Τα τελευταία χρόνια, το επάγγελμα του φαρμακοποιού έχει εξελιχθεί σημαντικά. Νέες αποστολές έδωσαν ισχυρή ώθηση στις προσφερόμενες υπηρεσίες υγείας στο Φαρμακείο, γεγονός που επιταχύνθηκε και από την υγειονομική κρίση της Covid-19.
Η διάθεση και διενέργεια των τεστ ταχείας ανίχνευσης του ιού SARS-CoV-2, το κλείσιμο των ραντεβού για εμβολιασμό, ο εμβολιασμός κατά της γρίπης, είναι σημαντικές αποστολές που έχουν ανατεθεί στα φαρμακεία πλέον, και αναμένεται να ενισχυθούν ακόμη περισσότερο στο άμεσο μέλλον.
Οι νέες αυτές αποστολές, αποτελούν αποφασιστική καμπή στην άσκηση του επαγγέλματος του φαρμακοποιού, ο οποίος όντας επαγγελματίας υγείας, αναγνωρίζεται πλέον τόσο για την ικανότητά του να εκτελεί ιατρικές συνταγές, όσο και για να αναγνωρίζει τις ανάγκες των ασθενών/πελατών, προτείνοντας στη συνέχεια τα κατάλληλα προϊόντα.
Η πραγματικότητα αυτή, αναμένεται να φέρει στο μέλλον αλλαγές στα οικονομικά μοντέλα στα οποία βασίζεται το φαρμακείο.
Η καθιέρωση αμοιβής γύρω από τις νέες αποστολές, γεγονός που προωθείται από τα συνδικάτα, θα αποτελέσει μέρος του κύκλου εργασιών των φαρμακείων, με βάση και την τεχνογνωσία του προσωπικού του, πέρα από την εκτέλεση της συνταγής.
Στα πλαίσια της υγειονομικής κρίσης, οι ασθενείς έδειξαν την αμέριστη εμπιστοσύνη προς τον φαρμακοποιό τους, υποστηρίζοντας τους νέους αυτούς ρόλους που ανέλαβε.
Δημιουργήθηκε λοιπόν μια νέα, πιο ισχυρή σχέση, η οποία φαίνεται να έχει άμεσο αντίκτυπο στις οργανωτικές και διαχειριστικές διαδικασίες του φαρμακείου.
Παρόλο που η υγειονομική κρίση άσκησε μεγάλη πίεση στα φαρμακεία, ταυτόχρονα ανέδειξε και τις νέες αποστολές των φαρμακοποιών. Έτσι, ο επιχειρηματικός ρόλος «μπαίνει στο παιχνίδι» εξίσου με τον επιστημονικό.
Ο φαρμακοποιός πρέπει να εργαστεί πάνω στην τιμολογιακή του πολιτική, αναπτύσσοντας παράλληλα μια ηθική μακροπρόθεσμης υποστήριξης ασθενών.
Πρέπει να αναπτύξει τις γνώσεις και ικανότητές του, μεταδίδοντάς τες στην ομάδα του, για την ικανοποίηση των ασθενών/πελατών και να ανταποκριθεί με τον καλύτερο τρόπο στις νέες αποστολές.
Μια επιταχυνόμενη εξέλιξη που εγείρει πολλά ερωτήματα, στα οποία αυτό το άρθρο θα προσπαθήσει να δώσει κάποιες απαντήσεις και προοπτικές.
Μόλις η υγειονομική κρίση τελειώσει, ποια κατεύθυνση θα πάρει ο ρόλος του φαρμακοποιού; Ποια είναι η νέα θέση του στο σύστημα υγείας στην Ελλάδα;
Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στον τρόπο διαχείρισης δεξιοτήτων, ταλέντων, προσλήψεων; Ποιες θα είναι οι συνέπειες για το φαρμακείο;
ΠΟΙΟΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΡΟΛΟΙ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥ;
Ένας φαρμακοποιός που επικεντρώνεται όλο και περισσότερο στην προσφορά υπηρεσιών υγείας
Οι φαρμακοποιοί πράγματι απέδειξαν, κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, ότι ξέρουν πώς να αναλαμβάνουν τους ρόλους που τους έχουν ανατεθεί.
Το Φαρμακείο, αποτελεί ένα σημαντικό σημείο και ο Φαρμακοποιός τον επαγγελματία υγείας που είναι άμεσα προσβάσιμος, χωρίς ραντεβού.
Η επιθυμία των ασθενών να δουν τις υπηρεσίες του φαρμακείου να εξελίσσονται, δίνει μία επιπλέον ώθηση για την ανάληψη νέων αποστολών.
Τέλος, η κυβέρνηση θα πρέπει να αναγνωρίσει και να βασιστεί στον Φαρμακοποιό, λόγω της εγγύτητάς του με τους ασθενείς.
Συνεπώς, ο ρόλος του θα πρέπει να ενισχυθεί: πέρα από τη διανομή φαρμάκων και προϊόντων υγείας, να περάσει και στην προσφορά υπηρεσιών υγείας.
Ποιες διαφαίνεται να είναι οι νέες αποστολές των φαρμακοποιών;
– Ο εμβολιασμός με όλα τα εμβόλια
– Υπηρεσίες πρόληψης
– Έλεγχοι (πίεσης, χοληστερίνης…κ.λπ.)
– Υποστήριξη και παρακολούθηση των χρόνιων ασθενών/εξατομικευμένες συνεντεύξεις
– Προετοιμασία των δόσεων χορήγησης φαρμάκων
– Πρώτες βοήθειες
– Υποστήριξη στη διακοπή καπνίσματος
– Υποστήριξη ατόμων με απώλεια κινητικότητας με τον κατάλληλο εξοπλισμό στο σπίτι τους
– Ταχείες διαγνωστικές εξετάσεις προσανατολισμού, όπως αντιγονικές και ορολογικές
Παρέχοντας όλο και περισσότερες υπηρεσίες υγείας, γιατί;
Όταν ένας φαρμακοποιός αποφασίζει να προσφέρει στους ασθενείς του νέες υπηρεσίες, στοχεύει πάνω από όλα να απλοποιήσει και να εξασφαλίσει τη βέλτιστη πορεία της περίθαλψης.
Με την παροχή υπηρεσιών υγείας, γνωρίζουμε ότι παλεύουμε ενάντια στην αλόγιστη χρήση προϊόντων αυτοθεραπείας, την κακή συμμόρφωση με τις θεραπείες ή ακόμη και την παραίτηση από τη φροντίδα.
Ωστόσο αυτό, δεν μας εμποδίζει από το να δούμε και το οικονομικό ενδιαφέρον των πράξεων αυτών υγείας. Σήμερα, το περιθώριο κέρδους εξαρτάται κατά πολύ από την τιμή του φαρμάκου.
Με τη μείωση των τιμών των φαρμάκων που αποφάσισε το Δημόσιο εδώ και μερικά χρόνια, τη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης και τα claw back στη βιομηχανία, με στόχο να μειωθεί η συνταγογράφηση, είδαμε τα περιθώρια στα φαρμακεία να μειώνονται σταδιακά.
Η στροφή σε αμειβόμενες υπηρεσίες υγείας, είναι ένας τρόπος για να ενεργοποιηθεί ένας άλλος μοχλός αμοιβών και να διαφοροποιηθούν οι πηγές εισοδήματος. Αυτό θα επιτρέψει επίσης να διατηρηθεί η οικονομική βιωσιμότητα των φαρμακείων και ιδιαίτερα των μικρομεσαίων.
Η προσφορά αμειβόμενων πράξεων υγείας, θα είναι επίσης το «κλειδί» για την οικοδόμηση της αφοσίωσης των ασθενών. Αυτό είναι προφανώς ευνοϊκό και για την κερδοφορία του φαρμακείου.
Ένας φαρμακοποιός που θα είναι ενεργός παράγοντας υγείας σε μια ιατρική κοινότητα
Η ενσωμάτωση νέων αποστολών, με την προσφορά υπηρεσιών υγείας, αναμένεται να αναδείξει τον ρόλο των φαρμακοποιών, αλλάζοντας τη θέση τους στο σύστημα υγείας στην Ελλάδα.
Οι φαρμακοποιοί, ως επαγγελματίες υγείας, μπορούν συμμετέχουν ενεργά στα πλαίσια της φροντίδας του ασθενή, μέσω της συνεργασίας και με άλλους επαγγελματίες υγείας.
