Η Τέχνη Σχεδιασμού της Βιτρίνας σας

Ένα Φαρμακείο χαρακτηρίζεται με μια πρώτη ματιά από δύο στοιχεία: την πρόσοψη και τη βιτρίνα του.

Αυτά τα δύο στοιχεία είναι που αποτελούν στην ουσία την «επαγγελματική κάρτα» του και έχουν δύο σημαντικές λειτουργίες: να πληροφορήσουν και να προσελκύσουν τον πελάτη.

Η Τέχνη Σχεδιασμού της Βιτρίνας σας3

Γνωρίζουμε ότι το δίκτυο φαρμακείων έχει πολύ συγκεκριμένες προδιαγραφές σε ότι αφορά την επικοινωνία, με μια νομοθεσία πολύ περιοριστική σχετικά με τη διαφήμιση.

Με βάση αυτό, η βιτρίνα αποτελεί ένα καθοριστικό στοιχείο επικοινωνίας για τα φαρμακεία , και συνεπώς θα πρέπει να προκαλεί άμεσα το ενδιαφέρον του πελάτη με τρόπο αποτελεσματικό.

Πως λοιπόν να ξεχωρίσετε και να προσελκύσετε τους περαστικούς να δουν τη βιτρίνα σας;

Σχεδιάστε το ντεκόρ

Το ντεκόρ της βιτρίνας πρέπει να σχεδιάζεται στο πλαίσιο μιας περιοδικής θεματικής προβολής, που συνάδει και συνεργεί με την όλη εποχιακή επικοινωνία του φαρμακείου: προβολές, προωθητικά υλικά (αφίσες, στάντ πάγκου, φυλλάδια...).

Συνεπώς θα πρέπει να προγραμματίζεται ένα πλάνο επικοινωνίας που να περιλαμβάνει όλες τις εποχιακές προβολές όπως: η αντηλιακή προστασία, ο έλεγχος του βάρους, οι ψείρες, το κρυολόγημα και τόσες άλλες ανάγκες υγείας και ομορφιάς που κυριαρχούν κάθε εποχή του χρόνου.

Αλλά το όλο ντεκόρ πρέπει να αναδεικνύει κυρίως τα στοιχεία εκείνα του φαρμακείου σας που θα σας κάνουν να ξεχωρίσετε!

Αυτή η στρατηγική της βιτρίνας προϋποθέτει και τον ανάλογο σχεδιασμό και προετοιμασία τουλάχιστον ένα 6μηνο πριν με στόχο το πώς θα κάνουμε ελκυστικό το φαρμακείο μας.

Κάθε μήνα θα πρέπει να καθορίζουμε την κύρια προβολή μας με το ανάλογο μήνυμα και κάθε μήνυμα πρέπει να περιέχει μια θεματική ενότητα στο όλο ντεκόρ, μέσα στον χώρο και έξω στη βιτρίνα.

Ξεχωρίστε από τον ανταγωνισμό

Ποιο το γενικό ενδιαφέρον αυτής της ιδέας;

Η δυνατότητα διαπραγμάτευσης των προσφορών και των προωθητικών ενεργειών και υλικών με τις εταιρείες προμηθευτές σας, καθώς και η δυνατότητα να είστε πιο δημιουργικοί και να έχετε το χρόνο να σχεδιάσετε τα υποστηρικτικά μέσα.

Έχετε πολλά να κερδίσετε εντάσσοντας όλη την ομάδα σε αυτήν την πολιτική.

Γιατί να μην προτείνετε έναν διαγωνισμό στους συνεργάτες σας για το ποιος θα σχεδιάσει την καλύτερη βιτρίνα;

Τα θέματα για τη βιτρίνα θα πρέπει να διαλέγονται προσεκτικά.

Εκτός από τα «κλασικά» θέματα των εποχών (ήλιος, κρυολόγημα, ψείρες...), που σχεδόν όλα τα φαρμακεία προβάλλουν την ίδια χρονική περίοδο, θα πρέπει να βρούμε και άλλα θέματα για να ξεχωρίσουμε από τον ανταγωνισμό, προσαρμοσμένα στην περιοχή μας (είδος πελατείας, ανταγωνισμός, καταστήματα με ομοειδή προϊόντα….).

Φυσικά αν διαθέτετε οθόνη στη βιτρίνα σας, η προβολή των διαφημιστικών μηνυμάτων υπενθυμίζει ανάγκες στους πελάτες σας και αυξάνει τις αυθόρμητες πωλήσεις.

Τέλος, δεν θα πρέπει να διστάζετε να είστε δημιουργικοί και να επωφελείστε από άλλα γεγονότα εθνικά ή τοπικά, για να δημιουργήσετε ευκαιρίες επικοινωνίας με τη βιτρίνα σας (πχ. Παγκόσμια ημέρα κατά του τσιγάρου, ή κατά του διαβήτη, η γιορτή της μητέρας ή της ημέρας των ερωτευμένων, καθώς επίσης και αθλητικά γεγονότα που μας δίνουν την ευκαιρία να επικοινωνήσουμε διαιτητικά προϊόντα, ή ακόμη και ορθοπεδικά.)

Τα δίκτυα φαρμακείων επίσης οργανώνουν καμπάνιες επικοινωνίας και αν ανήκετε σε κάποιο από αυτά, καλό είναι να τις ακολουθείτε πιστά γιατί προβάλουν την εικόνα του δικτύου σας.

7 βασικά στάδια για μια αποτελεσματική βιτρίνα

1. Εντάξτε τον σχεδιασμό της βιτρίνας στο χρονικό πλάνο επικοινωνίας του φαρμακείου.

2. Προγραμματίστε τα απαιτούμενα υλικά και μηνύματα της βιτρίνας.

3. Παρουσιάστε προϊόντα και μηνύματα που καλύπτουν ολοκληρωμένα ένα θέμα υγείας ή ομορφιάς.

4. Επαναλάβετε το μήνυμα και σε άλλα σημεία του φαρμακείου, κυρίως στις γόνδολες προβολής, στον πάγκο και στις οθόνες, αν διαθέτετε.

5. Δημιουργήστε ένα ελκυστικό περιβάλλον στη βιτρίνα με επιμελημένα υλικά, και τιμές στα προϊόντα.

6. Αλλάζετε τη βιτρίνα σας κάθε μήνα.

7. Εναλλάσσετε εμπορικές με συμβουλευτικές βιτρίνες σε άλλες περιόδους ή σε άλλους χώρους βιτρινών, ώστε να μην δίνετε την εντύπωση ότι κάνετε όλο εμπορικές προσφορές.

Η Τέχνη Σχεδιασμού της Βιτρίνας σας 1

Πολλαπλασιάστε τα ερεθίσματα

Οι συμβουλευτικές βιτρίνες σε ένα θέμα υγείας πρέπει να εναλλάσσονται με βιτρίνες πιο εμπορικές όπου επικοινωνείτε μερικές προσφορές.

Επίσης, αν διαθέτετε χώρο ή πάνω από μια βιτρίνα, είναι ακόμη προτιμότερο για να ισορροπήσετε τα μηνύματα να διατηρήσετε το 50% της βιτρίνας με μια θεματική ενότητα που επιλέγετε από το φαρμακείο και το άλλο μισό με μια βιτρίνα μιας μάρκας ή με μια εποχιακή παθολογία που είναι απαραίτητη.

Αυτό θα σας επιτρέψει να πολλαπλασιάσετε τα ερεθίσματα που προτείνονται στους πελάτες σας, με την προϋπόθεση ότι δεν χάνετε το βλέμμα του πελάτη μέσα στον χώρο.

Ο ρυθμός αλλαγής της βιτρίνας είναι περίπου ένας μήνας.

Πρέπει να παραμείνει αρκετά για να αγγίξει το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινής πελατείας σας που περιοδικά σας επισκέπτεται, αλλά και να αλλάζει αρκετά συχνά, για να συνεχίσει να προκαλεί το ενδιαφέρον.

Οθόνες διαφημιστικών μηνυμάτων στο Φαρμακείο

Όλο και περισσότερα φαρμακεία τοποθετούν ψηφιακές οθόνες στη βιτρίνα τους.

Στις οθόνες παρέχεται η δυνατότητα στον φαρμακοποιό να προβάλει σε μικρό χώρο πλήθος μηνυμάτων και πληροφοριών για να προσελκύσει τον περαστικό αλλά και τον πελάτη που μπαίνει στο φαρμακείο σας.

Επιπλέον, αναβαθμίζεται η εικόνα του φαρμακείου και γίνεται πιο προσιτό στα νεότερα ηλικιακά στρώματα.

Οι ψηφιακές οθόνες στη βιτρίνα του φαρμακείου όχι μόνο απελευθερώνουν χώρο που δεσμεύεται για την ανάρτηση των «άσχημων» καρτελών εφημεριών, αλλά αναβαθμίζουν και τις παρεχόμενες υπηρεσίες στον πολίτη.

Σεβαστείτε τους κανόνες

Πρακτικά λοιπόν,υπάρχουν κάποιοι κανόνες που οφείλουμε να σεβαστούμε σε ότι αφορά την κατασκευή της βιτρίνας:

• Ένα μήνυμα τη φορά, διότι ο χρόνος που ο πελάτης περνάει μπροστά από μια βιτρίνα δεν του επιτρέπει να συλλάβει πολλά μηνύματα.

• Δημιουργήστε το Mass Effect.

Αντί να βάζουμε ένα προϊόν για να αναδείξουμε ένα θέμα, επενδύστε στην αφθονία, στην ποικιλία, αλλά χωρίς να υπερφορτώνετε.

Δώστε προτεραιότητα στο μήνυμα, στην πληροφορία που θέλετε να προβάλετε, που θα είναι εμπορική ή συμβουλευτική.

• Η απεικόνιση των τιμών.

Ένα προϊόν χωρίς τιμή δεν διεγείρει την αγορά.

Κάθε προϊόν στη βιτρίνα πρέπει να συνοδεύεται και από την τιμή του.

• Χρησιμοποιήστε απλές λέξεις, μικρά σλόγκαν.

Πάντα με στόχο να σταματήσουμε τον περαστικό, προτιμάμε λέξεις απλές και κατανοητές.

• Δημιουργήστε μια ελκυστική βιτρίνα.

Ο πελάτης θα σταματήσει πιο εύκολα μπροστά σε μία όμορφη βιτρίνα, που είναι όμορφα διακοσμημένη και έντονα φωτισμένη.

Οι εταιρείες διαθέτουν Kits προβολών βιτρίνας, αλλά αν δεν τα προτιμάτε, αφήστε ελεύθερη τη φαντασία σας και αυτή της ομάδας σας.

• Φροντίστε τη διαφάνεια στον εσωτερικό σας χώρο.

Οι βιτρίνες δεν πρέπει να καλύπτουν την εσωτερική δραστηριότητα του φαρμακείου.

Θα πρέπει να δίνουμε την αίσθηση από τον εξωτερικό μας χώρο για την ατμόσφαιρα υγείας και ασφάλειας που αποπνέει αυτό το φαρμακείο.

www.PharmaManage.gr 

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.