fbpx

Πέντε Κλειδιά για την Άνεση στο Φαρμακείο

Η άνεση στο φαρμακείο αντανακλάται κυρίως από υλικά στοιχεία όπως τα έπιπλα ή ο εξοπλισμός, αλλά και από τη στάση συμπεριφοράς και την τεχνογνωσία της ομάδας.

Ως χώρος διανομής προϊόντων υγείας και ευεξίας, το φαρμακείο προσαρμόζεται και ανανεώνεται για να ικανοποιεί τους ασθενείς και γενικά τους πελάτες του. Άνεση, εργονομία, ποιότητα και ασφάλεια.

Πέντε Κλειδιά για την Άνεση στο Φαρμακείο.

Ένα φιλικό φαρμακείο είναι όλα αυτά μαζί ταυτόχρονα!

Αν και ζούμε στην εποχή της «ιντερνετικής» αγοράς, το φαρμακείο παραμένει ένα από τα πλέον επισκέψιμα φυσικά καταστήματα, λόγω του ότι ακόμα αποτελεί το μοναδικό σημείο πώλησης φαρμάκων.

Τόσο λοιπόν ο χώρος, που πρέπει να τον εμπνέει και να τον ηρεμεί, όσο και το προσωπικό, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι κατάλληλα για να υποδεχτούν τον πελάτη και να τον κάνουν να νιώσει άνετα.

Ποια είναι λοιπόν αυτά τα στοιχεία που δημιουργούν αυτή την άνεση;

1. Ο χώρος για την υποδοχή του πελάτη

- Άνετες καρέκλες ή ένας καναπές για ανάπαυση σε περίπτωση αναμονής.

Προσοχή εδώ να μην μετατραπεί αυτός ο χώρος σε «στέκι θαμώνων» της γειτονιάς, γι’ αυτό φροντίστε οι ανέσεις που παρέχετε να είναι τέτοιες που να ευνοούν τη «στάση» αλλά όχι τη «στάθμευση».

- Κλιματισμός και θέρμανση, ανάλογα με την εποχή.

- Μια γωνία παιχνιδιού για τους μικρούς μας πελάτες.

- Η αυτόματη πόρτα ή τουλάχιστον μια μόνιμα ανοιχτή πόρτα με τη βοήθεια αεροκουρτίνας, διευκολύνει την είσοδο στο φαρμακείο χωρίς να χρειαστεί προσπάθεια, αλλά επίσης δίνει και την αίσθηση του καλωσορίσματος και κάνει σαφές ότι το κατάστημα είναι ανοιχτό.

- Επίσης, μια ράμπα στην είσοδο του φαρμακείου για τα άτομα με αναπηρίες αλλά και για τα βρεφικά καρότσια, κάνει ακόμα πιο εύκολη την πρόσβαση και προσφέρει άνεση.

2. Φως, ήχος, υλικά, αρώματα

Ο φωτισμός πρέπει να είναι πάντα επαρκής και τοποθετημένος με τέτοιον τρόπο ώστε να μην δημιουργούνται σκιές, αλλά αντίθετα να βοηθά στην ανάδειξη της προβολής των προϊόντων αλλά και του χώρου γενικότερα.

Ο ψυχρός φωτισμός δίνει την αίσθηση της καθαριότητας και τονίζει την επιστημονικότητα του χώρου, όμως πολλές φορές δημιουργεί αρνητικά συναισθήματα γιατί έχει συνδυαστεί στο μυαλό των πελατών με χειρουργεία, νοσοκομεία κ.λπ.

Αντίθετα ο πιο θερμός φωτισμός, δίνει την αίσθηση του πιο οικείου και χαλαρού περιβάλλοντος, δεν βοηθά όμως τόσο πολύ στην προβολή των προϊόντων.

Οι κρυφοί φωτισμοί είναι επίσης μια όμορφη και χαλαρωτική λύση, αφού ζωντανεύουν τον χώρο, χωρίς να κουράζουν και να ζαλίζουν τον πελάτη.

