20 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στα Ελληνικά Φαρμακεία, μετρά η Pharma Center – Health Aid Vitamins, προσφέροντας μία ευρεία γκάμα συμπληρωμάτων διατροφής.
Με αφορμή το γεγονός αυτό, ο κος ΣΠΥΡΟΣ ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΣ, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας μας μιλά για το ξεκίνημα της επιτυχημένης πορείας, την προσφορά του brand Health Aid, καθώς και για το μέλλον της αγοράς των συμπληρωμάτων διατροφής την επόμενη 10ετία.
– PHARMACY management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: Με ποιο σκεπτικό ξεκινήσατε νέα εταιρεία μετά την επιτυχημένη πορεία 20 ετών με την LANES που άνοιξε το δρόμο των Συμπληρωμάτων Διατροφής στα φαρμακεία;
– Σ. Τερζόπουλος: Tη δεύτερη 10ετία (1990-2000)
η αγορά είχε αρχίσει να ωριμάζει για να δεχθεί συγκεκριμένες λύσεις στα θέματα Διατροφής και Υγείας, ξεφεύγοντας από τις απλές βιταμίνες και μεμονωμένα συστατικά.
Ήταν αισθητή πλέον η ανάγκη να εμφανισθούν και στην Ελλάδα τα νέο-ανακαλυπτόμενα διατροφικά στοιχεία, τα τυποποιημένα βότανα, τα διατροφικά προβιοτικά, τα αντιοξειδωτικά κλπ. σε ειδικούς συνδυασμούς για συγκεκριμένα προβλήματα υγείας, ώστε να προσελκύσουν την προσοχή των καταναλωτών που θα ζητούσαν τις συμβουλές των φαρμακοποιών.
Το κυρίαρχο στοιχείο της νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας ήταν να επεκταθεί η χρήση των συμπληρωμάτων σε μεγαλύτερα και ευρύτερα καταναλωτικά στρώματα και να μην είναι προνόμια μόνο των πράσινων φαρμακείων και των υγιεινών, αλλά κατά το Αγγλικό πρότυπο της HEALTH AID να έχουν θέση στα περισσότερα ράφια όλων των φαρμακείων της χώρας.
– PM&E: Τι διαφορετικό έφερε η HEALTH AID στην Ελλάδα που δεν είχαν ήδη καλύψει οι άλλες εταιρείες με σκευάσματα βιταμινών;
– Σ.Τ. : Η HEALTH AID ξεκίνησε ένα πολυσύνθετο έργο για να καλύψει τα ανωτέρω αναφερόμενα κενά με δημιουργικές συνθέσεις πολλαπλών συστατικών με συνεργιστική δράση και νέες προτάσεις με σκευάσματα λειτουργικά (functional) που λύνουν συγκεκριμένα προβλήματα (problem solving) με νέες μορφές φυτικών στοιχείων για καθημερινή χρήση με Life Style προϊόντα που έχουν ανάγκη οι νεότεροι, οι ώριμοι άνδρες και γυναίκες, οι ηλικιωμένοι, αλλά και οι υγιείς.
Είναι γεγονός ότι αυτό το άνοιγμα αποτελούσε μια νέα επένδυση στα φαρμακεία που παράλληλα με την ανάπτυξη ειδικών θέσεων, προθηκών, εντύπων, ενημερωτικών φυλλαδίων, απαιτούσε και εκπαίδευση προσωπικού και σεμινάρια με την χρησιμοποίηση ειδικευμένων συνεργατών, βοηθών φαρμακείου, Διαιτολόγων και Διατροφολόγων για την προώθηση των πωλήσεων.
Το TEAM της PHARMA CENTER είχε εκτιμήσει την δυνατότητα της σειράς HEALTH AID – NUTRITIONAL SUPPLEMENTS να δημιουργήσει την νέα πρόταση στην αγορά και μετά από πολύμηνη προετοιμασία εξόρμησε στα φαρμακεία όλης της χώρας με πολυάριθμη ομάδα συνεργατών πωλήσεων και TRADE MARKETING για την καθιέρωση των νέων Συμπληρωμάτων υγείας και όχι μόνο διατροφής καθόσον όλοι γνωρίζουμε ότι λαμβάνονται από τους καταναλωτές για λόγους που έχουν σχέση με την υγεία στα πλαίσια της Ευζωίας (THE WORLD OF WELBEING).
