Παρόλο που παραμένει ο κύριος μοχλός διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού, ο μισθός δεν είναι το μόνο κριτήριο που συνδέει έναν εργαζόμενο με τον εργοδότη του, όπως αποδεικνύουν αρκετές μαρτυρίες ειδικών στη διοίκηση επιχειρήσεων.
Μια απλή αξιολόγηση της ποιότητας ζωής στην εργασία είναι απαραίτητη αφού η έλλειψη προσωπικού είναι τόσο εθνικό όσο και παγκόσμιο φαινόμενο που πλήττει σκληρά πολλούς κλάδου και το φαρμακείο δεν αποτελεί εξαίρεση.
Οι προσλήψεις του κατάλληλου προσωπικού έχουν γίνει ένα ζωτικό ζήτημα για τους ιδιοκτήτες φαρμακείων, που αντιμετωπίζουν παραιτούμενους υπαλλήλους και ολοένα και πιο σπάνιους και απαιτητικούς υποψηφίους.
Υπάρχουν αρκετοί μοχλοί για να πείσουν τους εργαζόμενους, τους πολυπόθητους από τον ανταγωνισμό, να παραμείνουν στο φαρμακείο μας.
Ακόμα κι αν, για να διατηρηθεί η ομάδα στη θέση της, παραμένει απαραίτητη μια μισθολογική πολιτική που αντιστοιχεί στην επένδυση των εργαζομένων.
Μια άλλη λύση, εκτός από την αύξηση μηναίων αποδοχών είναι και ένα έκτακτο μπόνους για να αντισταθμίσει τον υπέρμετρο πληθωρισμό και τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων.
Έτσι, είναι δυνατό να ανταποκριθούμε στην αυξημένη επιθυμία από τους υπαλλήλους, να έχουν περισσότερο ελεύθερο χρόνο για τους εαυτούς τους και τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Εξετάζοντας λοιπόν μια μεγαλύτερη ευελιξία στα ωράρια και τις ρυθμίσεις στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα, επιτρέπουμε, αν είναι φυσικά δυνατόν, την απελευθέρωση 3 συνεχόμενων ημερών, ενισχύοντας έτσι την ελκυστικότητα εργασίας στο φαρμακείο μας.
Επιπλέον, για τους ειδικούς, το κύριο κριτήριο για την αφοσίωση στην εργασία δεν είναι τόσο το επίπεδο αμοιβής, όσο η ατμόσφαιρα στην εργασία αφού αυτή τους κρατάει αφοσιωμένους και πιστούς.
Μια καλή ενέργεια είναι, ο ιδιοκτήτης φαρμακείου να καταφεύγει στη συνεπιλογή προσλήψεων μαζί με την ομάδα του φαρμακείου.
Οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που θα πρέπει να συνεργάζονται καθημερινά με τον υποψήφιο και, αν χρειαστεί, να διορθώνουν τις ελλείψεις τους εάν έχει γίνει λάθος πρόσληψη.
Επίσης για να ενισχυθούνοι δεσμοί στην ομάδα, είναι καλό να διοργανώνονται έξοδοι, ή εκδρομές με την ομάδα, 4 φορές τον χρόνο διαφορετικά, θα δυσκολευτείτε να στρατολογήσετε συνεργάτες για τα επόμενα χρόνια με συνέπεια να ζημιωθεί η φήμη του φαρμακείου σας.
Το θέμα δεν είναι τόσο να ενσταλάξουμε δυσάρεστες εντυπώσεις στο μυαλό του υπαλλήλου που θέλει να μας αφήσει, όσο να διασφαλίσουμε ότι θα έχει καλές αναμνήσεις και θα γνωρίζει ότι η πόρτα της επιχείρησής μας παραμένει ανοιχτή αν θελήσει να επιστρέψει (εφόσον είναι ικανός φυσικά).
Οι εργαζόμενοι είναι επίσης ευαίσθητοι στα «μικρά πρόσθετα», που ανταμείβουν την πώληση προϊόντων ή ακόμα και ενισχύσεις για τα έξοδα μεταφοράς από το σπίτι στην εργασία.
Για την ενίσχυση της αφοσίωσης των εργαζομένων η εκπαίδευση οδηγεί σε αύξηση δεξιοτήτων συνεπώς, εκτός από την είσπραξη ισοδύναμου καθαρού μισθού κάθε χρόνο, η συνδρομή σε μια συμπληρωματική ασφάλιση υγείας είναι μια ακόμα λύση επιβράβευσης.