fbpx

Η Σπουδαιότητα της Σήμανσης στο Φαρμακείο

Προσδιορίστε το σημείο προβολής, καλωσορίστε τον πελάτη και χαρίστε του ένα ελκυστικό αγοραστικό ταξίδι…

Η σήμανση θα πρέπει να πληροί τους στόχους αυτούς, βασιζόμενη στο σύνολο των κατάλληλων στοιχείων. Τα απαραίτητα στοιχεία σήμανσης, τόσο στον εξωτερικό χώρο όσο και μέσα στο φαρμακείο, έχουν ως βασικές προϋποθέσεις την ορατότητα και αναγνωσιμότητα των μηνυμάτων.

Η Σπουδαιότητα της Σήμανσης στο Φαρμακείο.

Η σήμανση είναι και μέσο επικοινωνίας και ενημέρωσης. Αυτή η μορφή γλώσσας, η οποία λαμβάνει τη μορφή διαφόρων σημάτων, συμβάλλει στο να γίνει η εμπειρία πελάτη/ασθενή μοναδική και άνετη.

Παρεμβαίνει στη σχέση του πελάτη με την ομάδα του φαρμακείου, επικοινωνώντας την τεχνογνωσία και τις δεξιότητες. Η σήμανση είναι ένα στήριγμα, αλλά και ένα εργαλείο για τη διευκόλυνση της επικοινωνίας.

Προσοχή όμως, η πληθώρα σημάτων και μηνυμάτων ενδέχεται να μπερδέψουν τον καταναλωτή!

Ορατότητα και αναγνωσιμότητα

Συγκεκριμένα, η ύπαρξη στοιχείων σήμανσης, απαιτείται τόσο εκτός όσο και εντός του φαρμακείου. Κάθε στοιχείο έχει μια λειτουργία ορατότητας και αναγνωσιμότητας.  

Ορατότητα για τη δραστηριότητα του καταστήματος με τον φωτεινό σταυρό και τη βιτρίνα. Αναγνωσιμότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και της τεχνογνωσίας του φαρμακείου, με τα στοιχεία της εσωτερικής σήμανσης.

Στο εσωτερικό, η κύρια λειτουργία της σήμανσης είναι να καθοδηγεί και να παρουσιάζει τα προϊόντα στον πελάτη.

Σήμερα, μια νέα γενιά σήμανσης έχει εμφανιστεί, η ψηφιακή σήμανση, μέσω ψηφιακών μέσων που μοιράζεται τον ίδιο στόχο: να ενθαρρύνει τους επισκέπτες να εισέλθουν στο φαρμακείο.

Ο ιστότοπος, τα κοινωνικά δίκτυα, το σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού ή οι ψηφιακές οθόνες στη βιτρίνα και στο εσωτερικό, είναι μερικά από τα στοιχεία της σύγχρονης αυτής ψηφιακής σήμανσης.

Τα σήματα «λένε μια ιστορία» στον πελάτη

Η τοποθέτηση της σήμανσης δεν μπορεί να είναι αυτοσχέδια, καθώς θα πρέπει να συμμορφώνεται με ορισμένους κανόνες για να είναι αποτελεσματική.

Ο πρώτος κανόνας είναι να οριστεί η εικόνα που ο φαρμακοποιός επιθυμεί να μεταφέρει στο κοινό.

Ποιες είναι οι αξίες του φαρμακείου, οι προσανατολισμοί του και ποιο είναι το εύρος της επικοινωνίας; Αυτό το πρώτο, θεμελιώδες βήμα, απαιτεί εκ των προτέρων προβληματισμό για να αναλυθεί στη συνέχεια με αποτελεσματικά γραφικά στοιχεία, ορατά και εύκολα κατανοητά, με τη μορφή λογότυπου, εικόνας ή βασικών όρων.

Τα στοιχεία αυτά, θα καταλάβουν μια στρατηγική θέση στο φαρμακείο, από το δάπεδο μέχρι την οροφή.