Αν και ζούμε στην εποχή της «ιντερνετικής» αγοράς, το φαρμακείο παραμένει ένα από τα πλέον επισκέψιμα φυσικά καταστήματα, λόγω του ότι ακόμα αποτελεί το μοναδικό σημείο πώλησης φαρμάκων.

Απαλή χαλαρωτική μουσική χαμηλής έντασης, κατά προτίμηση ορχηστρική, δίνει μια αίσθηση ηρεμίας στην ατμόσφαιρα, υποσυνείδητα «αναγκάζει» τον πελάτη να κατεβάσει και αυτός τους τόνους και δημιουργεί ευχάριστο κλίμα, τόσο στον ίδιο όσο και στην ομάδα του φαρμακείου.

Επίσης μπορεί να καλύψει και μια σχετική ηχορύπανση που μπορεί να δημιουργήσουν άλλα μηχανήματα, όπως εκτυπωτές κ.λπ.

Μπορείτε επίσης να βάλετε και εμβόλιμα μηνύματα που να διαφημίζουν κάποιο προϊόν σας ή ακόμα και συμβουλές για υγεία και ευεξία.

Τα υλικά που γενικά δίνουν την αίσθηση του άνετου και οικείου περιβάλλοντος είναι κυρίως το ξύλο, το γυαλί και το μέταλλο.

Από την άποψη των χρωμάτων, προτιμώνται απαλά γήινα χρώματα, ειδικά στον χώρο εμπιστευτικότητας.

Πιο ζωντανά χρώματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ορισμένα σημεία, για να δώσουν μια πινελιά ζωντάνιας στο σύνολο.

Ευχάριστες μυρωδιές από αιθέρια έλαια που συνδέονται και με την εποχή π.χ. αιθέριο έλαιο ευκαλύπτου τον χειμώνα και λεβάντας το καλοκαίρι, ολοκληρώνουν την ευχάριστη ατμόσφαιρα.

3. Μικρές πινελιές που ενισχύουν την άνεση

Η διακόσμηση μπορεί να φαίνεται περιττή σε έναν χώρο υγείας όπως το φαρμακείο, ωστόσο, αναγνωρίζεται ολοένα και περισσότερο ως απαραίτητη.

Καλλωπιστικά φυτά, φωτογραφίες, πίνακες ζωγραφικής ή μια συλλογή από βάζα φαρμακείου... η διακόσμηση αποδίδει μια γαλήνη στον χώρο.

Αλλά και για εκείνους που δεν είναι άρρωστοι και έρχονται μόνο για συμβουλές ευεξίας, αυτή η ήρεμη ατμόσφαιρα τους παρακινεί να παραμείνουν, να περιηγηθούν και ίσως τελικά αγοράσουν.

Λαμβάνοντας υπόψη την ψηφιακή εποχή μας, είναι επίσης δόκιμο σε περιοχές αναμονής να προβάλουμε στους πελάτες ψηφιακά συνδεδεμένες ιατροτεχνολογικές συσκευές.

Για το φαρμακείο, αυτός ο τύπος εξοπλισμού μπορεί να αντιπροσωπεύει μια σημαντική υπηρεσία.

Γενικά, ο ψηφιακός εξοπλισμός καταδεικνύει την επιθυμία του φαρμακείου να είναι παρόν στην ψηφιακή εποχή.

Είναι σημάδι ότι ασχολείται με την εξέλιξη της νοοτροπίας των πελατών του και ιδιαίτερα των νέων.

Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί ένας διαρκής δεσμός μεταξύ του φαρμακοποιού και των πελατών του, αλλά και να ενισχυθεί. Η τάση είναι ψηφιακή και το φαρμακείο θα πρέπει να την ακολουθήσει!

