπτύξει την υπηρεσία Digital Pharma Manage για να προσφέρουμε, με αξιοπιστία και ποιότητα, υπηρεσίες όπως: Διαχείριση των κοινωνικών δικτύων, δημιουργία και διαχείριση ιστοσελίδας κ.ά.
Ρωτήστε μας…
Πόπη Χαραμή
Φαρμακοποιός
Σύμβουλος Φαρμακευτικών Υπηρεσιών