fbpx

Ανανέωση του Χώρου στο Φαρμακείο - Νέες Τάσεις

Σήμερα σε ένα περιβάλλον μεγάλων αλλαγών στις συμπεριφορές του καταναλωτή, κάθε φαρμακείο που θέλει να είναι σύγχρονο, οφείλει να επανασχεδιάσει την εμπορική διάταξη του χώρου του, το design και την επίπλωσή του και μέσα από αυτά να αναδείξει τη μοναδικότητά του.

Τις παρακάτω ιδέες τις επιλέξαμε από ξένα άρθρα και εκθέσεις, με στόχο να αναδείξουμε τις νέες τάσεις για μια νέα προοπτική στον χώρο του φαρμακείου, προσανατολισμένη στις ανάγκες του πελάτη.

Οι ιδέες αυτές είναι εφαρμόσιμες και σε μεγάλα, αλλά και σε μικρά φαρμακεία.  Ανανέωση του Χώρου στο Φαρμακείο - Νέες Τάσεις

Συχνά ο φαρμακοποιός στοχάζεται και προβληματίζεται ότι πρέπει να αλλάξει τον τρόπο δουλειάς του, αλλά δύσκολα το τολμά τελικά.

Σήμερα, το πρώτο βήμα μιας αλλαγής ξεκινάει συνήθως από την ανανέωση του χώρου του.

Ειδικοί αρχιτέκτονες, designers και κατασκευαστές αναζητούν λύσεις προσαρμοσμένες σε κάθε φαρμακείο ξεχωριστά.

Το κρίσιμο ερώτημα λοιπόν είναι:

«Γιατί οι πελάτες θα έρθουν σε μένα και δεν θα πάνε σε κάποιον άλλο;»

Εδώ χρειάζεται η βοήθεια των ειδικών του χώρου που θα κάνουν τον σχεδιασμό τους, όχι μόνο σύμφωνα με τα γούστα του φαρμακοποιού, αλλά κυρίως σύμφωνα με μία προοπτική που να περνά στον τελικό καταναλωτή τη μοναδικότητα του σημείου πώλησης.

Ο φαρμακοποιός πρέπει να αναδείξει πλέον την εξειδίκευση του και να επιλέξει τις ξεχωριστές κατευθύνσεις του προς την πελατεία του.

Αυτά σήμερα αποτελούν τα απαραίτητα στοιχεία για τη δημιουργία πιστού πελατολογίου και εναρμονίζονται με τις νέες συνήθειες κατανάλωσης.

  • Αναδεικνύοντας την εξειδίκευση

Μέσα σε ένα περιβάλλον κρίσιμων αλλαγών στο περιβάλλον της υγείας, πολλοί φαρμακοποιοί τείνουν να εξειδικευτούν σε ορισμένους τομείς όπως είναι:

Η διατροφή και τα συμπληρώματα διατροφής, τα προϊόντα εργαστηρίου, η φυτοθεραπεία, η ομοιοπαθητική, η θεραπευτική φροντίδα και οι υπηρεσίες υγείας, και τόσοι άλλοι τομείς που μπορούν να αναδειχθούν μέσα από την αρχιτεκτονική του χώρου.

Ειδικά έπιπλα ή ειδικοί χώροι πληροφόρησης ονομάζονται πλέον γωνιές εξειδίκευσης, είναι τα λεγόμενα "shops in shop".

Επίσης, και οι θεραπευτικές καμπίνες εμπιστευτικότητας αποτελούν λειτουργικά τμήματα εξειδίκευσης του καταστήματος.

Σε μικρά φαρμακεία που δεν έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν τέτοιες γωνιές εξειδίκευσης, μπορούμε να προτείνουμε μικροέπιπλα παρουσίασης προϊόντων εξειδίκευσης, βάζοντας πάνω τη σήμανση:

«Οι επιλογές μας για την .(αναφέρουμε ανάγκη υγείας ή ομορφιάς)».  Ανανέωση του Χώρου στο Φαρμακείο - Νέες Τάσεις

Αυτό είναι ένα μέσο να δείξουμε στον πελάτη ότι ο φαρμακοποιός επιλέγει προϊόντα γι' αυτόν και τους τα προτείνει.

Η εξειδίκευση συνήθως βάζει τέλος στην πληθώρα προσφοράς, έτσι ώστε να γίνεται αυστηρή επιλογή των προτεινόμενων προϊόντων από τον επαγγελματία υγείας.