– PM&E: Ποιος λόγος σας έκανε να συνεργαστείτε πάλι με την Αγγλία και να συνεχίσετε με το moto “MADE IN ENGLAND”;
– Σ.Τ. : Η Αγγλία αποτελεί την ΜΕΚΚΑ των HEALTH PRODUCTS γιατί μετά την Αμερική είναι η χώρα που μετουσίωσε όλα τα παραδοσιακά τρόφιμα, βότανα και διατροφικά βοηθήματα (REMEDIES), σε εξελιγμένες μορφές με βιταμίνες και μέταλλα δηλ. ταμπλέτες, κάψουλες και δισκία κάθε είδους, για μεγαλύτερη διατηρησιμότητα και εύκολη λήψη.
Έτσι επελέγη η HEALTH AID που βρίσκεται στα χέρια Φαρμακοποιών και Βοτανολόγων με βαθιά γνώση αλλά και εγγύηση προέλευσης στα φυτικά στοιχεία, σαν βάση προέλευσης των συστατικών που αποτελούν και την κυρία πρώτη ύλη των σκευασμάτων, ακολουθώντας όλες τις ποιοτικές προδιαγραφές επιλογής, παραγωγής, αποθήκευσης και διάθεσης, κατά την Ευρωπαϊκή και Βρετανική Φαρμακοποιία και τις μεθόδους GMP GOOD MANUFACTURING PRACTICE που εφαρμόζει η Αγγλική ένωση παραγωγών υγιεινών προϊόντων HFMA – HEALTH FOOD MANUFACTURERS ASCOCIATION.
– PM&E: Πότε πιστεύετε ότι άρχισε να δημιουργείται η 2η επιτυχία με το νέο brand HEALTH AID;
– Σ.Τ. : Μετά από αρκετές περιόδους και πολλούς κύκλους πωλήσεων, σταδιακής εκμάθησης των 100 περίπου διαφορετικών συνθέσεων από τους φαρμακοποιούς, της ενημέρωσης όλων των opinion leaders του κλάδου, γιατρών, διατροφολόγων, επιστημόνων υγείας αλλά και των καταναλωτών που εκτός από τους δυνατούς γνώστες και χρήστες (heavy users) έπρεπε να ενημερωθούν και να πεισθούν για την δυνατότητα των HEALTH AID να συμβάλλουν στα προβλήματα της υγείας τους.
Η επιτυχία ήρθε σταδιακά και αυτό που έδωσε το στίγμα ήταν η μεγάλη αποτελεσματικότητα των προϊόντων (mouth to mouth) από το κοινό και η αποδοχή της σειράς από τους φαρμακοποιούς.
Συνδυάστηκε παράλληλα με την καθιέρωση των δυνατών product – brands της σειράς όπως OSTEOFLEX (αρθρώσεις) OMEGAZON (καρδιά),LIVERCARE (ANTITOX) BRAINVIT (εγκέφαλος) PROSTAVITAL (προστάτης) HAIRVIT (μαλλιά) κλπ, που απέκτησαν γρήγορα επώνυμη ζήτηση στα φαρμακεία.
Παράλληλα η τακτική άσκηση διαφημιστικών ενεργειών στα ΜΜΕ (TV – RADIO -ΚΛΠ) μαζί με τις CORPORATE CAMPAIGNS HEALTH AID – ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ, δημιούργησαν τις συνθήκες της μεγαλύτερης αναγνωρισιμότητας του BRAND (AWARENESS).
– PM&E: Κλείνοντας 20 χρόνια, πώς βλέπετε την αγορά των Συμπληρωμάτων Διατροφής ειδικά μετά τον COVID;
– Σ.Τ. : Αυτό που διαφαίνεται είναι το ανέβασμα του κλάδου των Συμπληρωμάτων Διατροφής στην συνείδηση του καταναλωτή και η αποδοχή των προϊόντων σε μεγαλύτερη έκταση, για περισσότερες ηλιακές ομάδες, τους νέους και τους υγιείς.
