Η Τέχνη της Εμπορικής Προβολής

Η εμπορική προβολή είναι ένα από τα βασικά κριτήρια αγοράς και στο φαρμακείο, εφόσον διαθέτει μια πληθώρα παραφαρμακευτικών προϊόντων.

Η Τέχνη της Εμπορικής Προβολής

Η τεχνική αυτή επικοινωνίας έχει δύο στόχους: να δημιουργήσει στον πελάτη την αίσθηση ότι το φαρμακείο έχει επιχειρηματική δραστηριότητα και δεν εκτελεί μόνο συνταγές και, κυρίως, να δημιουργήσει πρόσθετες πωλήσεις και όχι να αντικαταστήσει τον υπάρχοντα τζίρο με μειωμένο περιθώριο κέρδους!

Δημιουργήστε ένα σχέδιο επικοινωνίας

Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι η προβολή αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του σχεδίου επικοινωνίας του φαρμακείου.

Σε αυτό το πλαίσιο, μια προσφορά προγραμματίζεται, σχεδιάζεται, και πρέπει να έχει ένα στόχο.

Πρέπει πρώτα να χτίσουμε την προσφορά μας με βάση την τιμή αγοράς και τις τιμές του ανταγωνισμού.

Επιλεγμένες συνεργασίες

Η προωθητική στρατηγική πρέπει να προετοιμαστεί εκ των προτέρων.

Πρέπει να διαθέσουμε ένα ποσοστό των συνολικών αγορών μας για προβολές, να επιλέξουμε ταχυκίνητα προϊόντα, και να διαπραγματευτούμε πρόσθετα περιθώρια κέρδους με τους προμηθευτές, που θα μας επιτρέψουν να πουλήσουμε σε χαμηλότερη τιμή.

Έτσι, στο τέλος του έτους, ο οργανωμένος φαρμακοποιός ζητάει από τη μάρκα ειδικούς όρους για τις προσφορές του το επόμενο έτος.

Ποια προϊόντα να βάλουμε σε προσφορά;

Είναι απαραίτητο να προωθήσουμε προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών μας!

Ένα προϊόν του οποίου ναι μεν η τιμή είναι πολύ χαμηλή, αλλά δεν προκαλεί κανένα ενδιαφέρον στον πελάτη, δεν θα αγοραστεί.

Δεν υπάρχει τρόπος να προωθήσετε από τη μια μέρα στην άλλη, ένα προϊόν που είναι δύσκολο να πουλήσει.

Αρκετοί τύποι προϊόντων είναι κατάλληλοι για προωθητικές προβολές:

- Προϊόντα που χαρακτηρίζονται από εποχικότητα (προϊόντα για το κρυολόγημα και ενυδατικές κρέμες τον χειμώνα, αντηλιακά το καλοκαίρι, ή αντιφθειρικά τον Σεπτέμβριο).

- Οι καινοτομίες.

- Προϊόντα ευχαρίστησης και ομορφιάς (μακιγιάζ, φροντίδα ομορφιάς).

- Προϊόντα για την πρόληψη ορισμένων παθολογιών, κυρίως για περιόδους γύρω από τις παγκόσμιες ημέρες υγείας (πιεσόμετρα, μετρητές σακχάρου, προϊόντα βοηθητικά για τη διακοπή καπνίσματος).

Μια προβολή πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στους πελάτες, στην εποχικότητα, ακόμη και στον ανταγωνισμό.

Επιλέξτε την προσφορά

Η προσφορά πρέπει να παρέχει ένα αξιοσημείωτο όφελος για τον πελάτη (τουλάχιστον το 20% της αρχικής τιμής του προϊόντος) και να είναι εύκολα κατανοητή.

Αυτό είναι το κύριο χαρακτηριστικό μιας επιτυχημένης προβολής.

Με αυτήν την προϋπόθεση, υπάρχουν διάφοροι τύποι προσφορών:

- Εάν ο στόχος σας είναι να γνωρίσετε ένα προϊόν στην πελατεία σας, επιλέξτε το μήνυμα "προσφορά γνωριμίας".

Δώστε χαμηλότερη τιμή μονάδας για το προϊόν ή προσφέρετε ένα ακόμη προϊόν της ίδιας μάρκας αλλά μικρότερης αξίας, με την αγορά ενός προϊόντος.

Το κουπόνι ή η κάρτα πιστότητας σε μία προσεχή αγορά, επιτρέπει να επιστρέψει ο πελάτης για αγορά μόλις δοκιμάσει το προϊόν, αν φυσικά μείνει ευχαριστημένος.

Η προσφορά μπορεί επίσης να αναφέρεται σε μια υπηρεσία δωρεάν (π.χ. μια θεραπεία προσώπου από την αισθητικό που προσφέρεται για μια αγορά καλλυντικού προϊόντος).

- Αν θέλετε να πουλήσετε ποσότητες, τότε ποντάρετε σε έκπτωση στο 2ο προϊόν αγοράς ή στην έκπτωση στην αγορά 2 προϊόντων .

