Η αναζήτηση της καινοτομίας
Αλήθεια, ποιες οι προσδοκίες σας σαν επιστήμονες και επιχειρηματίες;
Ποιες οι καινοτομίες, υπάρχουσες και μελλοντικές στην καθημερινή πρακτική σας, συμπεριλαμβανομένων των επενδυτικών αναγκών σας;
Μεταξύ των καινοτομιών που θεωρούνται προτεραιότητες, είναι αυτές που καλύπτουν τη διαχείριση των υπηρεσιών υγείας σε τομείς πρόληψης (εμβολιασμοί, διαγνωστικά τεστ) και, γενικά, υπηρεσίες φαρμακευτικής φροντίδας. Μόνο ένα πολύ μικρό ποσοστό φαρμακείων, ενδιαφέρονται να επενδύσουν πάνω στη θετική εμπειρία πελάτη, στην οικολογία και τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Αν και η ανάπτυξη των προβολών στο σημείο πώλησης ενδιαφέρει πολλούς, λίγοι αναπτύσσουν παρουσία στο Διαδίκτυο και στα κοινωνικά δίκτυα και ακόμη λιγότεροι στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Μεταξύ των καινοτομιών που θα παίξουν σημαντικό ρόλο στις υπηρεσίες υγείας, αποτελούν οι μηχανές τεχνητής νοημοσύνης και γενικά η ψηφιακή
στρατηγική, αλλά και εδώ οι ανάγκες επικεντρώνονται σε ένα συγκεκριμένο προφίλ φαρμακείων. Εργαλεία που απευθύνονται στον ασθενή, όπως καμπίνες διάγνωσης, ρομποτικά μηχανήματα κατανομής χαπιών, ψηφιακά ράφια, είναι ακόμη μακριά από το ενδιαφέρον των ελληνικών φαρμακείων.
Η καινοτομία εντοπίζεται με πιο θετικό τρόπο πλέον στον τομέα της εκπαίδευσης, όπου η διά ζώσης εκπαίδευση κερδίζει έδαφος στη μετά-Covid εποχή, αλλά και η σύντομη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, που είναι εξαιρετικά πρακτική.
Από την πλευρά της πιστότητας πελατών, αρκετοί σχεδιάζουν να αποκτήσουν ψηφιακές οθόνες και ειδικούς χώρους για φροντίδα και συμβουλές, ενώ τα νέα λογισμικά διαχείρισης προσφέρουν πλέον λύσεις και για φαρμακευτικές υπηρεσίες, ωστόσο, λίγοι ακόμη επενδύουν σε αυτά.
Ακόμη περισσότερο πολλοί λίγοι επενδύουν στην οργάνωση και στην ποιότητα εργασίας, όχι μόνο από έλλειψη προϋπολογισμού, αλλά από έλλειψη χρόνου και δυσκολίας αξιολόγησής τους ως προστιθέμενη αξία που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του ασθενούς.
Τα ανωτέρω βέβαια, πλην των φαρμακείων, αφορούν και εταιρείες που επενδύουν σε καινοτομίες και προγράμματα εκπαίδευσης, σε ένα πεδίο όπου το PHARMACY Management KAI ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ πρωτοπορεί, καινοτομεί και δημιουργεί νέες ευκαιρίες ανάπτυξης στην αγορά του φαρμακείου!
Μείνετε συντονισμένοι…
Πόπη Χαραμή
Φαρμακοποιός
Σύμβουλος Φαρμακευτικών Υπηρεσιών