Η πανδημία έδειξε ότι δεν χρειάζεται να είσαι ασθενής για να καταφύγεις στις βιταμίνες, αλλά σε οποιαδήποτε φάση μπορεί να τις χρειασθείς για προφύλαξη και προστασία του οργανισμού (PREVENTION IS BETTER THAN CURE).
Σήμερα έχουν ενεργοποιηθεί και οι φαρμακοποιοί περισσότερο, προωθώντας φυτικά σκευάσματα μαζί με τα φαρμακευτικά και ασχολούνται με την ομορφιά, την δίαιτα, την ενέργεια, και τόνωση του οργανισμού, τις αρθρώσεις, τα οστά, την λειτουργία του κυκλοφοριακού, της μνήμης, την αποτοξίνωση του σώματος, τα αντιοξειδωτικά ANTIOXIDANTS (VITAMIN A ,C, E, ZINC, CO Q10 συνένζυμο που λειτουργούν κατά των ελεύθερων ριζών (FREE RADICALS).
Σημαντικό ρόλο παίζουν και τα LIFE STYLE σκευάσματα που έχουν σχέση με την μείωση και διατήρηση σταθερού βάρους με την ομορφιά, και την συντήρηση του σώματος σε υγιεινή φόρμα (BODY FITNESS) για μακρό χρονικό διάστημα (MACROBIOTICS).
– PM&E: Θα συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τα ίδια εργαλεία marketing και πωλήσεων όπως μέχρι σήμερα;
– Σ.Τ. : Η αλήθεια είναι κατά βάση οι επιτυχημένες συνταγές δεν αλλάζουν και για την PHARMA CENTER το slogan: “ΜΕ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ” θα παραμείνει σταθερά το “πιστεύω” της εταιρείας, των προϊόντων, του προσωπικού αλλά και του Άγγλου παραγωγού της HEALTH AID – πρώτης εταιρείας στα ανεξάρτητα φαρμακεία της Αγγλίας.
Το φαρμακευτικό Marketing μας ακολουθεί (προσωπικά τον ίδιο σχεδόν εκ γενετής) και είναι αυτό που ταιριάζει απόλυτα στα δικά μας Συμπληρώματα υγείας σε συνεργασία με τον φαρμακοποιό, γιατί απαιτούν την συμβουλή αλλά και την συμμετοχή του στην διαδικασία της πώλησης για την οποία διεκδικεί και απαιτεί απόλυτα σωστό προϊόν (αποτελεσματικό) με προδιαγραφές και ενημέρωση, εκπαίδευση, παροχές και προβολή στον χώρο πώλησης (MERCHANDISING).
Είναι γεγονός ότι το Sales & Marketing Management της εταιρείας μας είναι στραμμένο κυρίως στα φαρμακεία, τους φαρμακοποιούς με την διπλή ιδιότητα του επιστήμονα και την εμπορική πρακτική, με στόχο την κάλυψη των αναγκών του τελικού καταναλωτή.
Παραμένουμε σταθερά πιστοί στην άσκηση δυναμικής εμπορικής πολιτικής, με εποχιακές προσφορές, προωθητικές ενέργειες πωλήσεων, παροχή δώρων σε είδος και συμμετοχή στις αντίστοιχες προβολές του φαρμακείου, ενίσχυση με διαφημιστικό και ενημερωτικό υλικό, καμπάνιες in store promotions και διεξαγωγή σεμιναρίων εκπαίδευσης στις βασικές φόρμουλες HEALTH AID.
– PM&E: Τι γνώμη έχετε για τις εξελίξεις της φαρμακευτικής βιομηχανίας που επεκτείνεται συνεχώς με προϊόντα του κλάδου σας;
– Σ.Τ. : Είναι η απόδειξη της μεγάλης δικαίωσης του κλάδου δηλ. ότι τα Συμπληρώματα Διατροφής έχουν πραγματικά μεγάλη αξία και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην προστασία και προφύλαξη της υγείας με την συμβολή τους σε πολλές φαρμακευτικές θεραπείες την συνδρομή τους στα χρόνια προβλήματα και την διατήρηση της υγείας και της σωματικής ακεραιότητας με έμφαση στις μεγαλύτερες ηλικίες.
Οι Έλληνες και ξένοι φαρμακοπαραγωγοί ήρθαν για να συμβάλουν στην άνοδο της αγοράς και όχι για να ανταγωνισθούν τις διεθνώς γνωστές και μεμονωμένες εταιρείες του κλάδου.
Εξ ‘άλλου έπρεπε να υπερασπιστούν τα συμφέροντα τους καθόσον μεγάλες κατηγορίες των φαρμακευτικών είχαν αρχίσει να υποκαθίστανται από τα φυτικά σκευάσματα των Συμπληρωμάτων όπως τα υπακτικά και τα ηρεμιστικά σαν μια φυσική λύση, χωρίς παρενέργειες.
– PM&E: Ποιες αλλαγές αναμένετε στις συνήθειες των καταναλωτών, που θα επηρεάσουν την πορεία της εταιρεία σας;
– Σ.Τ. : Τα καταναλωτικά κινήματα αναπτύσσονται ταχύτατα και αποτελούν μέρος κοσμοθεωριών που έχουν σχέση με το περιβάλλον, την πράσινη ανάπτυξη, τους Vegan και Vegetarian αλλά και την ενναλακτική ιατρική, τις φυσικές θεραπείες και γενικά την αναθεώρηση του τρόπου ζωής!
Όλα αυτά έχουν μεγάλη σχέση με την υγιεινή διατροφή και την τάση των ανθρώπων για επιστροφή στην φύση, δηλαδή την “απαίτηση” για μεγαλύτερη χρήση φυτικών συστατικών ιδιαίτερα στην καθημερινή ζωή!
Η HEALTH AID εμφανίζεται σήμερα στην αγορά με 100 διαφορετικά σκευάσματα για τους αυστηρούς Vegan και αλλά 50 προϊόντα κατάλληλα για Vegetarian δηλ. 150 Συμπληρώματα 100% φυτικών προδιαγραφών εκ των οποίων τα 15 είναι άμεσα απαραίτητα στις ανωτέρω κατηγορίες διότι λείπουν από τον τρόπο που διατρέφονται.
Παράλληλα η Αγγλική HEALTH AID έχει απλωμένες τις κεραίες της σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα στην Άπω Ανατολή που προμηθεύει το 60% των φυτικών πρώτων υλών αλλά και στην Αμερική όπου δοκιμάζονται όλες τις νεοεισερχόμενες συνθέσεις με τα νέα συστατικά στην τεράστια καταναλωτική αγορά των ΗΠΑ.
Για την παρακολούθηση των παγκόσμιων εξελίξεων του κλάδου, στη PHARMA CENTER είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε στις αρχές Μαρτίου από κοινού με την HEALTH AID (USA), με εκατοντάδες παράγωγους από όλο τον κόσμο την μεγαλύτερη έκθεση του κλάδου NATURAL EXPO -WEST- στο ANAHEIM (CALIFORNIA).
– PM&E: Πως διαγράφεται το μέλλον των φαρμακείων γενικότερα και ειδικά του κλάδου σας την επόμενη δεκαετία;
– Σ.Τ. : Το μέλλον είναι λαμπρό και για τα φαρμακεία γιατί έγκαιρα διείδαν ότι δεν είναι απλά “φαρμακοπωλεία”, ιδιαίτερα στην Ελλάδα που οι μεγάλες ελλείψεις των κρατικών συστημάτων Υγείας δημιουργήσαν θέσεις για 10.000 σημεία πώλησης, που έχουν άμεση επικοινωνία με τους πελάτες τους, πολλούς από τους οποίους γνωρίζουν και προσωπικά και τους δίνεται η δυνατότητα να λειτουργούν σαν άμεσοι Σύμβουλοι Υγείας.
Με δεδομένη την εξέλιξη του κλάδου των Συμπληρωμάτων Διατροφής την επόμενη 10ετία και την συνεχή ανάπτυξη του φαρμακείου μαζί με την αυξανόμενη τάση του κοινού για μεγαλύτερη ενασχόληση για την διατήρηση της υγείας (PERSONAL HEALTH CARE) σε συνεργασία με τον φαρμακοποιό είναι γεγονός ότι το μέλλον όλων θα είναι αισιόδοξο.