fbpx

Τα Απαραίτητα Στοιχεία μίας Βιτρίνας

Επιτυχημένη βιτρίνα είναι αυτή που τραβάει το βλέμμα του περαστικού και τον παρακινεί να μπει στο κατάστημα ή όχι.

Αναπόσπαστο κομμάτι της αλυσίδας επικοινωνίας ενός καταστήματος, η βιτρίνα, δεν είναι ένας χώρος που πρέπει να αφήνεται στην τύχη χωρίς μελέτη και οργάνωση.

Τα Απαραίτητα Στοιχεία μίας Βιτρίνας.

Ο ρόλος της βιτρίνας είναι να ενθαρρύνει τους καταναλωτές να μπουν στο κατάστημα και να αγοράσουν.

Εάν τραβήξει την προσοχή και προκαλέσει το ενδιαφέρον τους, τότε οι δυνητικοί πελάτες θα είναι σε θέση να αποφασίσουν εάν θα εισέλθουν ή όχι στο κατάστημα.

Μια όμορφη βιτρίνα είναι επομένως, επαρκής προϋπόθεση για να προσελκύσει πελάτες μέσα στο κατάστημα, αλλά και να δώσει ερεθίσματα για συζήτηση.

Ως αποτέλεσμα, βοηθά στην ενθάρρυνση των αγορών.

Γι΄ αυτό και είναι αναγκαίο να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία στην ανάπτυξη αυτού του «πρώτου πωλητή».

Σχεδιασμός βιτρίνας

Όταν σχεδιάζεται μια βιτρίνα θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα εξής: το κοινό στο οποίο απευθύνεται, τα χρώματα, η αρμονία των σχημάτων, η συμμετρία της προβολής, η ένταση του φωτισμού, το βάθος της περιοχής προβολής και η επικαιρότητα της προβολής.

Για παράδειγμα, μια προβολή μπορεί να είναι εποχική (π.χ. διαφήμιση αντιηλιακών το καλοκαίρι) ή να συνδέεται με κάποιο τοπικό γεγονός.

Ο προσανατολισμός της βιτρίνας

Όταν αποφασίζετε για το πώς θα διακοσμηθεί η βιτρίνα του φαρμακείου, θα πρέπει αρχικά να λάβετε υπόψη ότι οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν την τάση να κινούνται από τη δεξιά πλευρά του πεζοδρομίου.

Γι’ αυτό, είναι απαραίτητο να καθοριστεί ποια μεριά θεωρείται ως «δεξιά» για τους περαστικούς.

Επίσης, θα πρέπει να μελετηθεί ποια είναι η επικρατούσα ροή των καταναλωτών, πού βρίσκονται οι στάσεις των μέσων μαζικής μεταφοράς, οι θέσεις παρκινγκ, μεγάλα εμπορικά και πολιτιστικά κέντρα, γραφεία και επιχειρήσεις, προκειμένου να στηθεί η βιτρίνα με ανάλογο προσανατολισμό προς τα μέρη αυτά.

Τα χρώματα που θα χρησιμοποιηθούν είναι πολύ σημαντικά

Το σύνολο των χρωμάτων που επιλέγονται συμβάλλει στην επιτυχία μιας βιτρίνας.

Είναι το πρώτο σημείο που θα τραβήξει την προσοχή του περαστικού.

Στα φαρμακεία, τα χρώματα επιλέγονται όχι μόνο για την αισθητική που δημιουργείται από τον συνδυασμό τους, αλλά και για το νόημα και τα μηνύματα που μεταφέρουν στο συλλογικό ασυνείδητο.

Έτσι, το πορτοκαλί και το κίτρινο είναι καθησυχαστικά. Μπορούν να συνδυαστούν με την παρουσίαση βιταμινών στη βιτρίνα.

Το μπλε, που είναι καταπραϋντικό χρώμα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για προϊόντα που προορίζονται να βοηθήσουν στον ύπνο. Το κόκκινο διεγείρει την όρεξη και μεταφέρει το επείγον της θεραπείας.

Το ιδανικό είναι να προβάλλετε δύο έως τρία χρώματα από τα χρώματα των προϊόντων που θέλετε να προωθήσετε στη βιτρίνα.

Είναι επομένως καλό, να συνδυαστεί ένα λευκό και μπλε με ένα πορτοκαλί-κίτρινο, ή ακόμη και να συσχετιστούν αυτά τα δύο χρώματα με ένα ροζ εάν πρόκειται π.χ. για προϊόν μωρού.

Μια βιτρίνα, ένα θέμα

Η ιδέα είναι να μην αναμειγνύουμε πολλά εκθέματα και πολλά μηνύματα, προκειμένου να δείξουμε την πληθώρα προϊόντων μας πίσω από τη βιτρίνα.

Κατά το στήσιμο της βιτρίνας, το κυρίως προϊόν πρέπει να λειτουργεί ως το κεντρικό σημείο της προβολής και περιφερειακά αυτού να τοποθετείται οτιδήποτε άλλο.

Κατά κανόνα, τα πιο σημαντικά στοιχεία πρέπει να είναι στο επίπεδο των ματιών και στη μέση δεξιά.

Λόγω των συνηθειών της εκμάθησης, ακόμη και οι αριστερόχειρες άνθρωποι έχουν αναπτύξει το αντανακλαστικό να κοιτάξουν προς τα δεξιά.

Ωστόσο, εφ' όσον διατηρείτε ένα κύριο θέμα, δεν είναι εντελώς λάθος να προσθέσετε και διαφορετικά εκθέματα.