Με την τρέχουσα μείωση ρευστότητας, στα περισσότερα φαρμακεία είναι πλέον αδύνατον το υπερστοκάρισμα με πολλές μάρκες και πολλά ομοειδή προϊόντα.

Η τάση λοιπόν είναι η εξειδίκευση και η δημιουργία χώρων με επιλεγμένα προτεινόμενα προϊόντα.

Γενικά, σε όλο το εμπόριο αυτοί που επιτυγχάνουν είναι αυτοί που εξειδικεύονται.

Ακόμα και η στροφή σε υπηρεσίες υγεία ς και σε προϊόντα καθαρά φαρμακευτικά, είναι μία εξειδίκευση.

Το παν είναι να δημιουργηθεί μία ταυτότητα αληθινή που επιτρέπει σε ένα φαρμακείο να ξεχωρίζει στην περιοχή του και εδώ αναμφισβήτητα, η ειδικά σχεδιασμένη αρχιτεκτονική του χώρου μπορεί να συμβάλει ενεργά!

  • Φροντίστε τη σχέση σας με τον πελάτη

Για να αναδείξετε την ποιότητα των υπηρεσιών υγείας που προσφέρετε πρέπει να φροντίσετε τον πελάτη από την στιγμή που βάζει το πόδι του στο φαρμακείο σας, πριν φτάσει ακόμη στον πάγκο εξυπηρέτησης.

Οι ειδικοί στα σύγχρονα καταστήματα θεωρούν ότι είναι πλέον καιρός και για το φαρμακείο να καλωσορίσει τον πελάτη του και να τον κατευθύνει ανάλογα με τις ανάγκες του στο αρμόδιο τμήμα, μόλις μπει στο κατάστημα.

Για τον σκοπό αυτό οι αρχιτέκτονες προτείνουν πόλους υποδοχής κοντά στην πόρτα εισόδου. Για να αναπτυχθούν οι πωλήσεις δεν μπορούμε φυσικά να δημιουργήσουμε αρρώστους, μπορούμε όμως να υποδεχθούμε και να φροντίσουμε καλύτερα την πελατεία μας.

Φεύγοντας ο πελάτης να μπορεί να πει: «Σε αυτό το φαρμακείο με καλοδέχονται, με φροντίζουν, βρίσκω καλές τιμές, τη συμβουλή που μου ταιριάζει και ένα περιβάλλον πολύ συμπαθητικό».

Εκτός από την ταχύτητα εξυπηρέτησης και μέσα στην ίδια λογική της εξατομικευμένης σχέσης με τον πελάτη, ορισμένοι αρχιτέκτονες προτείνουν χώρους χαλάρωσης ή διάγνωσης ή ακόμη και θεραπευτικής παρακολούθησης.

Αυτοί οι χώροι είναι κλειστοί και απομονωμένοι από τον υπόλοιπο χώρο του φαρμακοπωλείου, για να δίνουν την αίσθηση της εμπιστευτικότητας.

 Ανανέωση του Χώρου στο Φαρμακείο - Νέες Τάσεις

Γενικά, το φαρμακείο είναι ένα σημείο πώλησης βασισμένο στην ανθρώπινη σχέση και η πρόκληση έγκειται στο να συνεχίσουμε μέσα από το φυσικό κατάστημα να προσελκύουμε πελάτες σε αντίθεση με το ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο, ναι μεν προσφέρει ταχύτητα επιλογής, ευκολία προσέγγισης στο προϊόν και χαμηλές τιμές, αλλά στερείται της ανθρώπινης προσέγγισης.

Κανένας όμως σήμερα δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι το διαδίκτυο ζει μαζί μας όλη μέρα, μέσω των έξυπνων συσκευών που έχουνε δημιουργήσει μια επανάσταση στους κανόνες διανομής.

Το Digital όμως μπορεί κάλλιστα να περάσει από «at home» και να λειτουργεί παράλληλα και σε «at store». Αυτό το σύνολο μέσων επικοινωνίας που ονομάζεται «somolo» (social, mobile, local), γίνεται πλέον η κύρια ενασχόληση των μαρκών.