Παράλληλα, η δημιουργία μιας γραφικής ταυτότητας συγκεκριμένης για κάθε φαρμακείο, δημιουργεί στους ασθενείς-πελάτες του το αίσθημα μίας ενιαίας ταυτότητας, γεγονός με θετικό αντίκτυπο στην αγοραστική συμπεριφορά.

Για να είναι αποτελεσματική η σήμανση, θα πρέπει να αντικατοπτρίζει την ταυτότητα και εικόνα του φαρμακείου όσον αφορά τα προτεινόμενα προϊόντα και τις προσφερόμενες υπηρεσίες.

Η επικοινωνία αυτή, δεν μπορεί πλέον να περιοριστεί στην κύρια λειτουργία της σήμανσης, που είναι η μετάδοση πληροφοριών ή καθοδήγησης. Οι πελάτες έχουν αλλάξει.

Είναι καλύτερα ενημερωμένοι, πιο ευμετάβλητοι, απαιτητικοί, προνοητικοί, ανυπόμονοι... Η σήμανση επομένως, θα πρέπει να είναι αρκετά ελκυστική και αποτελεσματική, ώστε να ανταποκρίνεται σε όλες αυτές τις νέες απαιτήσεις.

Υλικά και μέσα

Από τεχνικής πλευράς, όλα είναι δυνατά σήμερα. Αυτό που είναι σημαντικό είναι η συνοχή μεταξύ των μηνυμάτων. Στη βιτρίνα, υπάρχουν πολλές επιλογές για αυτοκόλλητα τζαμιών, με ή χωρίς εφέ συσκότισης.

Στο εσωτερικό, η σήμανση παίρνει πολλές μορφές.

Στο πάτωμα, τα αυτοκόλλητα έχουν διάφορες λειτουργίες, για να καθοδηγήσουν τον πελάτη ή να ορίσουν ένα χώρο. Αυτά τα αυτοκόλλητα μπορούν να τοποθετηθούν σε οποιοδήποτε πάτωμα και να καλύψουν ολόκληρο ή μέρος του χώρου.

Οτιδήποτε μπορεί να εκτυπωθεί σε αυτά: γράμματα, φωτογραφίες, τετράχρωμες εικόνες. Εξ’ άλλου οι τεχνικές ψηφιακής εκτύπωσης χρησιμοποιούν μελάνια UV που προσφέρουν καλή αντοχή με την πάροδο του χρόνου, χωρίς αλλοίωση χρώματος, επιτρέποντας την εφαρμογή των αυτοκόλλητων αυτών, ακόμη και σε μη επίπεδες περιοχές.

Το μόνο μειονέκτημα είναι η φθορά τους, γι αυτό και συνήθως απαιτείται τακτική αλλαγή των στοιχείων αυτών στο δάπεδο. Στα ράφια, οι σημάνσεις τοποθετούνται είτε στην κορυφή της ραφιέρας, είτε στην άκρη των ραφιών.

Και εδώ, απαιτούνται στοιχεία επαρκούς μεγέθους για να παρέχεται ικανοποιητική αναγνωσιμότητα. Αξίζει να σημειωθεί πως ο φωτισμός, ενισχύει τα συγκεκριμένα στοιχεία σήμανσης.

Όσον αφορά την επιλογή των χρωμάτων, είναι πλέον δυνατό να βγείτε έξω από το λευκό και το πράσινο, που γενικά συνδέονται με το φαρμακείο.

Προσέξτε, ωστόσο, να μην ξεφύγετε πολύ από τους συνηθισμένους χρωματικούς κώδικες που χρησιμοποιούνται στα φαρμακεία.

Γενικά, οι πελάτες που μπαίνουν σε φαρμακείο συνδέουν το πράσινο ή το ξύλο με φυσικά φάρμακα, το ροζ με τις μητέρες, το μπλε με τα μωρά, το κίτρινο με τα αντηλιακά, το κόκκινο και το πορτοκαλί με τις προσφορές...

Όσον αφορά τα υλικά, η τάση είναι η επιστροφή ενός φυσικού σχεδίου με ξύλινα πάνελ μελαμίνης. Σήμερα, υπάρχουν επίσης λύσεις που επιτρέπουν την εκτύπωση σε υφασμάτινους μουσαμάδες ή την απόκτηση νέων πολλαπλών αποδόσεων (σε χρυσό, ασήμι κ.λπ.).

Η τέχνη της επικοινωνίας

Για την επιτυχή αντιμετώπιση της πρόκλησης αυτής, είναι απαραίτητο τα μηνύματα να είναι λιγότερο θεσμικά και πιο οπτικά, χρησιμοποιώντας σχέδια ή εικονογράμματα. Η αποτελεσματική σήμανση πρέπει επίσης να μπορεί να εφαρμοστεί σε κάθε σημείο.

Δεν συνιστάται φυσικά να τοποθετείται πάντα στους ίδιους χώρους, στα ίδια σημεία. Είναι λοιπόν απαραίτητο να βασιστείτε σε προωθητικές ενέργειες, νέα προϊόντα ή στην εποχικότητα, για να επισημάνετε προσφορές με μία σήμανση που θα διαρκέσει μόνο για όλη τη διάρκεια της συγκεκριμένης ενέργειας.

Αφού ενσωματωθούν αυτές οι βασικές αρχές, η επικοινωνία πρέπει να επιτρέπει στους ασθενείς-πελάτες, να μπορούν να διακρίνουν από την είσοδο το αγοραστικό ταξίδι που τους προσφέρει το φαρμακείο.

Οι διαφορετικές κατηγορίες όπως τα δερμοκαλλυντικά, η βρεφανάπτυξη ή τα προϊόντα συμβουλής υγείας, πρέπει να αναδεικνύονται ξεκάθαρα με μια επιλογή χρωμάτων που εξασφαλίζει αρμονία στο σύνολο.

Εάν το φαρμακείο διαφοροποιείται με φυσικά προϊόντα, ο χώρος του, τα έπιπλα και τα υλικά της σήμανσης συνίσταται να είναι από φυσικό ξύλο, με χρωματικό κωδικό που σχετίζεται με το πράσινο.

Η επικοινωνία αυτή, ανά κατηγορία, θα πρέπει επίσης να συμπληρωθεί με μία σήμανση δεύτερου επιπέδου. Η οπτική επικοινωνία ανά οικογένεια προϊόντων, στη συνέχεια τμηματοποίηση ανά μάρκα ή ανά υποκατηγορία, πρέπει να υποδεικνύεται με σαφήνεια, προκειμένου να παρέχεται εύκολη αναγνώριση από τους πελάτες, ώστε να ενισχύονται οι αυθόρμητες και πρόσθετες αγορές.

Λάθη προς αποφυγή

- Μια γραμματοσειρά πολύ μικρή, με χρώμα που δεν κάνει αρκετή αντίθεση με το πλαίσιο της σήμανσης. Αυτό είναι ίσως το κύριο λάθος που πρέπει να αποφύγετε κατά την τοποθέτηση μιάς νέας σήμανσης.

- Προσέξτε επίσης να μην κατακλύζετε τους πελάτες με πάρα πολλά μηνύματα. «Οι πολλές πληροφορίες σκοτώνουν τις πληροφορίες» λένε οι ειδικοί. Πρέπει να αποφύγουμε την υπερπληθώρα μηνυμάτων καθώς και τον πολλαπλασιασμό διαφορετικών μέσων και μορφών.

- Οι φαρμακοποιοί θα πρέπει επίσης να απομακρύνονται από τα προσωπικά τους γούστα, καθώς η σήμανση θα πρέπει πάντα να κατασκευάζεται σύμφωνα με αυτό που αρέσει στους πελάτες.

- Τέλος, είναι προτιμότερο να αποφεύγεται η τοποθέτηση προϊόντων σε κατηγορίες στις οποίες δεν ανήκουν. Αυτή η έλλειψη αυστηρότητας υπονομεύει την αποτελεσματικότητα της σήμανσης.

Χάρης Κωνσταντόπουλος, Φαρμακοποιός, ΜSc Pharmaceutical Marketing

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων