Πριν πραγματοποιηθεί μια οποιαδήποτε προβολή σε ένα φαρμακείο, θα πρέπει να προσδιορισθούν ο σκοπός και οι στόχοι της σε όλη την ομάδα του Φαρμακείου, ώστε όλοι να συμμετέχουν ενεργά και κάποιοι από τους στόχους της είναι:
- Η αύξηση των πωλήσεων μιας μάρκας ή μιας κατηγορίας προϊόντων
- Η ενίσχυση της εικόνας της ομάδας του Φαρμακείου μας στη συμβουλή υγείας ή ομορφιάς
- Η διαφοροποίηση του Φαρμακείου μας από τα άλλα φαρμακεία της περιοχής
Διάφοροι Τύποι Προβολών
• Η Προβολή Υπηρεσιών η οποία βοηθά στο να γίνει γνωστή μια δράση που αναπτύχθηκε στο φαρμακείο μόνιμα ή περιοδικά και οι δράσεις ή ενέργειες μπορεί να περιλαμβάνουν μια σύμβουλο αισθητικό που κάνει μακιγιάζ ή μια διαιτολόγο που δίνει συμβουλές αδυνατίσματος κατόπιν ραντεβού, την ενοικίαση ιατρικού υλικού (ορθοπεδικού, αμαξιδίων κ.λπ.), την παράδοση φαρμάκων κατ’ οίκον κ.λπ.
• Η Προβολή σχετικά με ένα Θέμα Πρόληψης Υγείας που είναι μια ενέργεια που παρουσιάζει το Φαρμακείο σαν ένα «κατάστημα υγείας», ιδιαίτερα αν συνδέεται με μια παγκόσμια ημέρα πάνω σε ένα θέμα υγείας, όπως ο διαβήτης, το άσθμα, το κάπνισμα κ.λπ.
Σε αυτόν τον τύπο προβολής, όλη η ομάδα του Φαρμακείου φροντίζει να μοιράζει ενημερωτικά έντυπα και να προσφέρει συμβουλές πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, προτείνοντας στους πελάτες – ασθενείς προϊόντα και ενέργειες που θα συμβάλουν στην αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος, όπως για παράδειγμα καθημερινή μέτρηση του σακχάρου με τους μετρητές σακχάρου ή ενημέρωση για προϊόντα κατά του καπνίσματος.
• Η Εποχική Προβολή που έχει ως στόχο να προωθήσει ένα προϊόν ή μια ομάδα προϊόντων για την καινοτομία τους ή για το ότι ανταποκρίνονται σε μια εποχική ανάγκη και τέτοια προϊόντα μπορεί να είναι τα αντιφθειρικά την περίοδο της έναρξης της σχολικής χρονιάς, τα αντιηλιακά την περίοδο της άνοιξης και του καλοκαιριού, τα διαιτητικά ή τα προϊόντα για την κυτταρίτιδα.
• Η Θεματική Προβολή όπου το Φαρμακείο μπορεί να επιλέξει, ανάλογα με τον τύπο της πελατείας του, να προβάλει μια πολιτική συμβουλών και προτεινόμενων προϊόντων σχετικά με:
- Τα προβλήματα κουρασμένων ή πρησμένων ποδιών
- Τα προβλήματα άγχους ή αϋπνίας
- Τα προβλήματα βάρους και παχυσαρκίας
- Το πρόβλημα καπνίσματος
Οι προβολές στο χώρο του Φαρμακείου καλό θα είναι να προγραμματίζονται και να εναλλάσσονται, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου με ελάχιστη συχνότητα να είναι μια κάθε μήνα και όλες πρέπει να ανακοινώνονται στους πελάτες στη βιτρίνα ή σε κάποιο εμφανές σημείο μέσα στο Φαρμακείομόπως και προφορικά από την φαρμακευτική ομάδα προς τους πελάτες.
Για να οργανωθεί σωστά μια προβολή χρειάζεται προετοιμασία απ’ όλη την ομάδα και για να αποδώσει σωστά χρειάζεται καθοδήγηση και κινητοποίηση των ατόμων που θα είναι κυρίως υπεύθυνα για αυτή την προβολή.