Πώς να Χτίσετε την Εικόνα του Φαρμακείου σας

Το να χτίσετε την εικόνα του φαρμακείου σας δεν είναι μόνο θέμα αυτοσχεδιασμού αλλά απαιτείται και μια προσεκτικά σχεδιασμένη στρατηγική επικοινωνίας.

Για να παρακινηθεί κάποιος που περνάει έξω από το φαρμακείο σας να ανοίξει την πόρτα και να μπει μέσα, δεν φτάνει μόνο να βρίσκεστε σε κοντινή απόσταση από αυτόν.

Πώς να Χτίσετε την Εικόνα του Φαρμακείου σας

Σήμερα, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να δώσετε προστιθέμενη αξία στα δυνατά σας σημεία μέσω μιας ελκυστικής παρουσίασης αυτών και μιας επικοινωνιακής στρατηγικής που εξελίσσεται σε πολλαπλά επίπεδα.

Πάντως πριν προβείτε σε οποιαδήποτε ενέργεια, θα πρέπει να γνωρίζετε σε ποιο κοινό θέλετε να απευθυνθείτε.

Ας δούμε μερικές χρήσιμες ιδέες.

Αλλάξτε την εικόνα του φαρμακείου σας

Η πτώση του τζίρου ή κάποια νέα δεδομένα όσον αφορά τον ανταγωνισμό αποτελούν ενδεχομένως ευκαιρίες για να αλλάξετε την εικόνα του φαρμακείου σας και να κάνετε όλους τους ανθρώπους γύρω σας να μιλάνε για αυτό, περνώντας το μήνυμα ότι δεν έρχονται τυχαία σε εσάς.

Ανάλογα δε με τα χρήματα που είστε διατεθειμένοι να ξοδέψετε μπορείτε να κινηθείτε είτε σε χαμηλού κόστους προϋπολογισμό και να ανανεώσετε απλά το χώρο ή να πάρετε το ρίσκο μιας μεγαλύτερης επένδυσης και να προχωρήσετε σε πιο ριζικές αλλαγές, όπως θα ήταν μια πλήρης ανακαίνιση ή η αλλαγή της επίπλωσης.

Ο τελικός στόχος είναι να συνδυαστούν αρμονικά σχήματα, υλικά και χρώματα, ώστε να μετατρέψουν το φαρμακείο σε ένα σύγχρονο, λειτουργικό και αποδοτικό χώρο πώλησης.

Δώστε έμφαση στα ατού και τους συνεργάτες σας

Αν ξεκινήσετε να δουλεύετε πάνω στην εικόνα σας, εκ των πραγμάτων θα υποχρεωθείτε να δείτε τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία σας.

Ουσιαστικά πρόκειται για μια εκ νέου καταγραφή των ικανοτήτων της ομάδας σας και μια προσεκτική μελέτη των αριθμών που αντικατοπτρίζουν τις επιδόσεις του φαρμακείου σας.

Η επανεξέταση της εικόνας του φαρμακείου σας θα πρέπει να περιστραφεί γύρω από τρεις άξονες:

1. τον καταναλωτή, τις προσδοκίες του και τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τον χώρο πώλησης,

2. τον ίδιο τον φαρμακοποιό, αυτά που θέλει να κάνει και με ποιον τρόπο θα τα πετύχει, και τέλος

3. την περιοχή του φαρμακείου, εξετάζοντας καλά τον ανταγωνισμό, τα άλλα φαρμακεία, ή ακόμη και άλλα ανταγωνιστικά κανάλια διανομής καταναλωτικών προϊόντων, όπως καταστήματα καλλυντικών ή supermarkets και πως εσείς μπορείτε να διαφοροποιηθείτε και να ανακτήσετε το χαμένο μερίδιο των πωλήσεων.

Σημαντικό κριτήριο του καταναλωτικού κοινού όσον αφορά το κατάστημα που επιλέγει για τις αγορές του, είναι το προσωπικό.

Το προσωπικό αξιολογείται από τους καταναλωτές βάσει διάφορων παραγόντων, όπως π.χ. η φιλικότητα και η προθυμία να εξυπηρετήσουν, η αναγνώριση των τακτικών πελατών, η ένδειξη σεβασμού και ενδιαφέροντος για τον πελάτη, οι απαντήσεις στις ερωτήσεις του πελάτη και τέλος η επαρκής γνώση των προϊόντων και η κατανόηση των αναγκών του κάθε πελάτη εξατομικευμένα.

Ξεχωρίστε χωρίς να κάνετε επίδειξη

Ο πράσινος σταυρός έξω από το φαρμακείο παραμένει ένα σημείο αναφοράς και μέσο αναγνωρισιμότητας του φαρμακείου ως σημείου πώλησης προϊόντων υγείας.

Το να είναι ορατό το φαρμακείο σας, τόσο από τους τακτικούς όσο και από τους περαστικούς πελάτες, είναι σημαντικό.

Ανάλογα με τον προσανατολισμό του φαρμακείου σας μπορείτε να διαμορφώσετε έναν χώρο ειδικό που να υποδηλώνει το branding σας.

Για παράδειγμα, αν είστε ένα φαρμακείο με μεγάλη γκάμα καλλυντικών θα διαθέτετε έναν χώρο με καμπίνα αισθητικού, εάν είστε ένα φαρμακείο με εξειδίκευση στα συμπληρώματα διατροφής θα διαθέτετε ένα χώρο με μία εξειδικευμένη ζυγαριά – λιπομετρητή και συχνά θα διοργανώνετε και events με διατροφολόγο.

Επιπλέον, θα μπορούσατε να διοργανώνετε στο φαρμακείο σας εκπαιδευτικές συνεδρίες λίγων ατόμων με θέματα συμβουλευτικής υγείας.

Επενδύστε στη δύναμη της βιτρίνας

Η σημασία του να κάνετε καλή εντύπωση από την είσοδο ακόμα, είναι αδιαμφισβήτητη.

Η βιτρίνα είναι το πρώτο σημείο της επικοινωνίας σας με τον πελάτη και του δείχνει ενώ είναι έξω τι γίνεται στο εσωτερικό.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα μάτια θα πέσουν πάνω σε μια βιτρίνα για μόλις λίγα δευτερόλεπτα, θα πρέπει να προσελκύσετε το βλέμμα παίζοντας με τα χρώματα, τις εικόνες, τις κινήσεις, τα ξεκάθαρα και σύντομα μηνύματα.

Τα κατάλληλα μηνύματα στη βιτρίνα θα καθοδηγήσουν τον καταναλωτή στο εσωτερικό του φαρμακείου, στους αντίστοιχους χρωματικούς κώδικες και στις αντίστοιχες γόνδολες προβολής.

Άλλωστε, τα ειδικά σχεδιασμένα για τις ανάγκες του καταστήματος συστήματα σήμανσης και κατηγοριοποίησης των προϊόντων, ενισχύουν την εικόνα και την οργάνωση του καταστήματος, αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα των προϊόντων και προσελκύουν τον πελάτη με αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων.

Φροντίστε τις τιμές και ετικέτες

Θα πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι όσον αφορά τον τρόπο προβολής.

Να βάζουμε ευανάγνωστες ετικέτες ώστε το μήνυμα να είναι ξεκάθαρο.

Το να χρησιμοποιείτε ένα λογότυπο χαρακτηριστικό του φαρμακείου σας στα υλικά συσκευασίας, τις ετικέτες, τις λευκές μπλούζες του προσωπικού σας κ.λπ. είναι και αυτός ένας τρόπος επικοινωνίας.

Πώς να Χτίσετε την Εικόνα του Φαρμακείου σας 1

Άλλες πρωτότυπες ενέργειες επικοινωνίας

Βάλτε στόχους και δράστε ανάλογα για την υλοποίησή τους.

• Κάντε για παράδειγμα ένα προϊόν γνωστό με ενέργειες προβολής και επικοινωνίας (όπως μια νέα σειρά προϊόντων), δώστε έμφαση σε μια συμβουλή (π.χ. πώς να χρησιμοποιείτε τις λοσιόν κατά της τριχόπτωσης), σε ένα μήνυμα πρόληψης (εξέταση για τον διαβήτη), ή γιορτάστε ένα γεγονός.

Πριν από την προγραμματισμένη ενέργεια μπορείτε να μοιράσετε προσκλήσεις και φυλλάδια ή να τοποθετήσετε μια αφίσα στην βιτρίνα.

• Χρησιμοποιείστε το προωθητικό υλικό που σας προσφέρουν οι εταιρείες με τις αγορές των προϊόντων και προσφέρετέ το στους πελάτες σας.

Δώστε τα δείγματα στους πελάτες ανάλογα με τις ανάγκες τους, επεξηγώντας πάντα τις ιδιότητες των προϊόντων που τους δειγματίζετε.

• Μια καλή ιδέα θα ήταν επίσης να βάζετε στις τσάντες των πελατών σας φυλλάδια με κάποια προσφορά που έχετε στο φαρμακείο σας ή μια υπηρεσία που προσφέρετε.

• Συντάξτε ενημερωτικά φυλλάδια με διάφορα θέματα υγείας και συνοδέψτε τα παράλληλα με κάθε πώληση, ενδυναμώνοντας την εικόνα σας ως σύμβουλος υγείας.

Το περιεχόμενο μπορεί να αφορά συνοπτικές οδηγίες λήψης του φαρμάκου, διάφορες προφυλάξεις, κάποιες συμβουλές διατροφής κατά τη διάρκεια της αγωγής κ.λπ.

Η ένδυση στο φαρμακείο κτίζει την εικόνα σας

Το να φοράνε οι υπάλληλοι μια συγκεκριμένη μπλούζα στο φαρμακείο είναι κάτι που μπορεί να «επιβληθεί» από τον φαρμακοποιό.

Η μπλούζα είναι ιδιαίτερο εργαλείο επικοινωνίας για ένα κατάστημα υγείας όπως το φαρμακείο.

Πάνω στην μπλούζα είναι καλό να υπάρχει μια ετικέτα, μια ταμπελίτσα ή ένα κέντημα με το όνομα του υπαλλήλου, γιατί δίνει μια εγγύηση στον ασθενή ότι απευθύνεται σε ένα πιστοποιημένο άτομο, με γνώσεις, και αυτό φυσικά συμβάλλει στο χτίσιμο της εικόνας του φαρμακείου σας.

Πέννυ Λαζογεώργου, Φαρμακοποιός με Μεταπτυχιακή Ειδίκευση στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας

Κατεβάστε την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας!

Με την περιήγησή σας στο pharmamanage.gr αποδέχεστε την χρήση cookies.