Η διακόσμηση μπορεί να φαίνεται περιττή σε έναν χώρο υγείας όπως το φαρμακείο, ωστόσο, αναγνωρίζεται ολοένα και περισσότερο ως απαραίτητη.

4. Η άνεση στη φροντίδα του πελάτη

Όλα τα παραπάνω δεν έχουν κανένα νόημα αν το επίκεντρο της «άνεσης» δεν είναι η εξυπηρέτηση του πελάτη.

Ας μην ξεχνάμε ότι ο λόγος ύπαρξης του φαρμακείου παραμένει η φροντίδα και το ευ ζην του ασθενούς και αυτό απαιτεί μια εγκάρδια υποδοχή και συμβουλές, είτε για τη σωστή χρήση φαρμάκων ή άλλων παραφαρμακευτικών προϊόντων.

Η τεχνογνωσία της ομάδας σε θέματα υγείας ή ομορφιάς συνδυάζεται με την ικανότητά τους να γνωρίζουν να χειριστούν κατάλληλα τον κάθε πελάτη.

Με άλλα λόγια, οι τεχνικές δεξιότητες των μελών της ομάδας είναι αδιαχώριστες από μια στάση επικοινωνίας, όπου θα δώσουν την ανάλογη προσοχή και τις κατάλληλες συμβουλές για την ενίσχυση της αίσθησης της άνεσης και της ασφάλειας.

Για τον ασθενή, είναι πολύ σημαντικό να αισθάνεται ότι είναι ευπρόσδεκτος, ότι έχουν ακούσει το πρόβλημα του και του έχουν δώσει τις κατάλληλες συμβουλές.

Και αυτό απαιτεί υψηλή επιστημονική κατάρτιση αλλά και ενσυναίσθηση.

5. Η άνεση της ομάδας

Όλες οι παραπάνω κινήσεις δεν έχουν μόνο ως στόχο την άνεση του πελάτη, αλλά και της ομάδας του φαρμακείου.

Ένας όμορφος, άνετος και εργονομικά φτιαγμένος χώρος, βοηθά εμάς και τους συνεργάτες μας στο να είμαστε αποτελεσματικοί και συγκεντρωμένοι στον ρόλο μας και προσδίδει ποιότητα στην εργασία μας.

Ας κρατήσουμε στο μυαλό μας

- Η έννοια της άνεσης είναι υποκειμενική, αφού η αντίληψη της ποικίλλει από άτομο σε άτομο.

Υπονοεί τόσο την ποιότητα και ελκυστικότητα του περιβάλλοντος, όσο και την ποιότητα της υποδοχής και της φροντίδας των πελατών.

- Η άνεση στηρίζεται σε βασικά στοιχεία που γίνονται αισθητά μόλις μπει κάποιος στο φαρμακείο, όπως: η εργονομία χώρου, ο εξοπλισμός, οι κινήσεις που δείχνουν το ενδιαφέρον για τον πελάτη.

- Η άνεση είναι επίσης αποτέλεσμα της στάσης και της συμπεριφοράς της ομάδας.

Μια αποτελεσματική, αυστηρή και ανθρώπινη διαχείριση, δημιουργεί μια πραγματική αίσθηση άνεσης για τον ασθενή που απαλύνει το άγχος του για το πρόβλημα υγείας του.

Χάρης Κωνσταντόπουλος, Φαρμακοποιός, ΜSc Pharmaceutical marketing
www.PharmaManage.gr

Κοινοποιήστε το Άρθρο:


e-learning-pharmamanage.gr

Κατεβάστε δωρεάν την εφαρμογή "Charami SA" στο κινητό σας και πάντοτε θα έχετε άμεση και επίκαιρη ενημέρωση για όλα τα θέματα του κλάδου της υγείας, της ομορφιάς και της ευεξίας. Επιλέξτε το αντίστοιχο με τα ενδιαφέροντά σας "κουμπί" και περιηγηθείτε στο περιεχόμενό του!


Σεβόμαστε την Ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες, που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι τους όρους Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων