Για να μη σας πάρει το ποτάμι…
Αν κάποιος επεξεργαστεί αυτά που συμβαίνουν στο Ευρωπαϊκό Περιβάλλον αγοράς του Φαρμακείου, σαφώς θα καταλήξει σε αδιαμφισβήτητα συμπεράσματα για το υπάρχον τοπίο.
Η αγορά του φαρμάκου σε πτώση, αύξηση των γενοσήμων και των προϊόντων αυτοθεραπείας. Τα κράτη μειώνουν τις δαπάνες υγείας.
Η διανομή; Κατάργηση των μονοπωλίων στα προϊόντα εκτός συνταγογραφούμενου φαρμάκου και τα e-φαρμακεία ξεπηδάνε σα μανιτάρια!
Οι καταναλωτές; 2 στους 3 δηλώνουν θετικοί στο να αγοράζουν ΜΗΣΥΦΑ και παραφάρμακα από τα S/M ή από το Internet.
Τα Φαρμακεία σε δυσμένεια και πολλά -ιδιαίτερα στον Ευρωπαϊκό Νότο- δεν είναι βιώσιμα, ενώ ταυτόχρονα μεγάλα Φαρμακεία δημιουργούνται με συνεργασίες ανεξαρτήτων Φαρμακοποιών ή μέσω αλυσίδων.
Ο Φαρμακοποιός τέλος, προσανατολίζεται όλο και περισσότερο σε υπηρεσίες υγείας και μάλιστα αμειβόμενες, παρά σε εμπορικά οφέλη από τη διανομή του φαρμάκου.
Φαρμακοποιοί στην Ελλάδα αγωνιούν για το μέλλον τους…
Ο μόνος δρόμος; Ν’ αναδείξετε την επιστημοσύνη σας και να εξελίξετε τη σχέση σας με τον πελάτη, για να μη σας πάρει το ποτάμι…!
Κι αυτή η επαγγελματική δέσμευση, είναι η διαφορετικότητα και η ανταγωνιστικότητά σας.
Όμως… Δυστυχώς αυτό θέλει πολύ, μα πάρα πολύ δουλειά!
Υπηρεσίες λοιπόν προς τον πελάτη. Και όχι μόνο υπηρεσίες υγείας, αλλά και υπηρεσίες με στόχο τη δημιουργία σχέσεων πιστότητας και εμπιστοσύνης με τον πελάτη.
Ποιες είναι οι κατάλληλες συμπεριφορές που θα κάνουν τον πελάτη να έρθει σε σας και να μην πάει αλλού; Ποιες υπηρεσίες θα τον συγκινήσουν πραγματικά για να μη σας αλλάξει;
Στον καθένα σας παραμένει το να βρει, την αποκλειστικά δική του «υπογραφή» δημιουργίας δεσμών με το ενεργητικό κομμάτι του ισολογισμού του που λέγεται Πελάτης. Πελάτης με κεφαλαίο Π!
Πόπη Χαραμή
Φαρμακοποιός
Σύμβουλος Φαρμακευτικών Υπηρεσιών