Σήμερα, η πρόκληση για ένα εμπορικό κατάστημα είναι να δημιουργήσει έναν σύνδεσμο μεταξύ του internet και του σημείου πώλησης για να μπορέσει να κτίσει καλύτερα τη σχέση της μάρκας και του προϊόντος με τον καταναλωτή.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, οι κατασκευαστές σχεδιάζουν ακόμη και στο φαρμακείο χώρους όπου ο πελάτης μπορεί να πλοηγηθεί σε ιστότοπους που έχουνε επιλεχθεί από τον φαρμακοποιό.

Ακόμη και το ίδιο το προσωπικό του φαρμακείου μπορεί με τη βοήθεια μιας ταμπλέτας να βοηθήσει τον πελάτη στις αγορές του, επιλέγοντας όχι μόνο τα επιθυμητά προϊόντα, αλλά και προτείνοντας συμπληρωματικά.

Βέβαια, αυτά τα πολύ προηγμένα σημεία πώλησης ανοίγουν δρόμους για το μέλλον που μπορεί κάλλιστα να ακολουθήσει και το φαρμακείο.

Η σημασία των σχέσεων με τον πελάτη, ιδιαίτερα στις μεσογειακές χώρες, είναι πολύ σημαντική. Στην Ελλάδα, βιώνοντας μία μεγάλη οικονομική κρίση, η ποιότητα αυτής της σχέσης θα βοηθήσει επιχειρηματικά το φαρμακείο.

Η εμπιστοσύνη, η αμεσότητα, η άνεση του διαλόγου, ένας «καλός» λόγος, λειτουργούν πάντα θετικά για το φαρμακείο. Για να αναδείξουμε αυτή τη μοντέρνα ενσυναίσθηση και φροντίδα για τον πελάτη, η δημιουργία μίας θεραπευτικής καμπίνας για υπηρεσίες υγείας γίνεται απαραίτητη!

  • Δώστε έμφαση στην εμπειρία

Αναμφισβήτητα, ο φαρμακοποιός για να αλλάξει την μέχρι τώρα προσέγγιση του θέλει χρόνο.

Εκείνο όμως, που πρέπει να κρατήσουμε στον μυαλό μας, είναι ότι πέρασαν οι εποχές που ο πελάτης μπαίνοντας στο φαρμακείο, παρουσιάζει τη συνταγή του, παίρνει τα φάρμακα του, πληρώνει και φεύγει.

Ο διάλογος με τον πελάτη στο φαρμακείο που αποτελεί ένα σημείο φροντίδας υγείας, έχει γίνει πλέον απαραίτητος. Ανανέωση του Χώρου στο Φαρμακείο - Νέες Τάσεις

Παράλληλα, το διαδίκτυο και οι έξυπνες συσκευές ανατρέπουν τη μέχρι τώρα σχέση του καταναλωτή με το σημείο πώλησης.

Σήμερα, το φαρμακείο πρέπει να αλλάξει κι αυτό να γίνει γρήγορα. Γιατί όμως;

Γιατί ο υπερπληροφορορημένος καταναλωτής αναζητά μία ανθρώπινη σχέση διαρκή και επωφελή.

Εάν το ιντερνέτ θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ένα σημείο αγορών που έχει ως βασικό πλεονέκτημα την ευκολία πρόσβασης, την ταχύτητα αγορών και την τιμή, το φυσικό κατάστημα θα πρέπει να γίνει ένα σημείο πώλησης επικεντρωμένο στην εμπειρία και τις υπηρεσίες.

Διαφορετικά, γιατί ένας πελάτης να μετακινηθεί για να αναζητήσει ένα προϊόν που είναι διαθέσιμο και στο ηλεκτρονικό εμπόριο;

Πρέπει να δημιουργούμε εμπειρίες στους πελάτες μας. Να τους προκαλούμε να δοκιμάσουν προϊόντα, δημιουργώντας ζώνες δοκιμών σε σημεία στο φαρμακείο μας.

Είναι τα λεγόμενα «test bar» που προτείνονται από πολλούς μοντέρνους αρχιτέκτονες σε πολλά φαρμακεία του εξωτερικού πλέον.

Σε αυτά τα σημεία μπορεί ο πελάτης να δοκιμάσει προϊόντα ομορφιάς ή και θεραπευτικά αφεψήματα , να ενημερωθεί για τα χαρακτηριστικά τους και να ζητήσει συμβουλές.

Η όλη ιδέα της νέας εμπορικής αρχιτεκτονικής που δημιουργείται είναι να σχεδιάζουμε ένα φαρμακείο μοναδικό, που να αναδεικνύει μία ιδιαιτερότητα, μία καινοτομία…. που θα κάνει τον καταναλωτή να έρχεται σε εσάς.

Τα νέα concept καταστήματος

Τα νέα concept καταστήματος στηρίζονται σε ορισμένους σύγχρονους κανόνες με στόχο να δημιουργήσουνε μία νέα εμπειρία μοναδική για τον ασθενή-πελάτη.

Δημιουργήστε διαφάνεια

Η διαφάνεια είναι ένα δυνατό σημείο δημιουργίας αίσθησης ασφάλειας και ευκολίας προσέγγισης για τον καταναλωτή.

Για παράδειγμα, μία βιτρίνα που επιτρέπει να δει κάποιος που περνά το εσωτερικό του φαρμακείου και πώς δουλεύουν εκεί, προάγει τη διαφάνεια.

Η δημιουργία χώρων ανοικτών, ξεκάθαρων και minimal, χωρίς την έκθεση μιας πληθώρας προϊόντων και προωθητικών υλικών, αποτελεί μια νέα τάση διαφάνειας. Ανανέωση του Χώρου στο Φαρμακείο - Νέες Τάσεις

Αναδείξτε την εξειδίκευση σας

Το φαρμακείο πρέπει να αναδεικνύει ένα επίπεδο υψηλού επαγγελματισμού με τρόπους επικοινωνίας όχι μόνο λεκτικής αλλά και οπτικής.

Για παράδειγμα η πληροφόρηση ακόμα και από το εξωτερικό του φαρμακείου, στην πρόσοψη δηλαδή, των ειδικοτήτων και υπηρεσιών του φαρμακείου που επαναλαμβάνονται και στο εσωτερικό, είναι μια ανάδειξη της εξειδίκευσής σας.

Δημιουργείστε θετικές εμπειρίες μέσα από τον χώρο σας

Το νέο concept του φαρμακείου ξεπερνά την συμβατική λειτουργία της διανομής του φαρμάκου.

Ο στόχος είναι ο πελάτης να αποκτά θετική εμπειρία από την επίσκεψή του στο φαρμακείο μας για να ξαναέρθει.

Η ιδέα είναι να δημιουργήσουμε χώρους μοναδικούς που διεγείρουνε συναισθήματα στον πελάτη.

Χώρους που μπορούν να προκαλούν ακόμα και την έκπληξη, όπως είναι ένα «test bar»! Αυτό πρέπει να δημιουργηθεί στο κέντρο του χώρου.

Παράλληλα, η δημιουργία ειδικών ζωνών συμβουλής σε ένα θέμα, με χαμηλά έπιπλα και έναν καναπέ, δημιουργεί μια ατμόσφαιρα που ευνοεί τον διάλογο και κάνει τον πελάτη να αισθάνεται σαν στο σπίτι του.

Σήμερα, η εργονομία του πάγκου εξυπηρέτησης μπορεί να είναι ένα μέσο για να αυξήσει την προσέγγιση και την διαδραστικότητα με τον πελάτη.

Μικροί, ατομικοί πάγκοι εξυπηρέτησης με στρογγυλεμένες άκρες, διευκολύνουν την προσέγγιση και τη συνομιλία με τον πελάτη. Έτσι, ο φαρμακοποιός μπορεί να έρθει πιο κοντά και να αγγίξει τον πελάτη.

Οι ραφιέρες επίσης, μπορούν να διευκολύνουν τον διάλογο με τον πελάτη, δημιουργώντας κάθετα ραφάκια, όπου ο φαρμακοποιός μπορεί να παρουσιάζει το προϊόν και να συνομιλεί με τον πελάτη.

 

Μία άλλη ιδέα είναι να δημιουργήσουμε ένα «web bar», ένα δηλαδή χαμηλό έπιπλο με καρέκλες, όπου οι πελάτες μπορούν να κάθονται και να συμβουλεύονται tablets με πληροφορίες για τα προϊόντα του φαρμακείου, ακόμα και να εκθέσουμε εκεί ορισμένα συνδεόμενα αντικείμενα (connected objects) σχετικά με την υγεία.

Φυσικά, το να προσφέρουμε έναν καφέ ή ένα τσάι την ώρα που «σερφάρουν» οι πελάτες μας, θα δώσει μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στο φαρμακείο μας.

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.