Μια νέα στάση που θα τους οδηγήσει να δουλέψουν χέρι-χέρι με γιατρούς νοσοκομειακούς ή ιδιώτες, νοσηλευτές, βιολόγους… για να δημιουργήσουν, γύρω από τον ασθενή, μια πραγματική ολοκληρωμένη φροντίδα.
Η πανδημία υπήρξε μία ενδιαφέρουσα δοκιμή αλλά και μεγάλη πρόκληση για το σύστημα αναφοράς των φαρμακοποιών. Τα αποτελέσματα είναι μάλλον θετικά, ακόμη και αν οι δυσκολίες εφαρμογής επιβραδύνουν την ανάπτυξη αυτού του μέτρου.
Μία ακόμη υπηρεσία που αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας στην Ευρώπη, είναι και η φροντίδα εξ αποστάσεως του ασθενή. Η τηλε-διάσκεψη, είναι μία υπηρεσία που έχει υιοθετηθεί ευρύτερα από φαρμακοποιούς στην Ευρώπη, καθώς σήμερα, για παράδειγμα, σχεδόν το 10% των φαρμακοποιών στην Ευρώπη είναι εξοπλισμένοι με καμπίνες τηλε-φροντίδας.
Η παροχή φροντίδας εξ αποστάσεως από το φαρμακείο, αποτελεί μία νέα τάση, μία υπηρεσία που χαίρει επιτυχίας στα κράτη αυτά, καθώς βοηθά ιδιαίτερα σε περιπτώσεις έλλειψης γιατρών σε απομακρυσμένες περιοχές.
Ένας φαρμακοποιός που ακολουθεί την αλλαγή
Είναι λογικό πως με την προσφορά νέων υπηρεσιών, η φύση της δουλειάς των φαρμακοποιών πρόκειται να αλλάξει, άρα και η στάση που θα πρέπει να υιοθετήσουν απέναντι στους ασθενείς τους.
Οι δεοντολογικοί κανονισμοί περιορίζουν την επικοινωνία γύρω από αυτές τις νέες αποστολές: οι φαρμακοποιοί δεν έχουν άλλη επιλογή για να δημοσιοποιήσουν τις υπηρεσίες υγείας που προσφέρουν, παρά να τις προωθήσουν στον χώρο τους προς τους ασθενείς τους.
Διότι αξίζει να σημειώσουμε εδώ, πως αυτές οι νέες υπηρεσίες αντικατοπτρίζουν δεξιότητες, ειδικότητες και νέα οφέλη που προσδοκούν οι ίδιοι οι ασθενείς.
Επιπλέον, οι φαρμακοποιοί θα πρέπει να προσαρμοστούν σε διαφορετικά πρότυπα κατανάλωσης. Πράγματι, η ηλεκτρονική κράτηση ραντεβού και το click-and-collect (δυνατότητα κράτησης προϊόντων μέσω διαδικτύου για παραλαβή στα φαρμακεία) θα μπορούσαν, στο μέλλον, να γίνουν απαραίτητα στα μοντέλα πελατειακών σχέσεων.
Ένας φαρμακοποιός Manager
Στα πλαίσια της εισαγωγής νέων υπηρεσιών υγείας, οι φαρμακοποιοί θα πρέπει να ενθαρρυνθούν ώστε να περάσουν από τον ρόλο του διευθυντή της ομάδας, στον ρόλο του «προπονητή ταλέντων».
Η κρίση λόγω της COVID-19, έχει όντως αποκαλύψει ορισμένες δυσκολίες στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού στα φαρμακεία.
Πρώτα απ’ όλα, παρατηρείται δυσκολία κατά τη διαδικασία πρόσληψης προσωπικού, με στόχο να ανταποκριθούν στη σημαντική αύξηση της δραστηριότητας.
Επιπλέον, ο κύκλος εργασιών αυξάνεται από πωλήσεις σε φάρμακα, παραφάρμακα και άλλο υγειονομικό υλικό, από ένα ολοένα και πιο «κουρασμένο» προσωπικό.
Τέλος, εκτελούνται πολλές γραφειοκρατικές εργασίες που καταναλώνουν χρόνο από τις κύριες αποστολές του φαρμακείου. Οι παραπάνω παράγοντες, αποτελούν λόγους για τους οποίους πολλά φαρμακεία είναι υποστελεχωμένα σήμερα.
Συνεπώς, για την επιτυχή οργάνωση του ανθρώπινου δυναμικού, τη διατήρησή του, την αντιμετώπιση των νέων τεράστιων απαιτήσεων από τους ασθενείς, καθώς και τη διαχείριση του ομαδικού άγχους, είναι ολοένα και πιο απαραίτητο για τους φαρμακοποιούς να αναπτύξουν τις διοικητικές τους δεξιότητες.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΜΑΣ
Η πολιτική των τιμών σας στα παραφάρμακα δεν πρέπει να είναι πάγια. Πρέπει συνεχώς να παρακολουθείτε τον ανταγωνισμό και να διαμορφώνετε τις τιμές ανάλογα, φροντίζοντας παράλληλα και την κερδοφορία σας.
ΝΕΟΙ ΡΟΛΟΙ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ
Οδεύοντας προς την παροχή ολοένα και περισσότερων υπηρεσιών υγείας, βγαίνοντας από τη γραμμή του πάγκου για να συναντήσετε ασθενείς… οι νέοι ρόλοι που αναδύονται για τους φαρμακοποιούς δεν θα έχουν μόνο αντίκτυπο στον τρόπο εργασίας τους, αλλά και στο εργαλείο εργασίας τους που είναι το φαρμακείο.
Αυτό το τελευταίο θα πρέπει να προσαρμοστεί, έχοντας να αντιμετωπίσει ένα διπλό πρόβλημα. Πρέπει πρώτα να μετατραπεί από έναν τόπο πώλησης φαρμάκων, σε έναν τόπο σχέσης ασθενούς και φαρμακοποιού.
Στη συνέχεια θα πρέπει να αντικατοπτρίζει τη μετάβαση από τον ιατρικό χώρο που επικεντρώνεται στη θεραπευτική, σε έναν χώρο που επικεντρώνεται στην πρόληψη της υγείας: οι ασθενείς επιθυμούν να μην αρρωστήσουν, πραγματοποιώντας διαγνωστικά τεστ και συνεντεύξεις, επιθυμούν ολοένα πιο φυσικά προϊόντα αλλά και εμβολιασμούς…
Αφιερώστε m2 στις υπηρεσίες υγείας
Ο αυξανόμενος αριθμός προϊόντων υγείας που χορηγούνται χωρίς ιατρική συνταγή και των απαραίτητων συνοδευτικών συμβουλών, σημαίνει ότι η φυσική διάταξη του φαρμακείου θα πρέπει να διαθέτει ένα μερίδιο της επιφάνειας για υπηρεσίες δημιουργώντας ειδικούς χώρους εμπιστευτικότητας.
Οι χώροι αυτοί, θα πρέπει να σχεδιαστούν με γνώμονα την άνεση του ασθενούς και την εξειδίκευση του φαρμακοποιού.
6m2 είναι το ιδανικό μέγεθος για έναν χώρο εμπιστευτικότητας
ΤΑ 3 ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ
ΑΝΕΣΗ
6m2 είναι ο ελάχιστος χώρος, όπου ο ασθενής θα νοιώσει άνετα από αισθητικής πλευράς
ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑ
Μια οργάνωση του χώρου που εξασφαλίζει την εμπιστευτικότητα
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΣ
Ο κατάλληλος εξοπλισμός και η καθαριότητα του χώρου
Η ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΜΑΣ
Όσο μεγαλύτερο είναι το φαρμακείο, τόσο μεγαλύτερος και επαρκώς οργανωμένος θα πρέπει να είναι και ο χώρος εμπιστευτικότητας, ώστε να προσφέρει ευχέρεια και άνεση στον φαρμακοποιό να προτείνει ειδικά προϊόντα για διαβητικούς, ογκολογικούς ασθενείς, προϊόντα φυτοθεραπείας…κ.α.
Οργάνωση του χώρου για την προσφορά υπηρεσιών υγείας
Με την εισαγωγή περισσότερων υπηρεσιών από τους φαρμακοποιούς, η συμβουλή προς στους ασθενείς θα αποκτήσει μεγαλύτερη διάσταση στα φαρμακεία στο μέλλον.
Το αγοραστικό ταξίδι των πελατών θα πρέπει επομένως να αντικατοπτρίζει αυτές τις νέες αλληλεπιδράσεις, όχι μόνο στο επίπεδο των ειδικών χώρων εμπιστευτικότητας, αλλά και στο συνολικό επίπεδο του φαρμακείου.
