Τα Κλειδιά για μια Επιτυχημένη Ανακαίνιση

Αποφασίσατε να κάνετε μια νέα διάταξη του χώρου στο φαρμακείο σας;

Δεν έχετε κάνει καμία ανακαίνιση εδώ και χρόνια και θέλετε να δώσετε μια πιο σύγχρονη εικόνα στον χώρο;

Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να μεγιστοποιήσετε την απόδοση της επένδυσής σας.

Τα κλειδιά για μια επιτυχημένη ανακαίνιση

Πριν ξεκινήσετε την αναζήτηση της εταιρείας που θα αναλάβει την ανακαίνιση αυτή, μην κάνετε το αρχικό λάθος να θεωρήσετε ότι η εργασία αυτή περιορίζεται στην επιλογή των επίπλων και στο χρώμα των τοίχων.

Ο προβληματισμός και ο σχεδιασμός, πρέπει επίσης να περιλαμβάνει την τοποθέτηση των επίπλων, την εμπορική στρατηγική, το merchandising των προϊόντων, την προβολή των παρεχομένων υπηρεσιών και την κατάρτιση της ομάδας.

Άλλωστε, δεν έχει νόημα να αναπτύξετε ένα υπερσύγχρονο φαρμακείο, αν η ομάδα σας δεν είναι ικανή να αξιοποιήσει τις δυνατότητές του.

Ένα άλλο λάθος που πρέπει να αποφύγετε: μην θεωρήσετε ότι ο κατασκευαστής, από μόνος του, θα διαχειριστεί όλες τις διαστάσεις του έργου.

Φυσικά, οι σύγχρονες εταιρείες αρχιτεκτονικής χώρου διαθέτουν ειδικούς στο μάρκετινγκ του σημείου πώλησης, που μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες αλλά και να κατευθύνουν οποιονδήποτε προβληματισμό του ιδιοκτήτη.

Παράλληλα μπορούν να αναλάβουν τη μελέτη της ροής της πελατείας σας και να σας δώσουν τις κατάλληλες συμβουλές και προτάσεις διάταξης του χώρου.

Συνεπώς, για να είναι επιτυχής η ανακαίνιση θα πρέπει να υπάρχει μια στενή και αμοιβαία συνεργασία μεταξύ κατασκευαστή και ιδιοκτήτη φαρμακοποιού.

Πρέπει να εργαστούν και οι δυο πλευρές γύρω από τρεις άξονες: τη λειτουργικότητα, την εμπειρία του πελάτη και την απόδοση.

Όταν εργαζόμαστε σε μια νέα διάταξη, η ποιότητα και η αποτελεσματικότητα του συνολικού έργου είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο.

Συνεπώς, πρέπει να φροντίσουμε με προσοχή και τον χώρο πώλησης και το «back office».

1. Για την αρχιτεκτονική ενός καταστήματος, η λειτουργικότητα είναι βασικό στοιχείο και στηρίζεται στη μελέτη και επεξεργασία των ροών των πελατών και του προσωπικού για τη στρατηγική της εγκατάστασης των επίπλων.

2. Η εμπειρία πελάτη είναι ο δεύτερος άξονας πάνω στον οποίο πρέπει να εργαστούμε.

Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα ευνοϊκό περιβάλλον ποιότητας, που να διευκολύνει τις αγορές (το αγοραστικό ταξίδι του πελάτη) αλλά και τη συμβουλή.

Συνεπώς, αρχικά πρέπει να γίνει ένας γραφικός σχεδιασμός του χώρου, όχι μόνο για την επιλογή των χρωμάτων και των επίπλων, αλλά και για την εμπορική εργονομία του σημείου πώλησης.

3. Το τελευταίο κριτήριο που πρέπει να καθοδηγεί τη νέα διάταξη είναι η απόδοση.

Με σαφή στόχο, η επιχείρηση θα πρέπει να βελτιώσει τη προσέλκυση πελατών και την απόδοση του κάθε μέτρου στο ράφι, αυξάνοντας το μέσο καλάθι αγορών και τον κύκλο εργασιών του φαρμακείου.

Με σαφή στόχο, η επιχείρηση θα πρέπει να βελτιώσει τη προσέλκυση πελατών και την απόδοση του κάθε μέτρου στο ράφι, αυξάνοντας το μέσο καλάθι αγορών και τον κύκλο εργασιών του φαρμακείου.

