Οι εκπτώσεις πάντα ελκύουν
Είτε λόγω χαμηλής τιμής, ή ιδιαίτερης σύνθεσης και χρήσης του προϊόντος ή θετικής εμπειρίας στα καταστήματα, οι αλυσίδες καταστημάτων χαμηλού κόστους, οι οποίες προσφέρουν παράλληλα και μάρκες καλλυντικών ιδιωτικής ετικέτας, αποτελούν σοβαρούς ανταγωνιστές των υπόλοιπων αλυσίδων σουπερμάρκετ, των εξειδικευμένων καταστημάτων καλλυντικών, αλλά και των φαρμακείων πολύ περισσότερο σε ένα πληθωριστικό πλαίσιο, το οποίο κινδυνεύει να προκαλέσει ορισμένους συμβιβασμούς στους καταναλωτές.
Αυτά τα κανάλια βρίσκονται σε άνοδο και στον τομέα της υγείας και της ομορφιάς για περισσότερο από 2 χρόνια τώρα.
Η θετική εικόνα της έκπτωσης
Η τιμή έχει σημαντική επιρροή στα πρότυπα κατανάλωσης κατά τη τρέχουσα περίοδο που όλα ακριβαίνουν.
Το πληθωριστικό πλαίσιο οπωσδήποτε λαμβάνεται υπόψη, αλλά οι πελάτες του φαρμακείου πάντα επιθυμούν να αγοράζουν προϊόντα στην πιο δίκαιη τιμή σε σχέση με την ποιότητα και ασφάλεια, και όχι μόνο στα τρόφιμα.
Σήμερα, η έκπτωση δεν συνδέεται πλέον με αρνητική εικόνα αφού μεταξύ των κατηγοριών προϊόντων που διαθέτει το φαρμακείο πρέπει τα προϊόντα να είναι βιώσιμα σε αυτό το κανάλι και προσβάσιμα για κάθε βαλάντιο με τα δερμοκαλλυντικά να μην αποτελούν εξαίρεση.
Οι ίδιοι κώδικες ομορφιάς με την πολυτέλεια
Μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, η αλυσίδα καταστημάτων Lidl, έχει κάνει όνομα στην αγορά ομορφιάς με τη δική της επωνυμία, τη Cien που ακολουθεί επίσης τις νέες προσδοκίες των καταναλωτών με προσανατολισμό προς το βιολογικό και το φυσικό, επενδύοντας επίσης σε νέες κατηγορίες (αποτριχωτική κρέμα, premium περιποίηση προσώπου κ.λπ.) και λανσάροντας όλο και περισσότερα τεχνικά προϊόντα.
Το Lidl παίζει τους κώδικες ομορφιάς στο έπακρο, προσφέροντας tutorials στο κανάλι του στο YouTube, λανσάροντας μια σειρά αρωμάτων που μοιάζουν με διάσημα, αλλά με τιμή κόστους λιγότερο από 6€.
Όταν η αγοραστική δύναμη συνάδει με την αγοραστική ευχαρίστηση
Εάν η τιμή παραμένει ένα κριτήριο που προτείνεται ευρέως από τα εκπτωτικά καταστήματα, η εμπειρία του πελάτη δεν παραμελείται, ιδιαίτερα σε μια εποχή που η αγοραστική δύναμη βρίσκεται στο επίκεντρο των ανησυχιών των ανθρώπων, όπου τα εκπτωτικά καταστήματα καθιερώνονται πλέον ως σημεία επιλογής για την αγορά καλλυντικών και μακιγιάζ σε χαμηλές τιμές.
Μια σικ φυσική ομορφιά
Ας επισημάνουμε ότι, σε όλα τα κανάλια μαζί, η αγορά ομορφιάς είχε διαταραχθεί βαθιά από την υγειονομική κρίση της covid σημειώνοντας αισθητή μείωση στην κατανάλωση καλλυντικών προϊόντων, και πτώση του όγκου 20% κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα.
Οι γυναίκες έμαθαν με την πανδημία να εφαρμόζουν μια πιο απλοποιημένη ρουτίνα για την ομορφιά τους.
Όμως, σε αξία, η έντονη ζήτηση για προϊόντα ομορφιάς υψηλής ποιότητας, καθώς και για περισσότερα φυσικά προϊόντα, βοήθησε την αγορά σιγά-σιγά να ανακτήσει πωλήσεις ισοδύναμες με τα επίπεδα πριν από την Covid με το κανάλι του φαρμακείου (φυσικό και ηλεκτρονικό κατάστημα) να σημειώνει ανάλογη ανοδική πορεία σε αυτόν τον τομέα αντίστοιχα.