Η σκηνοθεσία της προβολής

Μια προσφορά για να επιτύχει πρέπει να είναι εμφανής στον χώρο αλλά και στη βιτρίνα με ελκυστική σήμανση, προσδιορίζοντας υποχρεωτικά τις ημερομηνίες έναρξης και λήξης της, την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς.

Η Τέχνη της Εμπορικής Προβολής 1

Βασικός κανόνας: η νέα τιμή να εμφανίζεται στο κέντρο του υλικού σήμανσης, όπου μπορείτε να βάλετε και το λογότυπο του φαρμακείου.

Επιλέξτε μια κομψή σήμανση στο ίδιο μοντέλο κάθε φορά.

Έτσι, ο καταναλωτής θα αναγνωρίζει πάντα αυτή τη σήμανση όταν ψάχνει για ευκαιρίες.

Ακόμα πιο σύγχρονο, να επιλέξετε μια ψηφιακή οθόνη που μεταδίδει συνεχώς μηνύματα προσφορών.

Παράλληλα, ο καταναλωτής πρέπει να βλέπει ιδανικά τις προσφορές στον ιστότοπο και στα κοινωνικά δίκτυα του φαρμακείου.

Για να αναδείξουμε καλύτερα τις προσφορές μας, μπορούμε να τις τοποθετήσουμε στην κορυφή μιας γόνδολας προβολής.

Στη σωστή δόση

Κάθε μήνα επιλέγουμε τις προσφορές που θέλουμε να προωθήσουμε και προετοιμάζουμε τα εργαλεία επικοινωνίας για να τις αναδείξουμε.

Εάν οι προσφορές μας είναι τακτικές και ενημερώνουμε πάντα τους πελάτες μας, αυτοί θα το εκτιμήσουν και θα ξέρουν ότι κάθε Χ ημέρες ή στην αρχή κάθε μήνα, ο φαρμακοποιός τους έχει μια ενδιαφέρουσα προσφορά.

Ορισμένες μέθοδοι είναι πιο επικερδείς από άλλες.

Έτσι, το κουπόνι, με μια προσφορά επιστροφής χρημάτων, είναι η πιο αποτελεσματική τεχνική που θα κάνει τον πελάτη να θέλει να αγοράσει στην επόμενη επίσκεψή του.

Σε κάθε περίπτωση όμως, η προσφορά πρέπει να είναι περιορισμένη χρονικά, εάν θέλουμε να της δώσουμε προστιθέμενη αξία.

Στο φαρμακείο συνιστάται να γίνονται διαρκώς προβολές, χωρίς να προσφέρονται μόνιμες προσφορές εκπτώσεων, γιατί μια μόνιμη έκπτωση δεν είναι πλέον μια προσφορά.

Η ιδιαιτερότητα μιας προωθητικής ενέργειας είναι ο εφήμερος χαρακτήρας της, δηλαδή ο περιορισμένος χρόνος.

Για να ενθαρρύνουμε τις παρορμητικές αγορές, είναι σκόπιμο να ποικίλουν οι προσφορές μας: «- 20%», «για ένα προϊόν που αγοράζετε, το δεύτερο δωρεάν», «για ένα προϊόν που αγοράζετε το δεύτερο -50%».

Προσέξτε επίσης να μην υπερφορτώνετε το σημείο πώλησης με μια πληθώρα προωθητικών ενεργειών γιατί αυτό κουράζει, αποπροσανατολίζει και δεν δίνει αξία στις προσφορές σας.

Εάν ο χώρος του φαρμακοπωλείου είναι 80 τ.μ., μια δεκάδα προβολών ανά μήνα είναι ένας κατάλληλος ρυθμός, επειδή "η υπερβολική προσφορά σκοτώνει την προσφορά".

Πρόσθετες συμβουλές

Μια προωθητική ενέργεια, για την αύξηση της αποτελεσματικότητάς της, πρέπει να γνωστοποιείται εκ των προτέρων στους πελάτες (με φυλλάδια στον πάγκο, από την ομάδα, μέσω των ψηφιακών σας μέσων).

Ο καλύτερος τρόπος για να κάνετε τους πελάτες να σας ξαναεπισκεφτούν, είναι να τους δώσετε σε κάθε αγορά, ένα ενημερωτικό δελτίο με τις καλύτερες προσφορές του επόμενου μήνα.

Φυσικά, οι προσφορές πρέπει να προκαλούν αύξηση της προσέλευσης πελατών και πρόσθετες πωλήσεις.

Για να τα μετρήσουμε, πρέπει να παρακολουθήσουμε τις ενέργειές μας κάνοντας έναν απολογισμό.

Εδώ, θα καταγράψουμε τις συνήθεις πωλήσεις του προϊόντος, τους αρχικούς στόχους των πωλήσεων και την τελική επίτευξη των πωλήσεων, καθώς και καταστάσεις που επηρέασαν την έκβαση της προβολής.

Όλα αυτά τα στοιχεία θα μας βοηθήσουν να αναπροσαρμόσουμε τις επόμενες ενέργειές μας.

www.PharmaManage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.