Σε βιτρίνα μεγαλύτερη από 1,50 μέτρο, είναι δυνατό να αναπτυχθούν πάνω από ένα μηνύματα, διαχωρίζοντας τις διαφορετικές ομάδες με σαφή τρόπο.

Για παράδειγμα, στο γενικό θέμα των αφεψημάτων από βότανα, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ομάδα διαιτητικών αφεψημάτων από βότανα και μια δεύτερη που σχετίζεται με χαλάρωση και απόλαυση.

Το τελευταίο θέμα μπορεί να απεικονιστεί από μαξιλάρια ή οτιδήποτε αντιπροσωπεύει κάτι χαλαρωτικό, ώστε να δημιουργηθεί μια ατμόσφαιρα «Ζεν».

Κατά το στήσιμο της βιτρίνας, το κυρίως προϊόν πρέπει να λειτουργεί ως το κεντρικό σημείο της προβολής και περιφερειακά αυτού να τοποθετείται οτιδήποτε άλλο.

Ξεκάθαρο μήνυμα

Η βιτρίνα σας πρέπει να είναι ευανάγνωστη και θεματική.

Τα κεφαλαία, δυσανάγνωστα γράμματα, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο για τον τίτλο.

Γνωρίζοντας ότι ένας περαστικός χρειάζεται δύο δευτερόλεπτα για να κοιτάξει μια βιτρίνα, το κείμενο δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να υπερβαίνει τις τέσσερις γραμμές.

Και ο τίτλος του πρέπει να κάνει τον περαστικό να θέλει να μάθει περισσότερα.

Διαβάζοντας το υπόλοιπο του μηνύματος, ο περαστικός πρέπει να γνωρίζει τι είδους προϊόντα παρουσιάζονται και πού χρησιμεύουν.

Η βιτρίνα του φαρμακείου πρέπει να αναδεικνύει το στυλ του και να είναι εκπαιδευτική.

Ως αποτέλεσμα, θα είναι πιο αφηγηματική και περιγραφική.

Ο φαρμακοποιός προσφέρει συμβουλές και υπηρεσίες εγγύτητας.

Ακόμη και με λίγα λόγια, πρέπει να εξηγήσει στους πελάτες ότι υπάρχει ένα προϊόν για το συγκεκριμένο πρόβλημα.

«Ειδικές βιτρίνες» ή «καθόλου βιτρίνες»

Κάποια φαρμακεία προτιμούν να αφήνουν τους περαστικούς να βλέπουν κατευθείαν μέσα στο κατάστημα, δηλαδή να αποτελεί το ίδιο το φαρμακείο τη βιτρίνα του καταστήματος.

Και αυτός είναι ένας τρόπος να προσελκύσετε πελάτες να εισέλθουν στο κατάστημά σας, είτε γιατί βλέπουν την πληρότητα που διαθέτετε σε πολλά προϊόντα, οπότε υποθέτουν ότι εδώ θα βρουν αυτό που χρειάζονται, είτε επειδή τα προϊόντα που απευθύνονται στο κοινό-στόχο, προβάλλονται στο εσωτερικό του καταστήματος σε ράφια κοντά στη βιτρίνα και έτσι όταν περνούν τα βλέπουν με την άκρη του ματιού τους.

Άλλα φαρμακεία επιλέγουν να επικοινωνούν στη βιτρίνα ένα μοναδικό προϊόν.

Όμως, συχνά πίσω από αυτό το ελκυστικό προϊόν που προσελκύει τον πελάτη, ολόκληρο το κατάστημα είναι ορατό μέσα από τη διαφανή βιτρίνα.

Ειδικά για τα φαρμακεία, προτείνεται 50% κενό και 50% γεμάτο με υλικά και μηνύματα για μια καλή επικοινωνία και προβολή.

Τι γίνεται στις λίγες εκείνες περιπτώσεις που κάποιο φαρμακείο δεν διαθέτει καθόλου βιτρίνα;

Σε αυτήν την περίπτωση μία ψηφιακή οθόνη ή το «ντύσιμο» μέρους της πρόσοψης με ειδικά banners θα μπορούσε να λύσει το πρόβλημα.

Αξιολόγηση της βιτρίνας

Αναρωτιέστε αν όλα τα παραπάνω έχουν αποτέλεσμα στο φαρμακείο σας; Αξιολογήστε τη βιτρίνα σας.

Μετρήστε τον αριθμό των περαστικών που σταματούν και την κοιτούν ή ακόμα μετρήστε τον αριθμό των περαστικών που εισέρχονται στο φαρμακείο αφού πρώτα έχουν «χαζέψει» τη βιτρίνα σας.

Η βιτρίνα: αναπόσπαστο τμήμα του καταστήματος

Είτε πρόκειται για διαφήμιση κάποιας εταιρίας, είτε για δική σας προβολή με δική σας σύνθεση, η βιτρίνα αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα του καταστήματος.

Δεν είναι ένας χώρος που αφήνεται στην τύχη.

Πρέπει να είναι σε αρμονία με το ίδιο το σημείο πώλησης και ως προς το μήνυμα που θέλει να περάσει, αλλά ακόμα και ως προς τα υλικά που χρησιμοποιούνται σε αυτήν.

Εν κατακλείδι, το θέμα βιτρίνα βασίζεται πολύ στη φαντασία σας.

Αφήστε τη να σας καθοδηγήσει, γιατί αυτή είναι που θα σας διαφοροποιήσει από τον ανταγωνισμό.

Χάρης Κωνσταντόπουλος, Φαρμακοποιός, MSc Pharmaceutical Marketing
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων