Κάρτα επιβράβευσης πελατών (loyalty Card)
Με τις τιμές να αυξάνονται συνεχώς, τα προγράμματα επιβράβευσης πελατών, έχουν γίνει ένας τρόπος για τους καταναλωτές να διατηρήσουν την αγοραστική τους δύναμη. Για τους δε Φαρμακοποιούς, αποτελούν πολύτιμο κίνητρο για τη δημιουργία πιστότητας, για την αύξηση της επισκεψιμότητας στο Φαρμακείο, καθώς φυσικά και την αύξηση τζίρου.
Η κάρτα επιβράβευσης ενθαρρύνει σαφώς την επαναγορά, προτείνοντας ένα ελκυστικό όφελος για τον πελάτη. Η εμπειρία δείχνει ότι ο αριθμός των επισκέψεων από πελάτες που έχουν μία κάρτα επιβράβευσης, είναι σχεδόν 30% – 35% υψηλότερος από τον αριθμό των επισκέψεων που πραγματοποιούν οι πελάτες που δεν έχουν την κάρτα.
Γιατί να παρέχουμε κάρτες επιβράβευσης των πελατών ;
1. Για τη Διατήρηση των Πελατών μας
Ένα πρόγραμμα αφοσίωσης – επιβράβευσης, χρησιμεύει για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ των πελατών σας και του Φαρμακείου. Οι πελάτες που εγγράφονται σε εσάς, επιστρέφουν για να λάβουν τα πλεονεκτήματα που λαμβάνουν όταν χρησιμοποιούν μια τέτοια κάρτα μέλους.
2. Για την Αύξηση των πωλήσεων
Οι κάρτες επιβράβευσης επιτρέπουν στο Φαρμακείο, να παρουσιάζει αποκλειστικές προσφορές, παρακινώντας τους πελάτες να κάνουν περισσότερες αγορές. Διαφημίζοντας το πρόγραμμα αφοσίωσης, ενθαρρύνετε την αύξηση των πωλήσεων σας. Οι πελάτες δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στις ευκαιρίες εκπτώσεων όταν αισθάνονται συνδεδεμένοι με το Φαρμακείο σας.
3. Για να προωθήσουμε νέα προϊόντα
Ψάχνετε για μια αποτελεσματική στρατηγική για να διαφημίσετε είδη που κυκλοφόρησαν πρόσφατα; Οι πελάτες θα δοκιμάσουν νέα προϊόντα όταν έχουν το κίνητρο για μία έκπτωση. Δώστε στους πελάτες σας την ευκαιρία να δοκιμάσουν ένα νέο προϊόν ακόμη και δωρεάν, εάν συμμετάσχουν στο πρόγραμμα επιβράβευσης και έχουν μαζέψει κάποιους πόντους.
4. Για να Μειώσουμε τις δαπάνες μας για «διαφήμιση»
Με τις σωστές πολιτικές και στρατηγική, μια κάρτα επιβράβευσης μπορεί να χρησιμεύσει ως μια σημαντική μορφή διαφήμισης.
5. Για τη Δημιουργία μιας Κοινότητας που θα μιλάει για το Φαρμακείο μας
Ένα πρόγραμμα αφοσίωσης – επιβράβευσης, δημιουργεί μια αίσθηση κοινότητας με τους πελάτες, διατηρώντας τους συνδεδεμένους με το brand του Φαρμακείου. Οι πελάτες θέλουν να επιστρέψουν σε μια επιχείρηση όπου νιώθουν ότι τους εκτιμούν. Για αυτό ένα τέτοιο πρόγραμμα, μπορεί να δημιουργήσει μια υγιή σύνδεση της ευρύτερης τοπικής κοινωνίας σας, με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
Οι 7 κανόνες ενός επιτυχημένου προγράμματος αφοσίωσης – επιβράβευσης
Μετά από αρκετά χρόνια λειτουργίας προγραμμάτων επιβράβευσης στα Φαρμακεία, είμαστε σήμερα σε θέση να συγκεντρώσουμε σε μια συνταγή, τα πρέπει μιας τέτοιας ενέργειας.
1.Ένα πρόγραμμα επιβράβευσης ΟΣΟ ΠΙΟ ΓΡΗΓΟΡΟ ΓΙΝΕΤΑΙ
Η δημιουργία της κάρτας και το άνοιγμα της καρτέλας του πελάτη πρέπει να γίνεται γρήγορα, έτσι ώστε να μπορεί η ομάδα του Φαρμακείου να ανοίγει «κάρτες» κατά τη διάρκεια της εξυπηρέτησης και ο πελάτης να μην νιώθει ότι χάνει πολύτιμο χρόνο. Επιλέγουμε το πρόγραμμα εκείνο που φαίνεται εύχρηστο και γρήγορο για την ομάδα μας.
2.Ένα σύστημα αφοσίωσης – επιβράβευσης ΟΣΟ ΠΙΟ ΑΠΛΟ ΓΙΝΕΤΑΙ
Τα πολύπλοκα συστήματα δυσκολεύουν τον πελάτη που βομβαρδίζεται από προωθητικές ενέργειες και μειώνουν την κινητοποίησή του για την απόκτηση ενός τέτοιου προγράμματος.
Ένας γενικός κανόνας πολύ εύπεπτος για τον καθένα – το παράδειγμα είναι ενδεικτικό:
1 € αγορών παραφαρμακευτικών προϊόντων = 1 πόντος
200 πόντοι = δωροεπιταγή 10€ άμεσα εξαργυρώσιμη.
