Το μέλλον του επαγγέλματος
Αναζητώντας τη νέα του ταυτότητα, το φαρμακείο μπαίνει σε μια δίνη προβληματισμών πάνω στις προοπτικές του επαγγέλματος και στο νέο ρόλο του φαρμακοποιού, μέσα από τα “θέλω” των πελατών του.
Αναμφισβήτητα, οι περισσότεροι φαρμακοποιοί αγαπούν το επάγγελμά τους και ιδιαίτερα οι νέοι πτυχιούχοι, αλλά θα ήθελαν να κάνουν κάτι περισσότερο, κάτι διαφορετικό από τα φαρμακεία της περασμένης δεκαετίας , διότι ανησυχούν για το μέλλον του επαγγέλματος.
Όλες οι μελέτες που έχουν γίνει, δείχνουν ότι οι ασθενείς θεωρούν τον φαρμακοποιό έναν επαγγελματία υγείας που είναι κοντά τους όταν τον χρειαστούν και του αποδίδουν 3 βασικές χαρακτηριστικές ιδιότητες: προσβασιμότητα, εμπιστοσύνη, επιστημονική γνώση.
Από την άλλη, οι ειδικοί του χώρου στην Ευρώπη είναι κατηγορηματικοί όταν φαντάζονται το φαρμακείο του μέλλοντος. Με δέος άκουσα να λένε πρόσφατα σε μεγάλα συνέδρια ότι σε 15 χρόνια το πολύ, το φαρμακείο δεν θα έχει πλέον “κουτάκια” με προϊόντα, αλλά θα είναι ένα κατάστημα υπηρεσιών υγείας πρωτοβάθμιας περίθαλψης , συμβουλών υγείας και ευ ζήν! Παράλληλα, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας θα βοηθήσει και στην επικοινωνία με τους πελάτες του.
Αλήθεια, πόσα Ελληνικά φαρμακεία ατενίζουν ένα τέτοιο μέλλον;
Πόσα θέλουν να καινοτομούν και να προσπερνούν την εποχή τους;
Όσο σκληρό κι αν ακούγεται, αυτοί είναι οι φαρμακοποιοί που θα μπορέσουν να παραμείνουν στην αγορά.
Όταν βλέπω όμως και ακούω, ότι μερικοί φαρμακοποιοί δεν θέλουν να ασχοληθούν οι ίδιοι με το να συμβουλέψουν τον πελάτη τους, προτείνοντας του το κατάλληλο προϊόν και ζητούν από τις εταιρείες τη διαφήμιση στην τηλεόραση για να πουλήσουν, φοβάμαι ότι αρκετοί από αυτούς δεν θα μπορέσουν να ακολουθήσουν τις εξελίξεις και θα κλείσουν!
Οφείλετε να συνειδοποιήσετε ότι η αξία του ρόλου σας σαν φαρμακοποιοί, αναδεικνύεται μέσα από τη δική σας εξατομικευμένη πρόταση και όχι από την πρόταση της TV που θα τη βρει ο πελάτης σε κάθε φαρμακείο. Ποια θα είναι λοιπόν εδώ η δική σας διαφοροποίηση, η δική σας προστιθέμενη αξία;
Ποιό είναι λοιπόν το μέλλον του επαγγέλματος;
Θα το ανακαλύψει μόνος του ο καθένας, με μοναδικό κίνητρο την ατομική του προσπάθεια για αλλαγή και προσαρμογή, ή μπορούν να βοηθήσουν ουσιαστικά και τα συλλογικά όργανα του κλάδου;
Αφήνω την απάντηση στον καθένα από σας….!
Πόπη Χαραμή
Φαρμακοποιός
Σύμβουλος Φαρμακευτικών Υπηρεσιών