Πώς ακριβώς θα γίνει η επιλογή

Για να αναλυθούν οι προτάσεις εταιρειών αρχιτεκτονικής χώρου από τους οποίους ζητήθηκαν προσφορές, είναι απαραίτητο ο φαρμακοποιός ιδιοκτήτης να τις μελετήσει σοβαρά, ώστε να μην γίνει σύγχυση μεταξύ της αισθητικής της νέας διάταξης και του αναπτυξιακού της δυναμικού.

Πρέπει επίσης να διασφαλιστεί ότι οι προσωπικές προτιμήσεις του ιδιοκτήτη, δεν θα πρέπει να καθορίζουν τις τελικές επιλογές, διότι ναι μεν το φαρμακείο ανήκει σε αυτόν, αλλά πρέπει επίσης να σχεδιάζεται για τους πελάτες του!

Μια άλλη παγίδα που πρέπει να αποφύγετε: να επιλέξετε μόνο με κριτήριο την  οικονομικότερη πρόταση.

Ένα έργο 20% φθηνότερο, αλλά που απλά τοποθετεί νέα έπιπλα και νέα χρώματα, θα έχει μικρότερο αναπτυξιακό δυναμικό από ότι ένα πιο ακριβό έργο, που ανακαινίζει ολοκληρωτικά ένα κατάστημα.

Κατά συνέπεια, η επιλογή θα επικεντρωθεί, ναι μεν, στις συνιστώσες των τιμών, αλλά και σε όλα τα συστατικά της όλης εργασίας, με τις προδιαγραφές που προαναφέρθηκαν: λειτουργικότητα, εμπειρία  πελάτη και απόδοση.

Επιλέξτε τον σωστό σχεδιαστή

- Κάνετε μια επίσκεψη σε ένα φαρμακείο που έχει ανακαινιστεί από μια εταιρεία και ρωτήστε τον συνάδελφό σας πώς διαδραματίστηκε η όλη επιχείρηση μέχρι το τελικό της στάδιο.

- Μάθετε αν το τελικό αποτέλεσμα ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες του συναδέλφου σας και αν ήταν επιχειρηματικά αποδοτικό.

- Μάθετε πόσο αυξήθηκε η ροή των πελατών του μετά την ανακαίνιση και πόσο αυξήθηκε και ο τζίρος του.

Μερικές ιδέες

Αν θέλετε να δώσετε στο φαρμακείο σας μια ιδιαίτερη ταυτότητα, επικεντρωμένη για παράδειγμα στις φυσικές θεραπείες (φυτοθεραπεία, αρωμαθεραπεία, ομοιοπαθητική…), επιλέξετε το ξύλο σαν υλικό για τα έπιπλά σας.

Επίσης, η δημιουργία μιας θεραπευτικής καμπίνας εμπιστευτικότητας, για να δώσετε έμφαση στον επιστημονικό σας ρόλο ή ένας γυάλινος τοίχος που δίνει διαφάνεια στο εργαστήριο σας, εντυπωσιάζουν ιδιαίτερα.

Σκεφτείτε επίσης, τα έπιπλα προβολών να είναι αρκετά και καλά διατεταγμένα στον χώρο πώλησης.

Συμβουλές για το merchandising

Το merchandising, ως κλειδί για μια επιτυχημένη νέα διάταξη του χώρου, θα καθορίσει πού θα τοποθετηθούν οι κατηγορίες και οι μάρκες που πωλούν καλύτερα, που φέρνουν το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους ή που δημιουργούν τη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία και διαφοροποίηση, η οποία μπορεί να ενισχυθεί με τη δημιουργία ιδιαίτερων χώρων "Shop in Shop" και με την ανάδειξη των διαφορετικών υπηρεσιών που προσφέρει το φαρμακείο.

Για ένα σωστό σχέδιο διάταξης των χώρων σε μια ανακαίνιση, είναι απαραίτητο να παρέμβει ένας εμπειρογνώμονας του merchandising.

Ποια η απόδοση στην επένδυσή σας;

Η επιτυχία μιας ανακαίνισης μετράται από την πρόοδο που έχει καταγραφεί από το φαρμακείο.

Μελέτες που έχουν γίνει μετά την ανακαίνιση δείχνουν ότι, κατά μέσο όρο, τα φαρμακεία σημειώνουν μια αύξηση κατά 25% του κύκλου εργασιών τους, μετά από δύο χρόνια.

Υπάρχουν επίσης και κάποια φαρμακεία που βλέπουν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 40%.

Άννυ Βογιατζόγλου, Αντιπρόεδρος & Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ, Βογιατζόγλου Systems
www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.