Νέες αγοραστικές συνήθειες
Τώρα που σχεδόν όλοι οι περιορισμοί της πανδημίας καταργήθηκαν, οι επιχειρήσεις προσβλέπουν σε ανάκαμψη της κατανάλωσης, όπως παρατηρήθηκε και πέρσι μετά το πρώτο lockdown. Αναμφισβήτητα, ακόμα κι αν παραμείνουν αβεβαιότητες σχετικά με την οικονομική πραγματικότητα και την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων, είναι πολύ νωρίς για να φανταστεί κανείς μια γρήγορη έξοδο από την κρίση της πανδημίας. Από την άλλη, είναι βέβαιο ότι οι περιστάσεις που συνδέονται με την πανδημία Covid-19 έχουν επιφέρει ανατροπές και ότι οι ανατροπές ευνοούν πάντα την καινοτομία!
Στο λιανεμπόριο, η καινοτομία προέρχεται από «συμπληρωματικά» κανάλια, όπως το ηλεκτρονικό εμπόριο και η ψηφιακή επικοινωνία, που τώρα εξομοιώνεται με το “must have”, δηλαδή τις νέες αγοραστικές συνήθειες.
Στην πραγματικότητα, η κρίση έδειξε ότι δεν θα υπάρχει μέλλον για το λιανεμπόριο, ανεξάρτητα από το μέγεθός του ή το είδος των προϊόντων του, χωρίς μια πολυκαναλική αναπτυξιακή στρατηγική. Το θέμα δεν είναι απλώς η δημιουργία ενός ιστότοπου, αλλά η αλλαγή του μοντέλου, έτσι ώστε οι online και offline δραστηριότητες να αλληλοσυμπληρώνονται τέλεια.
Στα τρόφιμα, όπως και σε όλους τους άλλους τομείς, συμπεριλαμβανομένων των φαρμακείων, οι αγορές σε καταναλωτικά προϊόντα τελικά θα γίνονται, σε ένα μεγάλο ποσοστό, ψηφιακά. Ειδικά επειδή, όταν αναγκαστικά καθιερώθηκαν τέτοιου είδους συνήθειες στον κόσμο, είναι δύσκολο να τις αλλάξουμε! Οι υπηρεσίες όπως ανέπαφη πληρωμή, παράδοση στο σπίτι, πληρωμή χωρίς μετρητά … έχουν εκτοξευθεί τον τελευταίο χρόνο και τίποτα δεν υποδηλώνει ότι θα έχουμε πισωγύρισμα.
Το εμπόριο προετοιμάζεται για την επόμενη εποχή και αυτές οι πρόσφατα εδραιωμένες συνήθειες κατανάλωσης, δημιούργησαν νέες ανάγκες, νέες προσδοκίες, στις οποίες θα πρέπει επίσης να προσαρμοστούν και τα φαρμακεία. Ένας πιστός πελάτης- ασθενής, ιδιαίτερα αν ανήκει στη νέα γενιά, ανακαλύπτοντας ότι το αγαπημένο του φαρμακείο δεν προσφέρει αυτές τις νέες υπηρεσίες , δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να πάει σε ένα άλλο που προσφέρει αυτές τις μεθόδους αγοράς.
Και δεν θα μπορείτε να πείτε ότι δεν το ήξερα!
Πόπη Χαραμή
Φαρμακοποιός
Σύμβουλος Φαρμακευτικών Υπηρεσιών