Όποια και αν είναι η ηλικία και η χροιά του δέρματος, οι μελαγχρωματικές κηλίδες αποτελούν τη δεύτερη ανησυχία για τις γυναίκες και την επιδερμίδα τους, μετά τις ρυτίδες και τη χαλάρωση του δέρματος.
Ένα πραγματικό προϊόν συμβουλής, το anti-spot, μπορεί να χρησιμοποιηθεί όλο τον χρόνο για την αντιμετώπιση των υφιστάμενων κηλίδων, ή ακόμα και μετά από θεραπεία με λέιζερ για την πρόληψη της επανεμφάνισής τους. Με γνώμονα την καινοτομία, η κατηγορία αναπτύσσεται έντονα στα φαρμακεία. Τα καλλυντικά «anti-spot» αντιπροσωπεύουν μια αγορά που συνεχώς εξελίσσεται.
Ειδικά αν συγκρίνουμε αυτή την κατηγορία με τις κορυφαίες κατηγορίες δερμοκαλλυντικών, όπως η ενυδάτωση, η αντιγήρανση, η ακμή ή η αντηλιακή προστασία θα διαπιστώσουμε ότι πρόκειται για μια ανερχόμενη αγορά. Άλλωστε, όταν κοιτάξουμε τη δυναμική της, θα εκπλαγούμε!
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IQWIA για την κατηγορία αυτή, όπως θα δείτε στον παρακάτω πίνακα, σε κυλιόμενο δωδεκάμηνο από τον Μάρτιο ’22 έως τον Μάρτιο ’23 είχαμε 186.000 πωλήσεις σε τεμάχια και σε αξίες 3,2 εκ €. Το επόμενο δωδεκάμηνο, δηλαδή από τον Μάρτιο ’23 έως τον Μαρτιο ’24, είχαμε πωλήσεις 228.000 σε τεμάχια, δηλαδή μια αύξηση + 22.4% και σε αξίες 4,34 εκ €, δηλαδή μια αύξηση +35,8%. Εντυπωσιακό!

Πρόκειται για μια κατηγορία με έναν από τους ισχυρότερους ρυθμούς ανάπτυξης που έχουν καταγραφεί στις αγορές δερμοκαλλυντικών προσώπου/σώματος/αντηλιακού. Παράλληλα, παρατηρούμε και ένα catch-up effect σε σύγκριση με το 2020, έτος κατά το οποίο αυτή η αγορά επηρεάστηκε πολύ από την υγειονομική κρίση της Covid-19 και τους περιορισμούς.
Αυτή η εξέλιξη των τελευταίων χρόνων μπορεί να εξηγηθεί από διάφορους λόγους: Πρώτα από όλα, λόγω της συνολικής γήρανσης του πληθυσμού. Οι θεραπείες κατά των κηλίδων θεωρούνται συχνά αντιγηραντικές, επειδή υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της φωτογήρανσης και της εμφάνισης μελαγχρωματικών κηλίδων. Έπειτα, υπάρχει έντονη ζήτηση από άτομα με σκούρο φωτότυπο, που εμφανίζουν πιο σημαντικές χρωστικές διαταραχές.
Τέλος, υπάρχει ισχυρή ευαισθητοποίηση του κόσμου σε αυτό το πρόβλημα των κηλίδων και της δυνατότητας ενθαρρυντικών αποτελεσμάτων πλέον, χάρη στα σύγχρονα δερμοκαλλυντικά. Μέχρι πριν λίγα χρόνια, η απαλοιφή των μελαγχρωματικών κηλίδων θεωρούνταν από τους καταναλωτές ως μη εφικτή και μόνο οι καθαρά δερματολογικές θεραπείες φαινόταν αποτελεσματικές.
Επομένως, τα προϊόντα κατά των δυσχρωμιών αποτελούν μια αγορά με ισχυρές δυνατότητες. Το 80% των γυναικών προσβάλλονται από χρωματικές διαταραχές, ανεξαρτήτως ηλικίας.
Δερματολογικές διαταραχές, όπως το μέλασμα (ή η μάσκα εγκυμοσύνης) ή η μεταφλεγμονώδης υπερμελάγχρωση (π.χ. ουλές ακμής), οι κηλίδες ή αλλιώς εφηλίδες από τον ήλιο αντιμετωπίζονται με προϊόντα που συνταγογραφούνται περισσότερο από τους δερματολόγους. Σήμερα όμως υπάρχουν αποτελεσματικά δερμοκαλλυντικά «anti-spot» που μπορεί κάποιος να τα προμηθευτεί με τη συμβουλή του φαρμακοποιού.
Προσδοκίες και τάσεις
Η πρώτη προσδοκία των καταναλωτών είναι πάνω από όλα η αποτελεσματικότητα των προϊόντων. Η υπερμελάγχρωση είναι συχνά μια πηγή πολυπλοκότητας για όσους επηρεάζονται, οι οποίοι επομένως αναμένουν αποτελέσματα που είναι γρήγορα ορατά.
Στον τομέα της φροντίδας κατά των κηλίδων, εκτός από τις κρέμες, οι οροί είναι πολύ δημοφιλείς. Ο λόγος; Θεωρούνται -και είναι- πιο συμπυκνωμένες φόρμουλες σε δραστικά συστατικά, για την επίτευξη καλύτερου αποτελέσματος και το συντομότερο δυνατό. Η σεβασμός προς το περιβάλλον και η χρήση φυσικών συστατικών, που αποτελούν μια υποκείμενη τάση στην αγορά των δερμοκαλλυντικών, υπάρχει επίσης και στην περιποίηση κατά των κηλίδων.
Οι γυναίκες αναζητούν αποτελεσματικότητα, αλλά και προϊόντα που σέβονται το δέρμα τους αλλά και το περιβάλλον. Ο σεβασμός προς το περιβάλλον (βιοδιασπόμενη σύνθεση, packaging, λιγότερο πλαστικό στη συσκευασία), έχει γίνει κριτήριο διαφοροποίησης στην επιλογή ενός δερμοκαλλυντικού προϊόντος και θα είναι, τα επόμενα χρόνια, απαραίτητη προϋπόθεση.
Τέλος, και η καλλυντική ευχαρίστηση είναι μέσα στα απαιτούμενα κριτήρια. Με τις καινοτόμες συνθέσεις και υφές, τα προϊόντα περιποίησης κατά των κηλίδων έχουν πλέον εξελιχθεί. Παλαιότερα, τα προϊόντα φροντίδας κατά των δυσχρωμιών δεν ήταν συχνά πολύ αισθητικά αποδεκτά (βαριά υφή, δυσάρεστη οσμή).
Σήμερα πλέον η έρευνα και η καινοτομία προσφέρουν επίσης αίσθηση απόλαυσης κατά την εφαρμογή. Η αναζήτηση μιας ολοκληρωμένης φροντίδας κατά των κηλίδων, με ικανοποιητική αποτελεσματικότητα μεταξύ των καλλυντικών που διατίθενται στα φαρμακεία, είναι μια πραγματική πρόκληση για έναν καταναλωτή.
Η πρόταση λοιπόν μιας αποτελεσματικής αγωγής, παραμένει η μεγάλη ανάγκη αλλά και η τάση σε αυτήν την αγορά. Τα κύρια οφέλη που αναζητούν οι καταναλωτές είναι πάνω από όλα η μείωση των κηλίδων και η ομοιόμορφη και λαμπερή επιδερμίδα!