Το Merchandising και η Σύγχρονη Άποψη της Εργονομίας του Χώρου

Είναι συνηθισμένο να λέμε ότι ένα προϊόν που δεν φαίνεται στον χώρο, δεν πουλάει...

Αλλά όταν δεν το εκθέτουμε σημαίνει στην πραγματικότητα ότι πουλά λιγότερο;

Σήμερα, αυτό δεν αρκεί πλέον, επειδή ο πελάτης αναζητά, εκτός από τα υπόλοιπα, την ευχαρίστηση της αγοράς και το φαρμακείο δεν πρέπει να παρεκκλίνει από αυτήν την τάση.

Σήμερα, φαίνεται ότι η απάντηση είναι περίπλοκη και ότι η εμπορευματοποίηση δεν περιορίζεται πλέον στα 5 σημεία:

Το σωστό προϊόν, στο σωστό μέρος, στον σωστό χρόνο, σε καλή ποσότητα και στη σωστή τιμή.

Μέχρι πρόσφατα, τα δύο κλειδιά μιας επιτυχημένης επιχείρησης ήταν η καλή της εμπορική θέση και η σωστή προσφορά προϊόντων.

Σήμερα, αυτό δεν αρκεί πλέον, επειδή ο πελάτης αναζητά, εκτός από τα υπόλοιπα, την ευχαρίστηση της αγοράς και το φαρμακείο δεν πρέπει να παρεκκλίνει από αυτήν την τάση.

Φυσικά, η ποιότητα της υποδοχής, ο επαγγελματισμός, η σχέση εμπιστοσύνης κ.λπ. είναι ισχυρά στοιχεία στα οποία μπορεί να βασιστεί το φαρμακείο, αλλά αφορούν κυρίως την επαγγελματική πλευρά της υγείας.

Παράλληλα, είναι απαραίτητο να φροντίσουμε τη βιτρίνα, να σχεδιάσουμε σωστά την εργονομία του χώρου, να δημιουργήσουμε μια ατμόσφαιρα... και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η εμπορευματοποίηση δεν περιορίζεται πλέον σε μερικούς αμετάβλητους κανόνες έκθεσης προϊόντων.

Σήμερα, όλο και περισσότερα φαρμακεία δημιουργούν νέους χώρους για να υποστηρίξουν καλύτερα τους ασθενείς και να ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους:

Χώρο εμπιστευτικότητας, ορθοπεδικός εκθεσιακός χώρος, χώρος αναμονής, παιδική γωνιά, μπαρ δοκιμών... που διευκολύνουν την καθημερινή άσκηση και αναβαθμίζουν την εικόνα του φαρμακείου.

Συμβάλλουν όμως στη μείωση του χώρου και κατ' επέκταση στη μείωση του αριθμού των ραφιών έκθεσης προσφοράς προϊόντων.

Και είναι ιδιαίτερα σημαντικό να υπάρχει μια καλή ορατότητα της προσφοράς.

Μην προσπαθήσετε όμως να εκθέσετε τα πάντα με πολλά εκθετήρια διότι δημιουργούν σύγχυση στον πελάτη και στο τέλος δεν βλέπει τίποτε.

Και όταν δεν βλέπουμε τίποτα, δεν πουλάμε τίποτα!

Είναι σημαντικό να τοποθετηθούν τα προϊόντα που προορίζονται για τον ίδιο σκοπό σε ένα μέρος.

Η έκθεση του προϊόντος πρέπει να γίνεται με ορθολογικό τρόπο, ανά κατηγορία ανάγκης.

Είναι σημαντικό να τοποθετηθούν τα προϊόντα που προορίζονται για τον ίδιο σκοπό σε ένα μέρος.

Καθώς λοιπόν δεν μπορούμε να εκθέσουμε τα πάντα, πρέπει να εργαστούμε με την εποχικότητα και τις εναλλαγές προσφορών και εκθετηρίων για να επισημάνουμε ορισμένα προϊόντα.

Και αυτό δίνει μια ανανεωτική δυναμική στον χώρο!

Το merchandising στην υπηρεσία της επιχειρηματικής στρατηγικής

Το merchandising, όπως και η εμπορική αρχιτεκτονική του χώρου, καθώς και η διάταξη και ο ορισμός της προσφοράς προϊόντων και υπηρεσιών, πρέπει να συμπεριληφθούν στη στρατηγική του φαρμακείου, έτσι ώστε ο πελάτης να αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες και την εξειδίκευσή του.

Για παράδειγμα, τα φαρμακεία με προσανατολισμό μεγάλων εκπτώσεων προσελκύουν πελάτες με τις ανταγωνιστικές τους τιμές, με στόχο να κάνουν όγκο πωλήσεων.

Αντίθετα η τάση για τα φαρμακεία που δεν επέλεξαν αυτήν τη καθαρά εμπορική φιλοσοφία είναι η οριοθέτηση χώρων που δημιουργούν ιδιαίτερες εμπειρίες στον πελάτη.

Τα πάντα εδώ είναι μελετημένα!

Τα χρώματα, τα υλικά, οι εικόνες…

Ο στόχος είναι ο ασθενής να αισθάνεται όμορφα και να τον προσελκύσουμε στον τομέα που θέλουμε να αναπτύξουμε.

Παράλληλα τα ψηφιακά ράφια σήμερα προσφέρουν μια ευέλικτη υπηρεσία.

Συνδυάζουν την εξοικονόμηση χώρου και χρόνου, τη σαφήνεια της προσφοράς, την εικόνα του μοντέρνου και την αλληλεπίδραση με τον ασθενή-πελάτη.

Λιγότερο ογκώδη από τα εκθετήρια έπιπλα, μπορούν να βοηθήσουν στην απελευθέρωση τετραγωνικών μέτρων για τη δημιουργία νέων χώρων, χωρίς να μειονεκτούν στην έκθεση των προϊόντων.

www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.