Πώς θα είναι το φαρμακείο μετά την κρίση;
Η διεπαγγελματικότητα των επιστημόνων υγείας, η πρόληψη και η υποστήριξη ασθενών, αναμένεται να βρεθούν στο επίκεντρο των προκλήσεων για το μέλλον.
Απόλυτα κινητοποιημένοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αντιμετωπίζοντας μία από τις μεγαλύτερες υγειονομικές προκλήσεις στη σύγχρονη ιστορία, εσείς οι φαρμακοποιοί δεν θέλετε οι προσπάθειές σας να ξεχαστούν, όταν αυτή τελειώσει.
Έχετε το πιο ανταποκρινόμενο και προσαρμοζόμενο επάγγελμα. Κάνετε rapid τεστ, διανέμετε τα self-tests στο κοινό, παίζετε σημαντικό ρόλο στο κλείσιμο των ραντεβού εμβολιασμού, εμβολιάζετε για τη γρίπη… Είστε πάντα εκεί, προσιτοί και ανοικτοί για να εξυπηρετήσετε τους ασθενείς σας!
Ο κλάδος πρέπει να επικεντρωθεί εκ νέου στη βασική του δραστηριότητα, που είναι η διάθεση φαρμάκων για όλους. Τρία πράγματα πρέπει να θυμόμαστε από την κρίση: τη σημασία της υγείας, τη σημασία της εθνικής προσπάθειας να αντιμετωπιστεί η πανδημία και την τεχνολογική επανάσταση με την άφιξη του mRNA.
Η κρίση αυτή, οδήγησε σε αύξηση της πίεσης του συστήματος υγείας. Το φαρμακείο, όντας η πιο κοντινή δομή υγείας για τους ανθρώπους, προσφέροντας πολύτιμες υπηρεσίες φροντίδας στους ασθενείς, μπορεί να βοηθήσει ενεργά ώστε να μειωθεί η πίεση αυτή.
Ο φαρμακοποιός στο κοινοτικό φαρμακείο, έχει αναδείξει τον ρόλο του ως επαγγελματίας υγείας. Από εδώ και στο εξής, είναι αναγκαίο να σημειώσουμε πρόοδο στον τομέα της διεπαγγελματικότητας με τη συνεργασία μεταξύ γιατρών και φαρμακοποιών, χρησιμοποιώντας παράλληλα την ψηφιακή τεχνολογία γύρω από τον ασθενή. Πρέπει να εξεταστούν από τους αρμόδιους φορείς (κρατικούς και συνδικαλιστικούς), νέες αποστολές για τους φαρμακοποιούς, όπως η φροντίδα στο σπίτι, η υποστήριξη ασθενών μετά την έξοδο τους από το νοσοκομείο, η πρόληψη, υπηρεσίες οι οποίες αποτελούν ένα κρίσιμο έργο στη διαδικασία περίθαλψης.
Πόπη Χαραμή
Φαρμακοποιός
Σύμβουλος Φαρμακευτικών Υπηρεσιών