Σε αναζήτηση μιας νέας ισορροπίας
Το έτος 2024 καταγράφει μία μείωση στο συνολικό μικτό περιθώριο κέρδους του φαρμακείου, λόγω κυρίως μείωσης της δραστηριότητας του Covid-19. Επιπλέον, οι νέες αποστολές που έχουν ανατεθεί σε φαρμακοποιούς προσφέρουν περισσότερες υπηρεσίες, αλλά σχετίζονται με την οργάνωση του φαρμακείου, την εκπαίδευση της ομάδας και την οικονομική διαχείριση. Βρισκόμαστε σε αναζήτηση νέου μοντέλου!
Βασική πλέον προϋπόθεση για την αύξηση της κερδοφορίας αποτελεί η ανάπτυξη των υπηρεσιών του φαρμακείου, αλλά και η εισαγωγή νέων όπως: προωθητικά events με αισθητικούς, ενέργειες ενημέρωσης πελατών, αλλά και δραστηριοποίηση στον χώρο των social media. Αυτά όλα όμως χρειάζονται χρόνο και ο χρόνος αποκτάται αναθέτοντας πολλά από τα καθήκοντά σας σε υπαλλήλους ή εξωτερικούς συνεργάτες. Η εκτέλεση εργασιών χωρίς τη δική σας απαραίτητη παρουσία, σας επιτρέπει να έχετε ρόλο εποπτείας και μακροδιαχείρισης.
Ο φαρμακοποιός-manager ορίζει και εμπλέκει την ομάδα του σε ένα πραγματικό επιχειρηματικό έργο που δίνει νόημα στις διάφορες δράσεις. Εμπνέει, καλλιεργεί θετικό κλίμα και οργανώνει ή ενθαρρύνει εκπαιδεύσεις για την ομάδα του φαρμακείου, που θα έχουν μόνο θετικό αντίκτυπο στην εικόνα, αλλά και στο ταμείο του φαρμακείου.
Όμως, οι φαρμακοποιοί δεν εκπαιδεύονται επαρκώς σε θέματα διαχείρισης κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.
Είναι λοιπόν μια δεξιότητα που πρέπει να καλλιεργείτε καθημερινά.
Παράλληλα, η λεπτομερής κατανόηση των αναγκών των πελατών αποτελεί βασικό συστατικό μιας επιτυχημένης διαχείρισης. Αυτό σας δίνει τη δυνατότητα να επηρεάσετε το ταξίδι του πελάτη και να οργανώσετε την προσφορά σας, με την αγοραστική τους συμπεριφορά και τα θέματα υγείας τους.
Ιδέες και λύσεις για όλα αυτά και άλλες τάσεις, καινοτομίες και
εξελίξεις στο επάγγελμα, στη 16η HEALTH EXPO ATHENS,
15-16/2/25, στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
Να είστε όλοι εδώ!
Πόπη Χαραμή
Φαρμακοποιός
Σύμβουλος Φαρμακευτικών Υπηρεσιών