Ένας προβληματισμός που θα πρέπει να οδηγήσει τους φαρμακοποιούς, καθώς και τους βοηθούς τους, να υιοθετήσουν μια στάση που να τους επιτρέπει να βγαίνουν εύκολα από τη γραμμή του πάγκου τους, να συναντούν ασθενείς, και να τους δίνουν συμβουλές όσο το δυνατόν πιο κοντά σε αυτούς.
Ποιο το κόστος της νέας αυτής οργάνωσης του χώρου, προσαρμοσμένου στους νέους ρόλους των φαρμακοποιών;
Υπολογίζεται ότι η επένδυση που απαιτείται για την ολική αναδιοργάνωση της επιφάνειας του χώρου του φαρμακοπωλείου, ανέρχεται σε 600/800 ευρώ χωρίς φόρο, ανά τ.μ. επιφάνειας πώλησης.
Όσον αφορά μια «απλή» αναδιαμόρφωση (δηλαδή, αναθεώρηση της διαδρομής του πελάτη, δημιουργία χώρου εμπιστευτικότητας και διευκόλυνση της μετακίνησης των ομάδων εντός του φαρμακείου), υπολογίστε σε ένα κόστος από 300 έως 400 € χωρίς φόρο ανά τ.μ.
Ψηφιοποίηση του φαρμακείου
Η μετατροπή του φαρμακείου σε χώρο συνάντησης μεταξύ του φαρμακοποιού και του ασθενούς, περιλαμβάνει επίσης και την εξέλιξή του ψηφιακά. Το φαρμακείο πρέπει να ψηφιοποιηθεί, τόσο σε επίπεδο back office, όσο και ως προς τις σχέσεις με τους πελάτες του.
Πρώτος στόχος της ψηφιοποίησης θα πρέπει να είναι να είναι η απελευθέρωση του χρόνου του φαρμακοποιού, με τη διευκόλυνση των διαδικασιών.
Ο φαρμακοποιός θα μπορεί να αφιερώσει περισσότερο χρόνο και ενέργεια στη σχέση με τους πελάτες και τις ομάδες του, καθώς οι διαδικασίες που περιλαμβάνει το back office θα γίνονται πιο εύκολα, χάρη στην ψηφιοποίηση.
Σε ό,τι αφορά την ισχυροποίηση της σχέσης του φαρμακείου με τους ασθενείς/πελάτες, η ψηφιοποίηση μπορεί να καταστήσει δυνατό την επικοινωνία με συνδεδεμένους με το διαδίκτυο πελάτες, που αναζητούν άμεσες απαντήσεις.
Πολλοί ασθενείς σήμερα έχουν το συστηματικό αντανακλαστικό να ελέγχουν, μέσω μηχανών αναζήτησης ή κοινωνικών δικτύων, τις πληροφορίες που αφορούν το φαρμακείο τους (ωράριο λειτουργίας, ιδιαιτερότητες του τόπου πώλησης, φήμη του καταστήματος, υπηρεσίες που προσφέρονται κ.α.).
Πολλοί ασθενείς επίσης, εξοικειώθηκαν και αύξησαν τις διαδικτυακές τους αγορές κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Επαγγελματικές σελίδες στο Google, διαδικτυακό σύστημα ραντεβού για την παροχή υπηρεσιών, υπηρεσία click-and-collect, τόσες απλές λύσεις, οι οποίες μπορούν γρήγορα να τεθούν σε εφαρμογή για την κάλυψη αυτών των νέων αναγκών.
ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ
Το μέλλον φαίνεται να υπόσχεται πολύ δομικές αλλαγές για τα φαρμακεία. Εξελίξεις που πρέπει να συνοδεύονται από τη συνεχή εκπαίδευση του φαρμακοποιού και της ομάδας του:
– Επιστημονική εκπαίδευση, σε νέες αποστολές υγείας και υποστήριξης ασθενών.,
– Επιχειρηματική εκπαίδευση, για τον νέο τρόπο λειτουργίας του επαγγελματία υγείας (εμπορική, διευθυντική, διαχειριστική).