3.Ένα πρόγραμμα αφοσίωσης – επιβράβευσης με ΠΛΑΝΟ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ
Υπάρχει ένας γενικός κανόνας επιβράβευσης για όλους αλλά στη συνέχεια μπορούν να προστεθούν ειδικές ενέργειες, όπως για παράδειγμα διπλάσιοι πόντοι σε μια συγκεκριμένη μάρκα, ή κατηγορία προϊόντων. Ιδανικά το Φαρμακείο φτιάχνει το μηνιαίο πλάνο ενεργειών του με βάση τις εμπορικές συμφωνίες, τη εποχικότητα και την στρατηγική του.
4.Συστηματική υπενθύμιση των ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΩΝ ΠΡΟΝΟΜΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΡΤΑΣ
Η συστηματική αλλά όχι κουραστική επικοινωνία του προγράμματος στους κατόχους κάρτας είναι υψίστης σημασίας για την επιτυχία του.
Το φαρμακείο αναλύει τα δεδομένα που συγκεντρώνει από τις καρτέλες πελατών (ηλικία, φύλο, αγοραστικές συνήθειες, αγαπημένα brands, συχνές αγορές…) και φτιάχνει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα επικοινωνίας προσφορών, ειδικών ενεργειών αλλά και ευαισθητοποίησης σε θέματα υγείας, μέσω μηνυμάτων αλλά και αποστολής Newsletter.
Δεν κουράζουμε τους πελάτες με μηνύματα που δεν τους ενδιαφέρουν. Στέλνουμε εξατομικευμένα μηνύματα βασισμένα στην ανάλυση των δεδομένων μας!
5.Ένα πρόγραμμα αφοσίωσης – επιβράβευσης με ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΕΙΣ
Η κινητοποίηση που προσφέρει αρχικά η κάρτα επιβράβευσης στον πελάτη μπορεί να έχει φθίνουσα πορεία αν δεν υπάρχει διαβάθμιση!
Έχει αποδειχθεί ότι το σύστημα διαβάθμισης της κάρτας πελάτη ανάλογα με τη χρήση της, έχει καλύτερη απόδοση από μια απλή κάρτα επιβράβευσης που παραμένει η ίδια ανεξάρτητα από τη χρήση.
Η απόκτηση π.χ. Silver και στη συνέχεια Gold card με ανάλογη αναβάθμιση προνομίων, αποτελεί σημαντικό κίνητρο αγορών και πιστότητας για τον πελάτη.
6.Ένα πρόγραμμα αφοσίωσης – επιβράβευσης πελατών που να ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ
Επιβραβεύουμε τους πελάτες μας για τις αγορές αλλά τι γίνεται με το προσωπικό μας ;
Η ομάδα πρέπει να αξιοποιεί το πρόγραμμα επιβράβευσης: να το προτείνει στους πελάτες, να το χρησιμοποιεί ως αντίλογο σε τυχόν αυξήσεις τιμών, να στηρίζεται στις δυνατότητες του ώστε να πετύχει επιπρόσθετες πωλήσεις.
Επιβραβεύουμε κάθε μέλος της ομάδας που αξιοποιεί το πρόγραμμα πιστότητας πελατών με σύστημα επιβράβευσης υπαλλήλου….
7.Μια κάρτα πελάτη ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΑΝΕΤΑΙ !
Πολλές φορές οι πελάτες χάνουν ή ξεχνούν την κάρτα τους. Επιλέγουμε ένα απλό σύστημα ανεύρεσης του πελάτη ( π.χ. κινητό τηλέφωνο).
Υπάρχει πλέον η δυνατότητα απόκτησης ψηφιακής κάρτας όπου αποθηκεύεται στο κινητό τηλέφωνο του πελάτη και δεν τη χάνει ποτέ. Ειδικές εφαρμογές κάρτας πελάτη παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον με απίστευτες δυνατότητες και αποτελούν το μέλλον τέτοιων προγραμμάτων για το φαρμακείο.
Προϋπολογισμός και έρευνα ανταγωνισμού
Όπως οι περισσότερες πρωτοβουλίες μάρκετινγκ, ο προϋπολογισμός είναι καθοριστικός παράγοντας για τη δημιουργία τέτοιων προγραμμάτων πιστότητας λιανικής. Οι Φαρμακοποιοί, πρέπει να μπορούν να επιτύχουν μια ισορροπία μεταξύ των κινήτρων και αμοιβών που θα δίνουν στους πελάτες τους και της βιώσιμης οικονομικής κατάστασής τους.
Επίσης πρέπει οι ενδιαφερόμενοι Φαρμακοποιοί να ερευνούν ποιοι ανταγωνιστές τους στη γύρω περιοχή, προσφέρουν προγράμματα αφοσίωσης και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά και τα οφέλη αυτών των προγραμμάτων. Έτσι πρέπει να αναρωτηθούν αν υπάρχουν κάποια μοναδικά ή καινοτόμα χαρακτηριστικά στο δικό τους πρόγραμμα αφοσίωσης – επιβράβευσης που θα προσφέρουν έναντι των ανταγωνιστών τους.
Η ανάπτυξη λοιπόν προγραμμάτων αφοσίωσης – επιβράβευσης, πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα και να βρίσκεται στο επίκεντρο της επικοινωνιακής στρατηγικής ενός Φαρμακείου, για να του δώσει με τις σωστές προϋποθέσεις, ένα άκρως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Από τον ΝΙΚΟΛΑΟ ΤΡΑΝΤΟ, Ψυχολόγο M.Sc, Σύμβουλο Επιχειρήσεων