Όσο κι αν οι πρόσθετες αποστολές φαίνονται «εύκολες» να υιοθετηθούν για τους φαρμακοποιούς, διότι η επιστημοσύνη είναι μέρος του DNA του επαγγέλματος, εν τούτοις η υιοθέτηση μιας ενεργητικής στάσης απέναντι στον ασθενή, η ανάδειξη των δεξιοτήτων του, της ικανότητάς του να συμβουλεύει κ.λπ., απουσιάζει εντελώς από την αρχική του εκπαίδευση και δεν είναι μια ενέργεια που υιοθετείται και εφαρμόζεται από ένα μεγάλο μέρος των φαρμακοποιών σήμερα.
Για άλλη μια φορά, οι φαρμακοποιοί θα μπορούν να βασίζονται σε εκπαιδευτικά προγράμματα από τα Πανεπιστήμια, σε συνεργασία με άλλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς για να καλύψουν τις εκπαιδευτικές τους ανάγκες.
Κυρίως, γιατί κανένα ίδρυμα από μόνο του δεν είναι σε θέση να τους προσφέρει ολοκληρωμένη κατάρτιση σε όλα τα θέματα που τους απασχολούν καθημερινά.
Παράλληλα, όλο και περισσότερη εκπαίδευση παρέχεται εξ αποστάσεως, σε χρόνους συμβατούς με τις επαγγελματικές τους δραστηριότητες. Οι σύντομες μορφές ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (webinars και on line ασύγχρονα σεμινάρια) ευνοούνται όλο και περισσότερο.
Επιπλέον, τα εκπαιδευτικά προγράμματα, είτε είναι δια ζώσης είτε διαδικτυακά, καλύπτουν ένα εξαντλητικό σύνολο θεμάτων που σχετίζονται με τις ανησυχίες των φαρμακοποιών, είτε είναι εφάπαξ, είτε μακροπρόθεσμα.
Η εκπαίδευση ως εργαλείο για την ανάπτυξη και τη διατήρηση ομάδων
Ένας φαρμακοποιός manager που παρέχει στους συνεργάτες του την ευκαιρία να εκπαιδευτούν, στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα αναγνώρισης. Επιδεικνύει την ικανότητά του να κεφαλαιοποιεί το ανθρώπινο δυναμικό του, να λαμβάνει υπόψη την αξία της ομάδας του.
Αυτό είναι ένα πραγματικό πλεονέκτημα για την αφοσίωση και διατήρηση των εργαζομένων. Είναι επίσης ένας ισχυρός μοχλός για την οικονομική ανάπτυξη της επιχείρησής του.
Όταν δίνουμε στις ομάδες τα «κλειδιά» για να αναλάβουν νέες ευθύνες, δημιουργούμε πιθανές πηγές πρόσθετου εισοδήματος.
Πρέπει να δείτε την εκπαίδευση ως επένδυση και όχι σαν χαμένο χρόνο!
Συμπέρασμα
Σε διαρκή εξέλιξη για περισσότερα από 15 χρόνια, το φαρμακείο βρίσκεται σήμερα σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι.
Νέοι ρόλοι διαμορφώνονται για το άμεσο μέλλον: εκείνος ενός φαρμακοποιού που παρέχει υγειονομικές πράξεις εκτός από το να διανέμει προϊόντα υγείας, εκείνος ενός στενού συνεργάτη που επικεντρώνεται στην πρόληψη της υγείας και σε μακροχρόνιες σχέσεις με τους πελάτες, εκείνος του «ηγέτη ταλέντων» περισσότερο από τον διευθυντή ομάδας, εκείνος του επαγγελματία υγείας που εργάζεται χέρι-χέρι με ολόκληρη την ιατρική κοινότητα…
Νέοι ρόλοι που απαιτούν προσαρμογή, τόσο του ανθρώπινου δυναμικού όσο και των εργαλείων εργασίας του φαρμακείου.
Για να αντιμετωπίσετε αυτές τις προκλήσεις,
μπορείτε να βασιστείτε παράλληλα και στην υποστήριξη του
PHARMACY Management ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
με εκπαιδευτική προσφορά σε όλα τα επίπεδα:
Περιοδικό, web site, συνέδρια, σεμινάρια!
Ανακαλύψτε μαζί μας όλα τα εργαλεία και την τεχνογνωσία που χρειάζεστε,
για να ανταποκριθείτε στις νέες αποστολές
που επιβάλλονται στο φαρμακείο του σήμερα και του αύριο!